Gå til innhold

Har problemer med mitt "nye" Pinnacle PCTV pro

xlpuma

Anbefalte innlegg

Hæpp.

Fikk kjøpt et brukt Pinnacle PVTV pro-kort her om dagen (vet ikke hvor gammelt det er) , men akk, gleden over kortet ble kortvarig. Da jeg installerte det første gangen virket alt som normalt og tv-tuneren kom opp fint.

Da jeg skulle teste det igjen neste dag ville ikke tv-tuneren starte opp. Fikk beskjed om at det var en hardware-feil, og at kortet kanskje måtte reinsatalleres. Det dreit jeg i, og reinstallerte drivere og software uten noe særlig hell. Samma beskjeden. Prøvde også med den nye patchen fra pinnaclesys sine sider uten forbedring.

Når jeg ser i enhetsbehandling oppfatter xp'n kortet som et lydkort ser det ut som.. Vil også legge til at når jeg skulle oppdatere driverne, ville ikke xp'n legge inn driverne fra pinnacle cd'n fordi de ikke var bedre enn de som lå der fra før. Pisspreik, right? :wink:

Har en mistanke om at jeg ikke får installert skikkelige drivere for dette kortet. Er det kanskje noen måte å tvinge xp til å installere de driverne en vil?

Kort sagt. Noen som kan hjelpe meg her med denne saken? Eller er det kanskje noe for mulder og scully? 8)

Må kanskje legge til her at jeg skiftet ut grafikkortet til et asus ti 4400 kort, og det gikk da fint? :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kort på min XP maskin.Det at Xp ser på den som et lydkort i enhetsbehandling er ikke et problem,ikke bry deg om det.Det samme har jeg.

Du kan jo prøve å gå inn på kontrollpanel,legg till/fjern programmer.Avinnstaller programmet for ønsket maskinvare,og innstaller driverne på nytt.

Lenke til kommentar

Har prøvd det serru, har til og med fjernet hele mappa.

Men jeg får beskjed om at den har noen driver på c: et eller annet den vil tilby meg, men vil ikke høre snakk om driver fra cdrom'en.

Er det de innebygde driverne den vil pushe på meg, eller har den lagt driverne inn på c? Tror ikke det siste, men i dataverden er alt mulig :lol: ...

Lenke til kommentar

Takker til karasjok for tilbakemelding.

Er det noen andre her også som kan hjelpe meg med tips? :shrug:

Kan det være en ide å ta ut kortet, skru på maskina, slå den av igjen og så sette kortet i igjen for å få i gang veiviseren for ny hardware? :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har selv dette problemet med PCTV kort. Tror jeg har prøvd det meste, inkl. å flytte kortet til andre PCI spor. Ser ut til at den eneste måten å gjøre det på er å reinstallere Windows for hver gang du må boote maskina. Hvis noen har andre tips så er jeg også veldig takknemmlig.

- Judaz -

Lenke til kommentar

Jeg har ved flere tilfeller opplevd at jeg har måttet bytt pci-slot for ulike kort. Siste gang var med et firewire-kort, som ikke fungerte i det hele tatt i en av slotene. På en annen maskin opplevde jeg at et ISDN-kort sluttet å fungere - men fungerte som bare det når den fikk komme over i en annen slot :roll: .

Sier ikke at det vil være løsningen for deg - men kan være vel verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...