enden Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Jeg har lyst til å henge opp TV-en min på 55" og 25 kg, og etter litt prøveboring gir jeg opp å finne stendere i festbar nærhet. Planke på tvers er selvfølgelig mulig, men jeg vil helst unngå dette. Design og alt dette ... Veggfestet har fire skruer i et rektangel på 17 x 8 cm (egentlig to braketter med 8 cm cc høyde, og 17 cm cc mellom brakettene). Jeg kan forsterke nederst med ytterligere to skruer tre cm lenger ut på hver brakett, men dette gir vel ikke særlig nytte. Veggen er 15 mm spon med tre lag tapet utenpå. Finnes det noen anker som vil kunne gi nok støtte bak for dette festet? Skruediameter er 7-8 mm. Endret 1. oktober 2011 av enden Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Forsterke sponplaten med 0,7mm stålplate er jo mulig.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Må den ikke nødvendigvis forsterkes på baksiden? Eller mener du å feste plate til stendere og veggfeste til plate på samme måte som med tre? Det er selvfølgelig designmessig bedre enn en tykkere treplate, men håper er jo at jeg kan slippe unna hele jobben ved at det finnes anker som vil gi godt nok feste. Jeg har forsåvidt god plass bak sponplata, da det tydeligvis er en del cm isolasjon. Endret 1. oktober 2011 av enden Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 15mm tilsvarer vel omtrent en vanlig gipsplate(?) og da skal disse mollypluggene duge. de tåler 70 kilo belastning så jeg regner med veggen din tar kvelden før disse tar kvelden. Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Orket ikke vente på svar, så den henger nå i 6 stk mollyplugger av verstingsorten. Den har i alle fall overlevd barne-TV. Hører jeg et smell i natt så kommer jeg til å nekte å forlate senga Men sånn for ordens skyld så er vel 70 kg ved dobbel gips? Endret 1. oktober 2011 av enden Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) det er jeg ikke helt sikker på. det er en del år siden jeg var i bransjen så slike detaljer husker jeg ikek lenger. deler du på to så holder den 35 kilo og det er uansett langt over det du trenger. Endret 1. oktober 2011 av ilpostino waits for Alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå