JadedGamer Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2011 13. oktober gikk i ett med oppdateringer av ymse Apple-hardware, så glemte nesten å få postet. En del uskarpe bilder på "ettermiddagsrunden", endte opp med å velge dette ensomme høstløvet i kontrast mot diffuse grener som ble tatt på morgenkvisten. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Alltid fotogene disse høstløvene, skarp, men kunne kanskje lysnet det litt? Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Alltid fotogene disse høstløvene, skarp, men kunne kanskje lysnet det litt? God ide, bladet ble en smule "dunkelt". Justerte med levels i Pixelmator, ble passe tydeligere (på min monitor i alle fall). Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 14.10: Frost-bildene fra i morges ble for blurry, enkelte fra ettermiddagens spasertur hjem fra Kolbotn litt for "masete". Så dagens bidrag blir et blad fra en bringebærbusk som skilte seg ut fra sine bladsøstre... Editering: Justerte levels i Pixelmator på eksportert TIFF. Bonus: Oppdaget at et tykkbunnet whiskyglass jeg hadde lett kunne plasseres foran på objektivet. Hvordan ser en solnedgang ut gjennom en sik konstruksjon tro? Småinteressant - tror jeg må eksperimentere mer med den kombinasjonen... Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 15.10: Jeg tror jeg trenger den nye programvaren fra Adobe, skrekkelig mye blurring på håndholdte bilder, selv når jeg bruker 1/160 lukkerhastighet (100mm x 1.6 cropfaktor). Eller så er det at jeg ender opp med å bevege kameraet litt akkrat når jeg skyter. Denne får bli dagens bidrag, et gittermønster fra den gamle nedgangen på Holmlia stasjon... Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 16.10: Benyttet jeg søndagen tll å ta en lengre fotosafari? Neida. Samme ruta som vanlig. Dagens bidrag - siden det blir nok høstløv - er en velkjen metallisk dyrenakke. Mest på grunn av detaljene i den. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 17.10: Regn og hodepine satte stopper for fotografering i dag. Derfor tar jeg heller og poster taket i et inngangsparti her i Oslo som jeg tok 1. oktober. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 18.10: Tok kameraet i bagen siden yr sa det ville bli fint på ettermiddagen - og det ble det. En "arkitekturabstrakt" er dagens bidrag. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Arkitekturabstrakt var et artig ord, veldig passende til bildet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Arkitekturabstrakt var et artig ord, veldig passende til bildet Slenger meg på den Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Arkitekturabstrakt var et artig ord, veldig passende til bildet Slenger meg på den Takk for det, begge to. Oslo har såpass mange forskjellige byggestiler representert (sideeffekt av manglende styring antar jeg) at det er mye å velge i hvis man vil ta bilder fra spesiell vinkler som dette. Bildet er av Posthuset (tatt fra inngangen til Oslo S). Endret 19. oktober 2011 av JadedGamer Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 19.10: Allmøte på jobben, jeg sitter ved vinduet, og legger merke til et interessant motiv. Så snart møtet er over er det bort til plassen, hente kamera og tilbake for å knipse... Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 20.10: Vi nærmer oss november, men ikke alle planter er villige til å gi opp grønnfarga. Bladene begynner å krølle seg men grønne skal de være... Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 21.10: Ikke noen spennende motiver i dag, tok bilde av Donald Duck-whiskyglass med dertil egnet væske i. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Donald Duck whisky glass. Den var ny. Hvor mange whiskyer må til før du snakker som Donald Duck? Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 Donald Duck whisky glass. Den var ny. Hvor mange whiskyer må til før du snakker som Donald Duck? Hadde et med Mikke også, men det knuste. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2011 22.10: Var en snartur ute, og tatt i betraktning det var en del vind der og da er blomsterbildet som er dagens bidrag overraskende heldig. Justerte farger (les: fjernet "blasshet") i iPhoto, croppet i Pixelmator. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2011 23.10: En tur i byen, dagens bidrag blir en arkitektonisk detalj fra Kirkeristen. Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2011 24.10: Begynner å nærme seg innspurt, jeg safer med høykontrast: En sen høst-rose mot grønn bokeh. (Bilde tatt på Holtet) Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) 25.10: Ble lenger på jobb enn jeg hadde tenkt, så lyset var "borte" da jeg fro. Desperat etter å ta i alle fall ett bilde til konkurransen tok jeg et par med mye støy, men vel hjemme fikk jeg tatt dette av noen terninger på et skjærebrett. Dog er ikke lysforholdene verdens beste så det ble største blender og da er det ikke mye bevegelse til før ting kommer ut av fokus... tror jeg trenger å se etter noe bedre belysning etter hvert. Endret 25. oktober 2011 av JadedGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå