Gå til innhold

CPU temp med vannkjøling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er fra samme temp måler ja..

fra bios?

Er samme temp som er i bios ja. Bruker Hardware doctor.

Idla ved 26 i stad faktisk.. men så fort jeg rører på musa så går den opp til 30 eller noe.. Har vel noe med at CPU er sterkt overklokket..

Lenke til kommentar

Synes den forskjellen var litt drøy.

Store forskjeller i idle og load pleier å bety enten dårlig kontakt mellom blokk og CPU. Eller målingsfeil.

Har en XP2100 på 2,3GHz, 1,725V.

Maze4 og BIE2 og her ligger tempen på mellom 38 og 42.

Prøv å legg nytt goop på CPU.

Om idle-tempen stemmer kan du ha mye å hente.

Men load-tempen virker ikke så gæli med det oppsettet, så det spørs nok om ikke idle-tempen er litt feil.

Har du en måling på vanntempen?

Lenke til kommentar

Har ikke måling på vanntempen nei.. tror ikke det er dårlig kontakt, fordi da hadde vel idle temp vært høy også..?

Kjører prime95 nå mens jeg surfer. Jeg senket volten litt så nå ligger jeg på 26-30 idle og 42-43 load @ 2,4Ghz og 1,85 volt.

Med luftkjøling så lå jeg på 50 idle og nærmere 60 load på 2,4Ghz.. så en liten forbedring er det uannsett... Kom aldri inn i Windows på 2,5Ghz med luftkjøling.

Kan umulig være noe å hente? 43 grader load med en ganske så overklokket XP2100+ er vel ganske bra.

Det skal også nevnes at det er 25 grader på rummet..

Lenke til kommentar
Har ikke måling på vanntempen nei.. tror ikke det er dårlig kontakt, fordi da hadde vel idle temp vært høy også..?

Kjører prime95 nå mens jeg surfer. Jeg senket volten litt så nå ligger jeg på 26-30 idle og 42-43 load @ 2,4Ghz og 1,85 volt.

Med luftkjøling så lå jeg på 50 idle og nærmere 60 load på 2,4Ghz.. så en liten forbedring er det uannsett... Kom aldri inn i Windows på 2,5Ghz med luftkjøling.

Kan umulig være noe å hente? 43 grader load med en ganske så overklokket XP2100+ er vel ganske bra.

Det skal også nevnes at det er 25 grader på rummet..

25 grader i rommet og 26 grader idle??? ville ikke stolt mye på det programet

Lenke til kommentar

26 grader idle var bare en liten stund.. kan være feilavlesning..

25 grader var midt i rummet. PC'en står nede ved vinduet og suger inn luft fra bånn av kabinettet. Så lufta viftene trekker inn kan godt ligge på 20-22 grader.

Har MotherBoard Monitor også, den logget 26 grader idle når jeg var borte fra maskinen.

Men som sagt så er det når ALT står stille. Med en gang jeg røre på musa og CPU jobber bittelitt så stiger tempen til 30-33 grader.

Syns 26 grader var litt for godt til å være sant jeg og.. Men jeg stoler ganske mye på load temperaturen.

Har kjørt prime95 lenge nå og maskinen virker stabilt og tempen har stått rolig på 42 grader en time nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...