protoneedhelp Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 For eksempel 2 biler som er helt likt, bortsett fra at den ene er stasjonsvogn og den andre er sedan.. takk på forhånd Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg kan ikke se noen grunn til at det skal stemme. Min erfaring fra 07 Passat er motsatt. Jeg mener komforten er bedre i sedanen en i stasjonsvognen. Mye skyldes nok her at sedanen naturlig nok har bedre lydisolering fra dekkstøy bakfra. Jeg liker også følelsen av og sitte i en lukket coupe, bedre en en åpen slik som i en stasjonsvogn. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Den generelt godtatte normen er vel at sedaner har hakket bedre komfort, av nettopp de grunnene C-angel nevner. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 De aller fleste stasjonsvogner har mer støy enn sedan pga åpning til bagasjerom, gjelder dog ikke alle biler. Stasjonsvognen har også stivere fjærer, pga at de er beregnet til tyngre last. Lenke til kommentar
festen Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 På noen stasjonsvogner er det ihvertfall lenger akselavstand. Det kan bety noe. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 På noen stasjonsvogner er det ihvertfall lenger akselavstand. Det kan bety noe. Det er vel heller uvanlig. Eneste bilen jeg kan komme på her og nå er Honda Accord 2003-2007, stasjonsvognen har 10 cm lenger akselavstand enn sedan. Lenke til kommentar
festen Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det er nok ikke vanlig. På i30 tror jeg det er 5 cm forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå