Gå til innhold

Hindre IRC tilgang

Anbefalte innlegg

Har trådløst nettverk, slik at lillebruttern kan sitte på internett. Problemet er at han kødder seg som en ****** på IRC, slik at han blir bannet fra kanaler og da blir jeg og det. :evil: Hvordan kan jeg blokkere han til å gå på IRC (Undernet & Quakenet) i ruteren uten at jeg blir utestengt?

Noen som vet? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm, har du en brannmur eller et tilgangs program på maskina di? hvis du har f. eks norton internet security så kan du hindre mirc i å starte, det vil si at den ikke for kontakt med nette, akkurat sånn som når man fjerner tilgangen til msn så kan den ikke logge seg på msn heller. er ikke helt sikker på om det finnes noen sånne tilgangs program utenom norton internet sec. men mener det også skal gå an med en vanlig brannmur også, men har ikke prøvd så mange brannmurer.

Lenke til kommentar

ingen grunn til hverken å bruke makt eller noen ting. bror din er da vel ikke hacker er han det da? da er det vel bare å sperre Mirc på en måte f. eks med Norton Internet Sec og da er det klart. no problemo. når du spærrer Mirc så spærrer du det bare på hans pc ikke på noen av de andre.

Lenke til kommentar

Ser dere foreslår ZoneAlarm og Norton Internet Security, men det går vel ikke vist alle er koblet til ruteren? Det går liksom ikke gjennom en serverpc også ut til de andre. Tenkte jeg kunne bare la meg få slippe igjennom IRC porter som 6667, 6668, 6669 osv osv.. og blokke resten. Er det mulig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...