dumblondine Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei Gutta Jeg har to PC'er. De pleier å være tilkoblet en trådløs router jeg fikk av Next Gentel. Men i dag kan jeg bare komme på nett med den ene dataen. Da jeg prøvde auto-feil søkeren i windows 7 sa den at det var noe feil med DNS-serveren. Jeg er bare en dum blondine som ikke skjønner mye av dette men håper at dere som har peiling kan si meg hva jeg skal trykke på. Klem Cecilie Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Du har prøvd å starte maskinen på nytt? (altså ikke bare lukke igjen lokket hvis det er en bærbar) men trykke start - start maskinen på nytt en annen ting du bør gjøre er å plugge ut strømmen fra routeren i 20-30 sek. Lenke til kommentar
kiimboo Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Hei Jeg har noe av det samme problemet. Vi har to bærbare pc'er hjemme og den ene kobler til wifi-nettet vårt lett som ingenting og får internett med en gang, men den andre maskinen kan bare koble seg på wifi, men kommer ikke på internett. Har selv gjort litt research men ikke kommet opp med noen løsninger. Det jeg har prøvd allerede er å restarte modem, det hjalp ikke. Jeg har sett om instillinene for TCI/IP er riktige og det er de. Jeg har brukt 'cmd' for å frigjøre ip-adresse og hente ny, og det hjalp heller ikke. Så, er det noen som har noen andre kloke råd til meg? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Men har du sjekka settings i routern om hvilken standard den bruker eller muligens bytte kanal hjelper? Lenke til kommentar
kiimboo Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Men har du sjekka settings i routern om hvilken standard den bruker eller muligens bytte kanal hjelper? Takk for kjapt svar. Nei, jeg har ikke sjekket noe av det siden den ene maskinen kommer på nett uten problemer. Så jeg tenkte det var noe med galt med maskinen som ikke gjør det, men skal sjekke nå. Igjen takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå