Gå til innhold

Windows utforsker har sluttet og virke!?!?

sindre94

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte meg en asus k53 i sommer.

da jeg fikk pcen hadde den noen problemer med at når jeg åpnet min datamaskin eller noen mapper som ligger under den så sluttet windows utforsker å virke. men så stoppet det plutselig og jeg tenkte ikke noe mer over det, men nå er det tilbake og jeg får bokstavlig talt nesten ikke gjort noe på pcen (utenom og åpne de programmene jeg har på skrivebordet)

så er det noen som vet hvordan jeg skal fikse dette? jeg får heller ikke reinstalert pcen fordi: når jeg trykker f9 i boot up og kommer meg in til riktig meny, så er ikke den filen (reinstall filen på hdden) i alternativa. så om noen vet hvordan jeg fikser det så hadde det også vært til stor hjelp!

er det noe som er uklart er det bare og spørre!!!!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som noe fusker på pcen din.

I slike tilfeller så håper jeg at du har husket å ta backup av de viktige filene på pcen.

Ting som kan prøves :

*Minnetest : Du må laste ned programmet memtest86 ( Memtest.org ) , har du en usb-key så kan du jo laste ned den versjonen du legger på usb enheten.

Funker minnet stabilt kan det være kjekt å sjekke om harddisken er ok (du kan eventuelt sjekke dette før minnetesten også, personlig liker jeg programmet crystaldiskinfo , men det finnes flere gode alternativer.

Er minnet og harddisken uten problemer så er det sannsynlig at det kan være trøbbel med programvare eller noe rusk på systemet ditt , du får gi tilbakemelding underveis så kan vi jo se om vi får til å hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ok, det tok litt tid før jeg fikk svart pga jeg ikke har vært så mye hjemme osv i høstferien. (men, men)

jeg installerte crystaldiskinfo og det står at alt er i god stand (så langt jeg kan forstå) pcen funka også helt fint i ca 1 dag uten noen problemer ^^ der stoppa også morroa.... jeg har kjørt windows minnetesten (er ikke den tilstrekkelig fordi du anbefalte memtest?)

på asus sine hjemmesider står det "EMS enabled"

Method One

Using the Recovery Partition (on selected models)

1. Press [F9] during bootup.

2. Press [Enter] to select Windows Setup [EMS Enabled].

3. Select the language you want to recover and click Next.

osv (resten er ganske normal)

men step 2 TROR jeg er et problem, da windows setup ikke kommer opp og at jeg finner ingen ting om ems (Emergency Management Services)

to linker som kanskje er til hjelp (men her blir jeg ganske lost)

her og her

om jeg får til det er det mulig jeg får reinstallert og så får vi se om det fikser det

kan også nevne at det første jeg gjorde var og prøve og reinstallere fordi den kommer med en delt hdd (noe jeg ikke liker) og jeg hadde ikke det alternativet som er nevn over da heller

Endret av sindre94
Lenke til kommentar

Heisann.

Hadde samme problemet med at Windows utforsker stoppet å virke, sjekket litt rundt og fant ut at sannsynligvis ASUS WebStorage som skaper problemet (forsvant i alle fall hos meg etter avinstallering). Så om du klarer deg uten det kan du prøve å avinstallere det.

Link:Her

Ser det er litt forskjellige løsninger, men dette virket som sagt for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...