Gå til innhold

Full oppgradering av pc, trenger hjelp til og finne så og si alt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenkte jeg skulle prøve meg på og oppgradere den gamle stasjonære pc'en min.

For og ta det helt fra bunnen av, det er ikke mulig og slå den på, det er kun 1Gb RAM, dårlig skjermkort, dårlig harddisk, i bunn og grunn en dårlig pc.

Jeg kan overhodet ikke mye om data, så vis dere kan prøve og forklare ting på en slik måte at jeg forstår det hadde det vert fint. PC'en vil bli brukt til og spille med, som f.eks. sims 3 eller battlefield eller lignende.

Jeg tenkte jeg skulle bruke kabinettet som jeg har, CD-rommet og strømforsyningen.

Strømforsyningen er jeg forberedt på at jeg mest sansynlig må bytte, den er på kun 400W.

Har dere noen forslag til hva jeg skal putte inn her for at den skal bli en PC som vil takle nevnte spill, og kasje noen litt mer krevende ettervert.

Er det noe mere info dere trenger så skal jeg skaffe det.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at før noe svar kan gis så må du legge ut flg. opplysninger.:

1. Hvilken CPU har maskinen

2. " Skjermkort står i

3. " type PSU (strømforsyning)

4. " Hovedkort

5. " Harddisk

Hvilken type minne som står i gir seg selv ut fra HK.

Du kan bruke CPU-Z eller PC Wizard til å finne ut det meste av dette, begge du finner her: http://www.cpuid.com...ares/cpu-z.html

Slik jeg oppfatter situasjonen så er maskinen noen år, kanskje 4 - 5 og da er ikke oppgradering et fornuftig valg lenger og det beste da vil være en ny maskin, men la oss først høre hva den inneholder.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Slik jeg hadde sett det for meg må jeg nokk inn med nytt hovedkort, nytt skjermkort, nytt minnekort, ny harddisk, nytt alt egentlig.

må du da fortsatt vite

1. Hvilken CPU har maskinen

2. " Skjermkort står i

3. " type PSU (strømforsyning)

4. " Hovedkort

5. " Harddisk

Hvilken type minne som står i gir seg selv ut fra HK

Lenke til kommentar

Siste taler har rett, kjøp alt nytt. Det har ingen hensikt å ta vare på en 6 år gammel strømforsyning heller.

Okei, jeg ser at komplett.no har noe som kalles PC i deler, er dette maskiner som kommer i deler og jeg må bygge sammen selv? og hva bør jeg gå for, AMD eller intel?

Lenke til kommentar

Intel sin I2500K er nok den beste spillmaskinen på markedet akkurat nå, kombinasjonen Intel Cpu og Amd 6950 gir veldig god ytelse.

Du kan også spille relativt bra på 3d spill men da må du investere i en 3d skjerm også.

Amd kommer dog med ny cpu i slutten av oktober / Eller en plass i november som kan være interesant , men jeg tviler på at det vil være en Intel knuser så om du ikke bryr deg så mye om en liten økning eller en tusenlapp å spare så bør du kjøpe nå.

-Alias- sitt forslag er forresten verdt å vente på.

Lenke til kommentar

Forslag her til 7400,-. Ikke så stor forskjell til de øvrige, men dette skjermkortet er i prinsippet like bra som HD6950. Jeg har laget et oppsett hvor du evt kan kjøpe et skjermkort til dersom ytelsen er for lav. Jeg har også lagt inn en modulær strømforsyning dvs med løse kabler. det er lurt å ha.

Dersom stock kjøler ikke holder kan du feks kjøpe hyper 212 som er en grei og billig en.

Lenke til kommentar

Forslag her til 7400,-. Ikke så stor forskjell til de øvrige, men dette skjermkortet er i prinsippet like bra som HD6950. Jeg har laget et oppsett hvor du evt kan kjøpe et skjermkort til dersom ytelsen er for lav. Jeg har også lagt inn en modulær strømforsyning dvs med løse kabler. det er lurt å ha.

Dersom stock kjøler ikke holder kan du feks kjøpe hyper 212 som er en grei og billig en.

okei, takk for det.

skal tenke litt over ting.

forresten, hva er SSD egentlig?

Lenke til kommentar

SSD er veldig enkelt sagt en harddisk satt sammen av rambrikker. Det betyr at den er lydløs; det sier seg selv når du ser på en rambrikke fordi alt skjer uten bevegelse. En vanlig harddisk består av metalldeler som beveger seg og derfor er det umulig å få de lydløse. SSD er også mye raskere enn metallbevegelser...

En veldig forenkling fra meg og det er sikkert et par hundre stykker som kan forklare og utdype det bedre enn meg; evt si at en SSD er ikke akkurat rambruikker osv, men det var ihvertfall min enkle forklaring :)

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...