Mats Aa Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei! Vurderer å sote rutene på bilen, og med det kommer det ett par spørsmål. - Hvor mye er det lov å sote rutene? Bakrutene og framrutene. - Hvor mye vil ca. prisen komme på? Takk for svar 1 Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 - Hvor mye er det lov å sote rutene? Bakrutene og framrutene. Framrutene er ikkje lovleg. Bakrutene inntil 50 % meinar eg. Kjøper du solfilm ein seriøs stad sel dei deg mørkaste lovlege om du spør etter det. - Hvor mye vil ca. prisen komme på? På ein fornuftig stad som står inne for arbeidet kring 5000 kr for bakrute + to sideruter, kring 7500 kr for bakrute + fire sideruter (stasjonsvogn). Du har ikkje problemer med å finna stader som meiner opp mot det doble er "fornuftig", etter kva eg høyrer... Solfilm i god (og lovleg) kvalitet kostar 500-700 kr pr meter, i 90 cm breidd. Så er det berre å rekna areal og kor mange meter du treng. 1 Lenke til kommentar
Mats Aa Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Takk Er det virkelig ikke lov å sote frontrutene noenting? 1 Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Takk Er det virkelig ikke lov å sote frontrutene noenting? Nei, ikkje utan dette er gjort originalt og ein del av originalgodkjenninga. Noko ein del finn ut på den harde måten i ein kontroll... Lenke til kommentar
Mats Aa Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Aha Hjertelig takk for hjelpen alikevell 1 Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Bakrutene inntil 50 % meinar eg. Kjøper du solfilm ein seriøs stad sel dei deg mørkaste lovlege om du spør etter det. Det er feil. Alt bak B stolpen kan du gjøre hva du vil med. Til og med bruke svart spray som soting om du vil. Og jeg betalte kun 2500kr for hele bilen. 7ruter. (Audi A4 stasjonsvogn). Begge siderutene forran, siderutene bak, side rutene helt bakerst + bakruta. Av et firma, med film og god kvalitet. (samme firma som legger film på politibilene) Hjalp til med demontering av dørtrekk da, men det er jo lett. + litt kamerat pris. Ja, jeg vet at siderutene forran er ulovlig men de har enda ikke sagt noe de 3-4 gangene jeg har blitt stoppet i teknisk kontroll. Men jeg har 20-30% lysere film på de rutene forran. Men har hørt pris for andre kamerater. Og samme bil +/- 3500, 4000kr for hele bilen. (7ruter). Så ring rundt og sammenlign priser, mye å spare på det. Men opp mot 7500kr for lovlig stasjonsvogn soting høres lattelig mye ut. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Det er feil. Alt bak B stolpen kan du gjøre hva du vil med. Til og med bruke svart spray som soting om du vil. La du merke til at eg skreiv "meinar eg"? Ut frå haldninga di til kva som er lovleg åtferd, omtala rett under, er det kan hende og grunn til å stilla spørsmål ved denne påstanden din? Ja, jeg vet at siderutene forran er ulovlig men de har enda ikke sagt noe de 3-4 gangene jeg har blitt stoppet i teknisk kontroll. Men jeg har 20-30% lysere film på de rutene forran. Då har du vore "heldig". Med lov i hand kan biltilsynet og politiet klippa skiltene på staden, nett kva tid som helst. Politiet kan og gje deg ei femsifra bot - og gjer det jamnt og trutt, i alle høve i dei stroka av Noreg eg er vaksen opp. Faktisk KAN ein inndra førarkort og bil og, men det høyrer til unntaka vert praktisert. Ein verkstad som EU-godkjenner ein bil og "overser" ulovleg sota ruter kan ellers mista løyvet som godkjent verkstad, så der er ein normalt nøye nok. Men hjelpe meg, ALLE stader finn du folk du kan kjøpa til å medverka til ulovleg åtferd - om du går inn for det og leitar etter dei! TS spurde derimot etter kva som var LOVLEG, ikkje kva som var MOGELEG... Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 uff, detta var vanskelig å lese.. Tror jeg må finne frem Google Translate. Ja, alt bak B stolpen er .. LOVLEG. Kan ha så mørk film du bare vil. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 uff, detta var vanskelig å lese.. Tror jeg må finne frem Google Translate. Skikkeleg skarp i den helvta av det norske språket, skjønar eg. Mest truleg difor du ikkje greidde å lesa kva eg skreiv i fyrste innlegget då. Ja, alt bak B stolpen er .. LOVLEG. Kan ha så mørk film du bare vil. "Høyrer" påstanden - trur han ikkje ukritisk så lenge han kjem frå ein person som ope seier seg å gje blanke i lova sjølv på dette punktet. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Om du vil, kan du bare sveise igjen rutene bak Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Om du vil, kan du bare sveise igjen rutene bak Då er eg nok redd for at ein gjennomsnittleg "onkel blå" hadde kravd papir på at ein slik modifikasjon var OK før du køyrde vidare med skilt... Du hadde ganske sikkert fått det om du synte ein slik bil til Biltilsynet for godkjenning i modifisert utgave (om dette var einaste modifiseringa og arbeidet var fagmessig gjort, i samsvar med alle føresegner), for det er ikkje lovsett at eit godkjent køyrety må ha ruter attom føraren. Det er likevel altså DI sak å ha papira i orden på at ein slik bil ER godkjent av Biltilsynet når du kjem i ein kontroll på vegen. Det skal mindre modifisering enn folk trur til for å få problemer. Kan ta eit konkret døme eg kjenner frå tjue år attende i tida: Ein person hadde bygd om ein eldre bil med to (ikkje-halogen) lykter på kvar side - ei for fjernlys, og ei for nærlys - ved å skifta innsatsen i "ytre" lykta med kombinert lysbilete, og kopla hitt frå. Det vart avskilting på staden i ein "vegkantkontroll" (som ein hadde mykje meir og grundigare av før reglane om EU-kontroll kom) og eldre bilar var attraktive objekt å vinka inn). Bilen gjekk berre dagar seinare rett gjennom hjå Biltilsynet ved "modifiseringskontroll" og skilt vart då sjølvsagt utlevert. Personen klaga då på avskilting + ein liten bot som fylgde på kjøpet og reise sak. Tap! Så lenge papira på at modifiseringa var OK ikkje var på plass, var politiet i full rett til å både avskilta og bøteleggja. Hadde bilen originalgodkjent to lykter og ikkje-halogenpærer, så var bilen godkjent nett SLIK til det låg modifiserte papirer på bordet! Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Herregud Atlanterhavet, du har jo ikke dokumentert dine påstander heller, så hvorfor er informasjon fra noen som har sota sidevinduene sine foran mindre troverdig i dine øyne? Lovdata sier følgende: § 31-1. Generelt om vindu 3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom. Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 – 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves. Og om speil på bil bare for å ha det nevnt: § 30-3. Speil på bil2. Bil skal ha minst tre speil, hvorav ett skal være plassert innvendig og ett på hver side utvendig. Innvendig speil kreves dog ikke dersom bilen på grunn av bruksområde eller nødvendige konstruktive hensyn er bygd slik at speilet aldri kan brukes. Med andre ord kan du som det sies her gjøre stort sett som du vil me vinduer det ikke kreves at fører skal ha sikt gjennom så lenge blålys fra uttrykningskjøretøy kan ses i bakvindu. Hvordan akkurat dette punktet håndheves vet ikke jeg, men jeg antar at har du innvendig speil må bakvinduet kunne ses gjennom og ikke være "tett". De biler som har godkjente sota sidevinduer foran har påskriften "TINTED" og er orginalt godkjent på biltype osv. såvidt jeg vet og har sett (sist sett på en importert RS4). Som forskriften sier er altså ingen for for ettermontert solfilm på vinduer lov på sidevinduer foran. Når det kommer til pris ligger det vel på 3-5000 kroner for alt fra B-stolpe og bak. Sist jeg gjorde det kostet det 3800,- (faktisk på en A4 Avant) Lenke til kommentar
Mats Aa Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg setter tråden som løst ettersom jeg har fått svar på det jeg lurte på. 2 Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 DER fekk me eit regelverk på bordet på bordet. Ellers eit regelverk som provar at påstanden din om at du kan gjera kva du vil slett ikkje var rett! Med andre ord kan du som det sies her gjøre stort sett som du vil me vinduer det ikke kreves at fører skal ha sikt gjennom så lenge blålys fra uttrykningskjøretøy kan ses i bakvindu. Hvordan akkurat dette punktet håndheves vet ikke jeg, men jeg antar at har du innvendig speil må bakvinduet kunne ses gjennom og ikke være "tett". Dette vert nok for enkel konklusjon. At BLÅlys frå utryktningskøyrety skal kunna sjåast vil seia at sotinga skal vera av ein slik karakter at du - med det absolutte minimum fargesyn som krevst for å få eit lovleg førarkort for den bilen - utan noko tvil skal kunna seia om det du ser er eit BLÅTT lys frå utrykningskøyrety, eit GULT lys frå arbeidskøyrety eller eit GRØNT lys frå ymse militære køyrety. Held ho ikkje slikt krav er ho IKKJE lovleg etter unntaktsregelen for påklistra film i bakruta, og ein kjem attende til hovudregelen: "Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 – 1966, July 15 1966." Du kan sjølvsagt byggja om bilen og søkja han godkjent i modifisert utgåve - §30-3 set jo ikkje noko ABSOLUTT krav til at ein bil skal ha innvendig spegel, og - men då er det det DI sak å prova særgodkjenninga. I original stand er regelverket klårt: NULL solfilm i ein sirkel kring 180 grader framfor/til sides for føraren, slik solfilm i bakruta at ruta er godt gjennomsiktig frå begge sider + slik at ein med minimum fargesyn for å ha B-førarkort lett og presist kan skilja eit blått lys frå eit grønt og eit gult i bakruta, på god fråstand, og kva som helst som gjer ruta godt gjennomsiktig frå begge sider i bakre sideruter. Eit "noko" anna regelverk enn kva du hevda om at "Alt bak B stolpen kan du gjøre hva du vil med. Til og med bruke svart spray som soting om du vil." Det VAR altså grunn til å stilla spørsmål om truverdet av den påstanden! Men kva bryr vel ein/ei som har likesæl omgang med lovar og reglar seg om slikt? I alle høve inntil skilta ryk og bota kjem... Eller inntil verkstaden nektar EU-godkjenning grunna brot på regelverket og forlangar bilen synt på ny etter at filmen er 100 % fjerna. I siste tilfellet er ein faktisk heldig - då slepp ein i alle høva bota og ein bil som står skiltlaus i vegkanten laurdag kl 0200... Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Trådstarter er fornøyd med svaret ser jeg; bra. Men du, kjære Atlanterhavet, driver med unødig skremsel ved å hevde at soting av bakruta i ytterste konsekvens kan føre til avskilting, for det har jeg svært liten tro på at noen noensinne vil oppleve. Du tolker dessuten forskriften til hva som kreves av utsyn svært ekstremt i mitt syn. Neste gang du ser en uniformert politibil eller regjeringsbil, legg merke til at disse ofte har svarte vinduer bak føreren og la meg minne om at disse kjøretøyene også må følge vegtrafikkloven. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Men du, kjære Atlanterhavet, driver med unødig skremsel ved å hevde at soting av bakruta i ytterste konsekvens kan føre til avskilting, for det har jeg svært liten tro på at noen noensinne vil oppleve. Nei eg har for lengst skjøna du har lita tru på at nokre vil oppleva det, og det har du endeleg lov til å ha. Eg veit berre at folk som har HATT ein disputt i den saka er av anna oppfatning enn deg. Om du tykkjer dette er "unødig skremsel" vert det ein sak som står for di eiga rekning, sjølv er eg ikkje samd. Etter mitt syn er dette berre "unødig skremsel" for dei som VIL leia andre ut i dei same lovbrota som ein gjer sjølv. Mogeleg du har liten tru på at nokre vil oppleva det - eg VEIT folk faktisk HAR opplevd dette. DEI hadde og veldig liten tru på slikt - FØR dei opplevde det. I dag er visstnok oppfatninga deira "litt" annleis om den saka. Og, som tidlegare nemnt: Du har klårt gjeve feil opplysningar tidlegare i tråden, og truverdet ditt vert jo deretter. Du tolker dessuten forskriften til hva som kreves av utsyn svært ekstremt i mitt syn. DEN saka kan du diskutera med verkstaden når bilen ikkje vert EU-godkjent eller med politet når dei tolkar. Er du usamd kan du jo reisa ei rettsak og testa domstolane si tolking. Køyretyføresegna er klinkande klår her, og eit køyrety som ikkje er i samsvar med føresegna kan alltid avskiltast om politiet meier det uforsvarleg å køyra vidara. Noko politifolk har særs lett for å meina når du MEDVITE har redusert sikta du etter køyretyføresegna skal ha. Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Regelverket er klart det. Men tolkningen og straffereaksjoner kan være veldig forskjellig. Har selv hatt biler med sota ruter både sideruter foran, bak og bakrute uten å få noen reaksjon hverken på utekontroll eller ved pkk. Men som sagt er det veldig forskjellig hvordan du blir møtt av tjenestemenn når det gjelder dette. Har også blitt stoppa med film hvor denne måtte fjernes på stedet. Dette var av politiet på en utekontroll. Flere venner av meg også blitt stoppa med film og fått fått mangel på dette med etterfulgt forevisning på trafikkstasjon. Reglene kan du se her Har forresten aldri hørt om avskilting på stedet pga dette. Eneste måte jeg kan skjønne at det har skjedd er hvis eier har tidligere fått mangel på dette og ikke forevist bilen. Endret 4. oktober 2011 av newsmann Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Med andre ord kan du som det sies her gjøre stort sett som du vil me vinduer det ikke kreves at fører skal ha sikt gjennom så lenge blålys fra uttrykningskjøretøy kan ses i bakvindu. Hvordan akkurat dette punktet håndheves vet ikke jeg, men jeg antar at har du innvendig speil må bakvinduet kunne ses gjennom og ikke være "tett". Jeg har kjørt flere varebiler med speil i frontruten hvor det pga. lasterommet bak er klin umulig å se noe gjennom bakvinduet. Nå er jeg derimot ikke sikker på om innvendig speil kreves i slike biler. Jeg mener jeg kunne rapportert deg for dialekt bruk, men valgte å ikke gjøre det. Nynorsk er tillatt på lik linje med bokmål. Kommentarer på språkbruk (herunder skrivefeil og dialekt) skal helst tas på PM og ikke i tråden. Eventuelt kan innlegg rapporteres, så tar vi oss av saken. Språkdiskusjonen avsluttes her. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Flott! Jeg kan forøvrig legge til at bakruten på bilen min er sotet maksimalt, og det har aldri gitt meg noen problemer. Men så har jeg heller ikke blitt stoppet i teknisk kontroll (enda). Endret 4. oktober 2011 av Runar waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå