Gå til innhold

Se bluray uten disken? Samme effekt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Så lenge du lagrer innholdet i akkurat samme kvalitet som på plata (det vil si opptil 50GB totalt bilde+lydfiler) og spiller av via 1080p med DTS HD/Dolby TrueHD så vil det bli likt, ja.

Sitter over vurderer å digitalisere filmsamlingen. En film i "full" DVD-kvalitet tar vel sånn ca 2 GB. Hvor mye plass må jeg evt beregne for en 2 timers film i full BD-kvalitet, 50GB er vel heller unntaket?

Lenke til kommentar

Så lenge du lagrer innholdet i akkurat samme kvalitet som på plata (det vil si opptil 50GB totalt bilde+lydfiler) og spiller av via 1080p med DTS HD/Dolby TrueHD så vil det bli likt, ja.

Sitter over vurderer å digitalisere filmsamlingen. En film i "full" DVD-kvalitet tar vel sånn ca 2 GB. Hvor mye plass må jeg evt beregne for en 2 timers film i full BD-kvalitet, 50GB er vel heller unntaket?

Når jeg bruker MakeMKV havner de fleste på ca. 25 GB

Lenke til kommentar

Når jeg bruker MakeMKV havner de fleste på ca. 25 GB

Har du da bevart reklame, alle tekster, ekstramateriale etc?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg husker er DTS-HD MA-lydsporet i BD-filmer på rundt 4Mbit, omtrent det samme som en 720p-film med h.264-codec. Dvs. at lydsporet alene blir på rundt 3GB.

I tillegg kommer filmen, som har en bitrate på mellom 18 og 35 Mbit.

Så samlet snakker man om 35-40Mbit datastrøm. Så er det bare å gange opp med antall minutter, så får du en ca-størrelse på urørt BD-film. Rask hoderegning gir meg at en to timers film i 40Mbit blir på ca 36GB, uten menyer eller andre tillegg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Holder på og pusse opp i den forbindelse vil jeg legge opp til digitalisering av filmer, hvor disse er tenkt plassert på en nettverksdisk som skal være tilgjenglig fra husets 3 TV-er.

Jeg ser det er nevnt et par programmer i denne tråden man kan bruke.

Når jeg ripper antar jeg det er en smal sak å velge hvilke språk man skal ta med Engelsk/ Norsk, men hvor enkelt er det for barn å velge sitt foretrukne språk?

Hva med DTS/ Dolby etc går dette automatisk? Både ved ripping og framvisning.

Jeg har et par filmer hvor jeg mangler norsk tekst (bla Spiderman 2 som husets 12-åring gjerne vil se) er det mulig å laste ned norsk tekst fra nettet?

Hva er den foretrukne standarden for ripping (harddisk plass er ikke et tema/ problem).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Holder på og pusse opp i den forbindelse vil jeg legge opp til digitalisering av filmer, hvor disse er tenkt plassert på en nettverksdisk som skal være tilgjenglig fra husets 3 TV-er.

Når jeg ripper antar jeg det er en smal sak å velge hvilke språk man skal ta med Engelsk/ Norsk, men hvor enkelt er det for barn å velge sitt foretrukne språk?

Jeg har et par filmer hvor jeg mangler norsk tekst (bla Spiderman 2 som husets 12-åring gjerne vil se) er det mulig å laste ned norsk tekst fra nettet?

Hva er den foretrukne standarden for ripping (harddisk plass er ikke et tema/ problem).

Dette programmet skal visst funke helt topp til ripping: HDConvertToX

Gratis er det også!

EDIT: Ser at det ikke har vært oppdatert på en stund. Men som alltid, Google er vår venn, så det er bare å snoke rundt med søkeord som "bluray" og "rip" eller noe sånt

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Norske tekster får du lastet ned fra flere plasser på nettet :) Jeg bruker som oftest norsub.com, som er en utrolig bra side :)

En veldig enkel måte å brenne over på cd på med teksten du har lastet ned er å bruke programmet convertxtodvd. Supert program :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...