Tjafsa Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei og hå, takk for sist! Etter å ha fått hjelp av Arni90 til å sette sammen deler i slutten/starten av September, så har jeg endelig fått alt jeg skulle ha. I seg selv så er det ingenting å si på maskinvare eller temperaturer, da den ligger på rundt max 60grader'ish(gpu) etter en session med Metro 2033 på max eller tilsvarende spill. Det er heller ikke noe å si på lydnivået, vel og merke måtte jeg installere en viftekontroller for å få Slip Streamene under et bra nok lydnivå... Men alt i alt, så setter jeg meget pris på den proffe hjelpen jeg fikk av Arni90 Maskinvaren er som følger: i7 2600k z68-v pro 16gb HyperX 1600mhz 1stk OCZ Vertex 2 120gb 2stk Samsung Spinpoint f3 1tb Gigabyte Geforce GTX580 SuperOverclock Corsair AX850 Problemet mitt ligger heller før hele booten har påbegynt.. Det går som følger: Jeg trykker på powerswitchen på kabinettet mitt, den starter å boote opp, jeg får først røde lys på MemOK som jeg tror gjør at den starter om igjen en gang før den kommer til neste POST-del. VGA_LED har jeg ikke noe problemer med, men når den kommer til BOOT_DEVICE_LED så står lyset rødt. Jeg kommer da til en skjerm som viser alle devices som pcen finner, hvor jeg blant annet ser minst en 3gbps tilkobling og det står: "found 0 drive, 3 USB, 1 Keyboard" etc. Nederst på skjermen står det at MemOK! er grei og at jeg skal trykke på F1 for å komme til setupen. Er det noen spesielt jeg har gjort feil når jeg bygde pcen kanskje? I alle fall, om det er noen som kan hjelpe meg med problemet mitt, så setter jeg veldig pris på det! Takk på forhånd, Tjafsa Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Hvor har du koplet SSD og disker. Preferert er Intel Chipset ICH10 SATA portene hvor de to grå er SATA 6G - sett SSD på en av disse. De fire lyse blå er Intel Chipset ICH10 SATA 3G og de benytter du til Samsung F3 diskene. De to mørke blå er Marvell Add-On kontrollerens SATA 6G og har større kompabilitets problemer enn Intel ICH portene og bør unngås. Endret 1. oktober 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Tjafsa Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Hmm... om jeg husker riktig så satt jeg SSD'en i den nederste av de første sataportene på hovedkortet. Om jeg har lest manualen riktig så tilsvarer vel det en 3gbps port, så da får jeg vel åpne kabinettet og endre porten da. Tilbake om 5 minutter! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Nå er jo Vertex 2 en SATA 3Gbps (SATA Gen.2) SSD så det er ingen vits i å sette den på en av de to Intel SATA 6G (SATA Gen.3) portene , ei heller Marvell 6G (SATA Gen.3) portene. Så du kan like godt ha alle drives (inkl SSD) tilkopet de lyseblå Intel ICH10 SATA 3G (SATA Gen.2) portene. ASUS Z68 V-Pro SATA revision 1.0/SATA1 (SATA 1.5Gbit/s) SATA revision 2.0/SATA2 (SATA 3Gbit/s) - 4x Lyseblå = Intel ICH10 SATA revision 3.0/SATA3 (SATA 6Gbit/s) - 2x Mørkblå = Marvell - 2x Grå = Intel ICH10 Endret 1. oktober 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Tjafsa Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Kobla om slik at alle sataene står i de lyseblå, det gjorde ingenting forskjell... Men når jeg der i mot kobla ut eSata kabelen fra kabinettet ut fra sataportene, så fungerte det, selv om jeg får "No hard disk detected" på Marvell screenen, men det er jo riktig da det ikke er noe der lenger. Takk for hjelpen i alle fall! Da fungerer alt sånn som det skal Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ja - bra . Men merk at E-SATA porten på I/O shield (rear panel connections) kommer fra den tredje SATA/ATAPI kontrolleren på dette hovedkortet (JMB) . JMB362 kontroller fra JMicron. Lenke til kommentar
Tjafsa Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Hmm... kan hende jeg misforstår deg nå, men eSata porten jeg snakker om kommer fra frontpanelet mitt på R3en Jeg bruker den ikke allikevel, så jeg bare lot den ligge i kabelsystemet i sidepanalet Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Okay - men da har du vel koplet den med kabinett intern kabling mot hovedkortet på en SATA port da ? Lenke til kommentar
Tjafsa Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Det jeg prøvde på ja, men det var ikke akkurat velykket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå