fredonor Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hei! Er hos min kjære svigermor og forsøker å løse et problem. Hun har installert Outlook, og vil bruke denne som emailklient i stedet for OE. Innstillingene i kontoer er den samme på begge, og så langt jeg kan se har hun gjort alt riktig. Hun klarer også å ta i mot mail gjennom Outlook, men når hun sender får hun feilmeldingen: "550 you are not allowed to send mail to <[email protected]> (konto: popa.c2i.net, SMTP-server: mail.c2i.net, feilnummer: 0x800ccc79). Hun kan sende mail gjennom OE, men altså ikke gjennom Outlook. Hun bruker Win98 *grøss* og outlook2000. Har noen noen tips??? Jeg har ingen anelse om hva som er feilen her... mvh fredonor Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Den epost adressen ([email protected]) er ikke gyldig, sjekk utboks for mail til denne adressen, fjern eposten og prøv å send fra deg selv til deg selv. Fungerer det nå? des,OUT! Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Den epost adressen ([email protected]) er ikke gyldig, sjekk utboks for mail til denne adressen, fjern eposten og prøv å send fra deg selv til deg selv. Fungerer det nå? [email protected] skulle forestille en vilkårlig mailadresse. Skulle kanskje poengtert dette tydeligere... Har fjernet den eposten hun ikke fikk sendt, og forsøkt å sende en mail til min egen mailadresse. hmmm merker at norsken min begynner å bli litt inkonsekvent... mail, epost noen andre forslag? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 550 er en RFC feilkode som betyr at kontoen ikke er tilgjengelig - den eksisterer ikke. Feilmelingen kommer fra SMTP-serveren og ikke fra Outlook. Antakelig skriver du/dere feil epostadresse. Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Virker litt merkelig, da... Prøvde å sende 2 eposter derfra; en til svigermors epostadresse på jobben og en til meg selv... begge adressene er korrekte - garantert. Svigermor kan da sin egen adresse, og jeg kan min Og ettersom det funker å sende til begge adressene fra OE, så tror jeg ikke feilen ligger hos tele2 heller... Lenke til kommentar
tasle Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Vanskelig å si hva du har der, men feilkode 550 er jo entydig nok. Du finner den beskrevet i RFC-821. Feilmeldinga som sådann består av en standard feilkode pluss en klartekstmelding fra mailserveren. Her er et eksempel på hva som skjer av kommunikasjon mellom din epostklient og mailserveren: This SMTP example shows mail sent by Smith at host Alpha.ARPA, to Jones, Green, and Brown at host Beta.ARPA. Here we assume that host Alpha contacts host Beta directly. S: MAIL FROM:<[email protected]> R: 250 OK S: RCPT TO:<[email protected]> R: 250 OK S: RCPT TO:<[email protected]> R: 550 No such user here S: RCPT TO:<[email protected]> R: 250 OK S: DATA R: 354 Start mail input; end with <CRLF>.<CRLF> S: Blah blah blah... S: ...etc. etc. etc. S: <CRLF>.<CRLF> R: 250 OK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå