Kenneth Solfjeld Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Flott 6 Oktober! Bra stemning i bildet, og perfekt rammet inn av løvet. Godt jobba! Lenke til kommentar
DiscoKetchup Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Flott 6 Oktober! Bra stemning i bildet, og perfekt rammet inn av løvet. Godt jobba! Veldig enig! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) På tide å komme til hektene etter en tid utenbys og i utlendighet. Jeg har tatt bilder i denne perioden, så det er bare et spørsmål om å komme a jour. Siden sist: Trondster: Takker, jeg forsøkte å la det være godt med rom oppover. Hyggelig at det falt i smak. Ad 4. okt., he, he, slik kan det gå. Takk for kommentar på de siste også. ventle: Du er kanskje inne på noe der. Overflatespenningen i vannet spiller hjernen et lite puss. Takker. azathosk: Takk for det, en dominerende måne den kvelden. egilh: Hyggelig at du liker det, og gir argumenter for hvorfor. KSunhill: Fine ord fra en høstens mester. DiskoKetchup: Mange takk. 8. Oktober Stammesamfunn Nådde bare nesten opp: Endret 14. oktober 2011 av k.n.b Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 På tide å komme til hektene etter en tid utenbys og i utlendighet. Jeg har tatt bilder i denne perioden, så det er bare et spørsmål om å komme a jour. Velkommen tilbake. Stammesamfunn Visste ikke at trær kunne være plaget av psoriasis 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Takk for det Tom, jeg har observert at noen av dere andre også har hatt en svensketur. Så spennende ut på bilkirkegården. Nå vet du altså noe nytt om trær. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) 9. Oktober Bregne Denne synger nok på siste verset. Det kom også litt lett snø mens jeg fotograferte her. Outtakes: Endret 14. oktober 2011 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Visste ikke at trær kunne være plaget av psoriasis :!: :!: meget interessant vinkling i hvert fall på det psoriasis-treet Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 10. Oktober Utsikt fra hotellrommet Kan ikke klage på utsikten fra øverste etasje. Hotellrommet i Stockholm hadde panaoramavindu fra gulvnivå og opp. Knallhardt dilemma denne dagen: Dette synet møtte meg ved ankomst flyplassen om morgenen, mens det valgte er om kvelden samme dag. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Fint det fra hotellrommet også, men tror faktisk jeg ville gått for det i spoileren denne gang Fin komp der, med rullebanen innover i bildet, og det er jo vakkert i morgenrøden... Endret 15. oktober 2011 av Jan R. Halvorsen Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Både hotellrommet og flyplass-spoiler-bildet har fantastisk vakre himler. Tror også jeg heller i retning spoileren. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) RandiA: Jo takk, bare ikke treet føler seg støtt... Jan R. Halvorsen og Bykatt: Sjelden jeg er i så tvil som her, kommer det flere kommentarer av denne sorten ender det vel med at jeg ombestemmer meg...? Jeg er enig i at flyplass-bildet har noen kvaliteter som ikke hotellrom-bildet har, samtidig ble jeg litt skuffet da jeg fikk blåst det opp. Det var (selvsagt) enda mye flottere i vikeligheten, spesielt skyene. Flybussen ankom i akkurat rette tidspunkt, og etter noen få minutters fotofrenzy var både skuespillet over og jeg måtte styrte inn til innsjekking. Var ganske overbevist om at dette måtte bli dagens bilde. Så ble jeg nesten irritert da disse tåkeskyene kom drivende over takene utenfor hotellrommet, dvs. litt oppgitt over at jeg allerede hadde "brukt opp" dagens kvote. *Sukk*, det er hardt å være fotograf... 11. Oktober Stadshuset Det skjeve Stadshuset i Stockholm. Svenskene kan da ikke la Pisa ha enerett på skeive bygninger? Nå hjelper det litt med 20mm tiltet rett opp på kloss hold også, skal jeg innrømme. Ikke akkurat et objektiv for arkitektur, men jeg klarte ikke å la være... Fargeversjon: Endret 15. oktober 2011 av k.n.b Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Herlig bilde, perspektivet, lyset, SH-konverteringen. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Enig med Jan. SH var best. Likte også best flyplassbilde PS: Hvorfor skulle ikke 20mm på FX hus være nok til arkitektur? Endret 15. oktober 2011 av Epp Lenke til kommentar
mulum Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 "Stadshuset": Utrolig kult perspektiv!! Bra gjennomført! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Takker. Jeg synes s/h egner seg på slike litt grafiske bilder som også har en del lys/skygge-elementer. Det er lett å gjøre et fargebilde om til s/h, men jeg synes det er vanskelig å lage den ekstra "punch'en" i s/h-bildene. Kunne ha lyst på et av disse redigeringsprogrammene som sikter seg spesielt inn mot s/h. Men da må man stort sett ha en nyere versjon av PhotoShop også, noe jeg ikke har (har en steinalderversjon). Når jeg nevnte 20mm (uten tilt) og arkitektur, tenkte jeg naturlig nok på de fallende linjene og fortegningen i hjørnene som nødvendigvis oppstår fordi man må tett på. Men ønsker man nettopp dette som et slags dekorativt element så er det jo greit selvfølgelig. Man kan jo manipulere en del på proporsjoner, her gikk jeg jo litt for det monumentale. Som ren dokumentasjon er det gjerne mindre egnet. Men det var en smule kokettering i den kommentaren her selvfølgelig. Endret 15. oktober 2011 av k.n.b Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Flott karlsvogna bilde knb. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Flott det 11.oktober, og utsiktsbildet viste en original komposisjon. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 Mye lekkert fra Sverige her, jeg misunner deg ikke valgets kval den 10. Men heller mot at du valgte rett - har du prøvd det bildet i s/h? Den 11. gjør seg i sort/hvitt - kan ikke se at farger tilfører noe ekstra. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 15. oktober 2011 Del Skrevet 15. oktober 2011 (endret) Bilde 11 var veldig flott. Veldig flott komposisjon og perspektiv. Og et nydelig lys. Endret 15. oktober 2011 av Rmatt Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Jann.: Takk, det var vel egentlig den som tippet vektskålen over fra flyplassbildet i spoileren til dette. RandiA: Takk for det. Jeg "limte" meg ganske tett inntil Stadshuset. tomsi42: Takker. Hadde faktisk ikke tenkt på dette i s/h, men jeg ser at det kan fungere. Da begynner det å bli litt for og litt i mot valget, noe som tyder på at det var grunnlag for tvil om ikke annet. Rmatt: Takk for det, jeg likte også lyset der. 12. Oktober Måneskinnsnatt i Stockholm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå