Jann. Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Jann.: Takk, det var vel egentlig den som tippet vektskålen over fra flyplassbildet i spoileren til dette. Tekte meg det - var prikken over "i`en" - dog flyplass blide var flott det også. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Nydelig måneskinnsbilde over Stockholm. Jeg visste det fra før, men når jeg ser bildene dine, forstår jeg at jeg befinner meg i feil del av Stockholm når jeg er der. Det er alldeles IKKE like vakkert i forstadene som i "ditt" Stockholm. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Mange fine her - også i spoilere - likte både psoriasistreet*) og solstjerna i skogen. Hmm - hvordan hadde sistnevnte vært med litt innfyllingsblits, tro? Lekker bregne, men likte isen enda bedre - ser opptil flere ansikter der - bladet midt på er et hode i halvprofil med et isflak som kinnskjegg, og det er et stilisert svart/hvitt tegneansikt litt til høyre og ned. Likte utsiktsbildet - blir veldig som utsikt i København sentrum - kun tak - ingen horisont. Ut fra tommelneglene hadde du lagt det beste bildet i spoiler, men da jeg så Karlsvogna ble det riktig allikevel. Ad stadshuset - hva med å prøve ut 20mm'en som et shift-normalobjektiv? Sikte rett frem og croppe inn til ønsket del - smalere (normal-)utsnitt, men rette linjer - bare en tanke. Har planer om å teste ut min egen 16-35 på den måten.. *) Selv stavekontrollen i Firefox mener at det er et godkjent ord! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Jeg visste det fra før, men når jeg ser bildene dine, forstår jeg at jeg befinner meg i feil del av Stockholm når jeg er der. Har du ikke mulighet til å ta en tur inn? Forstedene er jo gjerne mer anonyme enn sentrum i de fleste byer. Det er faktisk ikke større avstander enn at man kan spasere litt rundt. På dette siste, spaserte jeg fra et stykke ute på Kungsholmen og mot sentrum. Takk for kommentar, og etter neste Stockholmstur får vi vel se noen f/0,95-bilder fra sentrum...? ...solstjerna i skogen. Hmm - hvordan hadde sistnevnte vært med litt innfyllingsblits, tro? Der har du fakisk et poeng. Innfyllingsblits er et godt hjelpemiddel i motlys. Tenkte ikke på det der og da. likte isen enda bedre - ser opptil flere ansikter der Godt du ikke har mistet evnen til å fantasere, ikke at jeg akkurat har deg mistenkt deg for det heller. Nesten litt rotete til å være meg dette, men det gir jo også muligheter til å assosiere for den som orker sånt. Likte utsiktsbildet - blir veldig som utsikt i København sentrum - kun tak - ingen horisont. Ut fra tommelneglene hadde du lagt det beste bildet i spoiler, men da jeg så Karlsvogna ble det riktig allikevel. Kjekt at du kan føle deg "hjemme". Danmark og Sverige var jo stormakter på en tid hvor vi holdt det mer stusselige i hevd. Det kan man f.eks. se av hovedstedene. Ad stadshuset - hva med å prøve ut 20mm'en som et shift-normalobjektiv? Det hadde blitt litt problematisk å få nok avstand, og samtidig beholdt den monumentale følelsen. Men så lenge bildet kun skal vises på skjerm (med tanke på beskjæring)har man jo en mulighet her. Takker for innsiktsfull kommentar. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 13. Oktober Gamla Stan, Skeppar Olofs Gränd 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 13. Oktober Gamla Stan, Skeppar Olofs Gränd Meget pent. Det er egentlig dårlig gjort å vise så bra bilder fra Gamla Stan, for nå fikk jeg veldig lyst til å dra dit. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 13. Oktober Gamla Stan, Skeppar Olofs Gränd Lenke til kommentar
egilh Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 En sikker vinner på 13. Herlig gjengivelse av lyset i tunnelen. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Har du vært i Stockholm...13. var feiende flott... Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Herlig sistebilde. Har aldri vært i Stockholm, får jo lyst til å ta turen over kjølen når man ser slikt. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 Flott sistebilde ja. Deilige farger. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 (endret) Tom: Takker. Ikke noe feil med å dra dit da. Epp: Ditto! Egilh: Takk for det. RandiA: Ja, har hatt en jobbeuke der. Takk. Jan R. Halvorsen: Bare å ta en tur, Stockholm er en flott by. Takk for kommentar. KSunhill: Takker så mye. 14: Oktober Arlanda Express Siste dag på svensketur for denne gang. Touchdown: Det ble en del fartsfylt denne dagen. Endret 16. oktober 2011 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 14. ble kunst-bilde igjen Lenke til kommentar
mulum Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 "Måneskinnsnatt i Stockholm" veldig bra! Liker bevegelsen i skyene... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Direkte nydelige farger og komp 13. oktober - for noen fargetoner!! Spot-on eksponering og fine detaljer. Bare én feil med bildet. At det ikke er i høyere oppløsning. ..Og 14. oktober er vel fra denne videoen? http://vimeo.com/7469697 Endret 17. oktober 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Oioioi "13. Gamle stan" det var jo helt fantastisk knb - for noen herlige farger å komp her! Lyktene helt bak ble jo helt stjerneflott ass. Bilde 14 var stilig bilde. Lenke til kommentar
DiscoKetchup Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Fabelaktig valg av perspektiv på Stammesamfunn, Stadshuset og Skeppar Olofs gränd! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2011 RandiA: Takk, kunst er kanskje å ta hardt i... mulum: Takker, jeg må innrømme at jeg hadde hellet på min side i Stockholm. Det var lyse måneskinnsnetter med tåkeskyer som kom i høy fart innimellom. Det måtte jo bare utnyttes. Trondster: Høyere oppløsning er jo mulig å skaffe da. Måtte balansere eksponeringen forsiktig, da det var sterkt lys kombinert med mørke skygger. Når det gjelder videoen er det neppe en outtake, siden jeg så den først nå. Jann.: Takker så mye. DiskoKetchup: Mange takk, hyggelig at du og andre her liker det. 15. Oktober Maridalsvannet Tilbake fra utlendighet, og jeg forsøker å komme a jour i tråden. Her kom jeg i et heldig øyeblikk, hvor det ligger rester av morgentåka som en tynn dis, og vannet for det meste er speilblankt. Like etter kom det en liten bris som ødela motivet totalt. Noen outtakes: Vanskelig å sløre bakgrunnen med dette objektivet, så da får man gå til "motsatt" ytterlighet. Skogholt i motlys. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Skogholt i motlys Likte dette bilde! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2011 Del Skrevet 17. oktober 2011 Det ble et blikkfang...både vannet og hele komposisjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå