_Talon_ Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Nei eg har for lengst skjøna du har lita tru på at nokre vil oppleva det, og det har du endeleg lov til å ha. Eg veit berre at folk som har HATT ein disputt i den saka er av anna oppfatning enn deg. Om du tykkjer dette er "unødig skremsel" vert det ein sak som står for di eiga rekning, sjølv er eg ikkje samd. Etter mitt syn er dette berre "unødig skremsel" for dei som VIL leia andre ut i dei same lovbrota som ein gjer sjølv. Mogeleg du har liten tru på at nokre vil oppleva det - eg VEIT folk faktisk HAR opplevd dette. DEI hadde og veldig liten tru på slikt - FØR dei opplevde det. I dag er visstnok oppfatninga deira "litt" annleis om den saka. Og, som tidlegare nemnt: Du har klårt gjeve feil opplysningar tidlegare i tråden, og truverdet ditt vert jo deretter. DEN saka kan du diskutera med verkstaden når bilen ikkje vert EU-godkjent eller med politet når dei tolkar. Er du usamd kan du jo reisa ei rettsak og testa domstolane si tolking. Køyretyføresegna er klinkande klår her, og eit køyrety som ikkje er i samsvar med føresegna kan alltid avskiltast om politiet meier det uforsvarleg å køyra vidara. Noko politifolk har særs lett for å meina når du MEDVITE har redusert sikta du etter køyretyføresegna skal ha. Siden vi tydeligvis må bruke utheving for å gjøre oss forstått vil jeg gjerne at du påpeker HVOR jeg har kommet med uriktige opplysninger i denne tråden og HVOR jeg har antydet at andre skal sote vinduene sine for å "loviggjøre min egen ulovlige handling". Dernest holder jeg fast på det jeg har hevdet tidligere. Og som du ser andre også her sier de har erfaring med, på lik linje som meg, at dette går bra ved kontroller fordi forskiften er som den er. Det er ikke snakk om blinding av bakruta heller. Forskriften er såpass vag på dette punktet at jeg ser ingen grunn til at soting av bakruta (som du så voldsomt henger deg opp i) skal frarådes andre fordi dette ender med avskilting på stedet fordi det betyr uforskriftsmessig stand på bilen. Så ekstremt har jeg rett og slett verken erfaring eller tro på at det er - og igjen, dette hører vi andre rapportere om også. In short (fremdeles): du driver med unødig skremsel om dette temaet. Du har forresten fullstendig oversett påpekingen min om at offentlige biler også finnes på veiene med denne typen "avskiltingsgrunnlag" (slik som du ser det i alle fall). Takk for meg. EDIT: @Runar, ja har sett disse speilene i en del varebiler, skjønner ikke helt hva som er vitsen. Tror heller ikke det er påkrevd i de. Endret 5. oktober 2011 av _Talon_ Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 EDIT: @Runar, ja har sett disse speilene i en del varebiler, skjønner ikke helt hva som er vitsen. Tror heller ikke det er påkrevd i de. Sannsynligvis fordi bilen kommer i flere ulike utgaver, hvorav noen har behov for speil, og det er enklere å montere speil i alle, eller speilet er montert i et trinn i byggprosessen hvor man enda ikke vet hvilken modell det er. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 åssen er det med sånn chroma solfilm som shiner som bare det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå