Gå til innhold

Xbox Live - MTU problemer med Netcom 4G

tenderflea

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte det var noen Netcom kunder som sliter med å koble til Xbox Live via deres nye 4G Samsung USB modem. Jeg tok et rask søk gjennom forumet om noen hadde allerede postet dette, dere får ha meg unnskyldt hvis det allerede fins en post for dette problemet.

Feilen som jeg fikk var "Your network does not have a sufficient MTU setting".

http://support.xbox.com/en-US/xbox-360/troubleshoot/kb/error-your-network-does-not-have-sufficient-mtu-setting-979104

Dette blir en rask guide for win7, kan være matnyttig for dere andre som sitter med Vista eller XP.

Første steget er å finne ut av hvilken GUID Samsung enheten har:

Gå inni regedit, så til

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkCards]

For hver enhet som blir installert blir det generert en key for de spesifike nettverks enhetene, fra 1 og oppover. I mitt tilfelle så var Samsung adapteren under key "34".

GUID er verien som står i "ServiceName" stringen. Kopier denne verien eller bare husk delere av den.

Fortsatt i regedit, browse deg til

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Tcpip\Parameters\Interfaces\

Let opp den GUID som du fant, og legg til følgende:

DWORD (32-bit) Value

Kall den MTU, "Base" settes til "Decimal", og "Value data" til 1492 (denne verdien kan du godt experimenter med. For å få en oversikt på hva MTU er og hva det betyr, sjekk ut google).

Done! Ta likså godt en restart av maskina di og routeren for å være sikker på alt er up to date.

Se om det løste problemet ditt, hvis ikke må du nok experimentere litt mere med MTU verdien eller sjekke routeren din for videre oppsett hvis du kjører trådløst.

Selv sitter jeg med en d-link DIR-655 og deler internettet tråløst via min maskin(litt tungtvindt siden maskina må stå på, det får så være til jeg gidder å finne en router som takler 4G modemet) og har ikke endret noen instillinger, siden det var modemet som var problemet.

Mvh,

Ørjan L. Larsen

Endret av tenderflea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...