Gå til innhold

Problem med sending av mail i Outlook <feil 550>

Anbefalte innlegg

Hei!

Er hos min kjære svigermor og forsøker å løse et problem. Hun har installert Outlook, og vil bruke denne som emailklient i stedet for OE. Innstillingene i kontoer er den samme på begge, og så langt jeg kan se har hun gjort alt riktig. Hun klarer også å ta i mot mail gjennom Outlook, men når hun sender får hun feilmeldingen: "550 you are not allowed to send mail to <[email protected]> (konto: popa.c2i.net, SMTP-server: mail.c2i.net, feilnummer: 0x800ccc79).

Hun kan sende mail gjennom OE, men altså ikke gjennom Outlook.

Hun bruker Win98 *grøss* og outlook2000.

Har noen noen tips??? Jeg har ingen anelse om hva som er feilen her...

mvh

fredonor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den epost adressen ([email protected]) er ikke gyldig, sjekk utboks for mail til denne adressen, fjern eposten og prøv å send fra deg selv til deg selv. Fungerer det nå?

[email protected] skulle forestille en vilkårlig mailadresse. Skulle kanskje poengtert dette tydeligere... Har fjernet den eposten hun ikke fikk sendt, og forsøkt å sende en mail til min egen mailadresse.

hmmm merker at norsken min begynner å bli litt inkonsekvent... mail, epost :lol:

noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Virker litt merkelig, da... Prøvde å sende 2 eposter derfra; en til svigermors epostadresse på jobben og en til meg selv... begge adressene er korrekte - garantert. Svigermor kan da sin egen adresse, og jeg kan min :shrug:

Og ettersom det funker å sende til begge adressene fra OE, så tror jeg ikke feilen ligger hos tele2 heller...

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva du har der, men feilkode 550 er jo entydig nok. Du finner den beskrevet i RFC-821. Feilmeldinga som sådann består av en standard feilkode pluss en klartekstmelding fra mailserveren. Her er et eksempel på hva som skjer av kommunikasjon mellom din epostklient og mailserveren:

This SMTP example shows mail sent by Smith at host Alpha.ARPA,

to Jones, Green, and Brown at host Beta.ARPA. Here we assume

that host Alpha contacts host Beta directly.

S: MAIL FROM:<[email protected]>

R: 250 OK

S: RCPT TO:<[email protected]>

R: 550 No such user here

S: DATA

R: 354 Start mail input; end with <CRLF>.<CRLF>

S: Blah blah blah...

S: ...etc. etc. etc.

S: <CRLF>.<CRLF>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...