Gå til innhold

[Løst] Deler av bilder henger igjen på andre bilder ved nedlastin?

Anbefalte innlegg

Det kan godt være det er hardware-feil.

Last ned memtest86+, brenn på cd, boot fra cd og la den kjøre de timene det tar å teste.

Godt mulig du har feil i RAM - det er én forklaring som kan forklare problemene du har:

http://www.memtest.org/#downiso

Var innom å så på memtest86+,men da eg blir usikker og har lite pc peiling,tror eg må ovelate det til dei som har peiling.

kjøper nok nytt kort mandag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis bildene bare virker korrupte i det de åpnes, så kan det være RAM eller annet. Men - hvis også originalfilene er korrupte, så kan det tyde på feil i kamera og/eller minnekort.

Hvis forskjellige filer blir korrupte avhengig om de blir overført med kabel eller minnekortleser kan det være defekt kabel eller lignende.

Overfør samme korrupte bildefil med minnekortleser. Er den identisk vil jeg gjette på kort/kamera - sannsynligvis kortet.

Men - har du "mystiske" problemer på en maskin, særlig i programmer som bruker mye minne, så er en memtest86 alltid en god idé. Har selv hatt defekt RAM som kun ble endelig bekreftet defekt mot slutten av den aller siste testen i memtest86. :)

Takk for mange innspill og veiledning,har testet innlasting på annen pc som eg har ved siden av meg her,og der blir bildene ok og ingen feil på dei,samme kort på kamera og kabel er brukt.På pc her blir jpeg og RAW filer ødelagt i photoshop/LR3/View NX2 Nikon sitt program.

Om eg laster inn jpeg fil med med Windows blir ikke bildene ødelagt,seier ikke meg noe men vil nevne det.

Konklusjon må bli at det er noe feil på denne pc når det virker på den andre pc.

Om en nå finner ut at det er noe "mystiske" problem på dene pc,hvordan gjør en for og rette det,om det går eller må eg kjøpe en ny pc?

Som nevnt i linken her har eg og prøvd og slette alt på denne pc og restilt den til fabrikk standar(som den var når eg kjøpte den for ca 4 år siden)lastet inn alle oppgraderinger til Windows på ny og lastet inn bildebehandlingspograma på ny,men problemet med bildene er der forsatt.

Siden alt er ok på den andre pc(som er min datter sin)så må det være noe som henger på denne pc.

Lenke til kommentar

Den bildefilen er korrupt, det vil si at noen programmer vil få problemer med å åpne den siden noen programmer går ut i fra at filene er korrekte.

Det ser ut til å mangle noen data i midten og JPEGsnoop rapporterer problemer på slutten av fila.

Det er som oftest minnekortet som er problemet når filene blir korrupte på denne måten. Kjør fullstendig feilsøking på kortet (inkludert søking etter skadede sektorer) og prøv med et kvalitetskort.

Forstår hva du meiner,men får det ikke helt til og henge sammen da eg nå har prøvd og laste inn bildeprogram og bilder på min datters pc og da blir alle bildene ok og alt virker som det skal.

konklusjon må bli at der henger noe på denne pc.men hvordan ordne det?

Lenke til kommentar

Kan tyde på at du har for lite eller ødelagte rambrikker i din pc, det at Windows klarer og laste de ned er sikker pga at det programmet ikke bruker så mye minne.

Har du noen navn og spesifikasjoner angående pc'en din ?

Acer

Aspire T 180

AMT Processor 3500+2,00Hz

Minne RAM 3 GB

32 bitsers operativsystem.

Pc knitrer mye innimellom når eg holder på med bilder og som eg har forståt bruker den da mye RAM.og får ofte beskjed om at eg bruker mye CPU.

Lenke til kommentar

Hei.

Holdt på og prøvd og ordne , og har komt et stykke det ar blitt noe bedre fra heilt stripete bilder til nå henger der igjen noe på enkelte bilder.

Har kjøpt nytt minekort og overføringskabel fra kamera til pc.

Har testet det på annen pc og problemet er ikke der da,så problemet må lige i pc.

Har restilt pc til fabrikk standar,og lastetn inn alle programer og oppgaderinger på ny,,, og nå er det bare 2-3 bilder av 40 som er skadet,dette gjelder både RAW og jpeg bilder.

Er der noen måte og ordne resterende problem i pc eller må eg satse på og kjøpe meg ny pc?

MVH

Tor

Takk til alle som var med og spore etter feil på bilder med gode råd og innspill.

Det viste seg at problemet lå i programvaren til Nikon på pc,alt ble ordnet i dag på tlf og mail.

All ros til Nikon for god hjelp og support,

Mvh

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...