Jann. Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Bruker: Jann. Objektiv: Nikkor AF-S 50mm f/1.8G Utstyr: Nikon D7000,stativ,blits Deltakernivå: Pingle Hei! Da hiver jeg meg med også på festen. Har ikke vært med på dette her siden mange år siden den gang jeg hadde d40, men dette skal bli interesant - dog jeg starter som pingle siden jeg får ikke tid til alle dagene pga jobb og oppussing. Men skal klare pingle. Endret 3. oktober 2011 av Jann. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Bilde 1. - Oktober 1/40 - f/1.8 - ISO 200 Endret 7. oktober 2011 av Jann. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Litt mer dybdeskarphet kanskje? Tror det hadde blitt et lite hakk bedre hvis hele bladet hadde vært skarpt. Tror også at både fargene og skarpheten hadde kommet seg litt. En enkel og trygg komposisjon med fine høstfarger. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Litt mer dybdeskarphet kanskje? Tror det hadde blitt et lite hakk bedre hvis hele bladet hadde vært skarpt. Tror også at både fargene og skarpheten hadde kommet seg litt. En enkel og trygg komposisjon med fine høstfarger. Det ble tatt mot bakken så var litt "tricky" kunne sikkert fått til ett bedre hvist jeg har lett noe mere i skogen. Var også kanskje litt for nære da hele bladet som du nevner ikke ble skarpt. Takk for tips Arild tar det til meg til neste gang. Det blir mange høstbilder å prøve seg på utover høsten å bli bedre. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Bilde 2. - Oktober Jeg har desverre ikke hatt tid til å laste opp eller tatt noen bilder denne uken før nå, pga jobben denne uken ,men nå kommer det noen di neste dagene nå som det er helg. Her er ett høst bilde fra meg. Endret 7. oktober 2011 av Jann. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Flotte farger i det siste bildet her. Er ikke så sikker på om at jeg liker at muren kommer helt inn i øyet mitt. Kanskje hadde bildet hatt godt av en beskjæring på 6-7 cm. i bunn. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Flotte farger i det siste bildet her. Er ikke så sikker på om at jeg liker at muren kommer helt inn i øyet mitt. Kanskje hadde bildet hatt godt av en beskjæring på 6-7 cm. i bunn. Takk, Liker det egentlig som det er, men du kan ha ett poeng der ja - skal prøve det å se om det funker. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2011 Bilde 3. - Oktober Etter en endt hjemkomst fra jobben samt en liten middag så ble det en liten ukontrollert middagslur til det ble mørkt ute gitt - så det ble ett innebilde i dag. Middag? Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Bilde 4. - Oktober En liten tur rett utenfor byen med litt bokeh action. Manuell fokus,f/1.8,1/13sec iso 250. Månebylysbokeh Endret 12. oktober 2011 av Jann. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 Bilde 5. - Oktober Søndagstur i regnfull høstskog. Høstskogen Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2011 Del Skrevet 16. oktober 2011 2. oktober: Morsomt perspektiv, de rødbladede buskene danner et skille mellom muren og bakgrunnen. Ikke helt ueffent dette. 4. oktober: Flotte OOF-sirkler i sterk kontrast mot den mørke bakgrunnen, samt fin speiling fra månen. Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om bildet burde være slik der, eller om det kunne blitt kappet til panoramaformat et stykke under månen... 5. oktober: Jeg forsøkte noe liknende i går faktisk, men jeg får ikke denne myyyke bakgrunnen med 20-millimeteren. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 16. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2011 2. oktober: Morsomt perspektiv, de rødbladede buskene danner et skille mellom muren og bakgrunnen. Ikke helt ueffent dette. 4. oktober: Flotte OOF-sirkler i sterk kontrast mot den mørke bakgrunnen, samt fin speiling fra månen. Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om bildet burde være slik der, eller om det kunne blitt kappet til panoramaformat et stykke under månen... 5. oktober: Jeg forsøkte noe liknende i går faktisk, men jeg får ikke denne myyyke bakgrunnen med 20-millimeteren. Takk takk, liker dette objektivet veldig godt må jeg si. Nr 4. Ja du har ett poeng der - kan hende det hadde blitt flott med panorama uten selve månen - blir noe jeg må teste ut. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Bilde 6. - Oktober Høstens tegn Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Dagens bilde har noen vakre, karakteristiske høstfarger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Meget behagelig, bilde nr. 5 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Takker begge 2 - Høsten er ganske så fine farge ja dere. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 De tre siste best synes jeg, 4. oktobers lys og 6. oktobers farger og fokus spesielt. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Den nesten fraværende fokusen i "Høstens tegn" gjorde seg. Spesielt på det knall gule tret i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Flott utsnitt på bilde 5. Flott bakgrunn på bilde 6. Den understreker titellen på bilde. Lurer litt på om kansje litt mer fokus eller fokus nærmer hadde gjort seg! Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Jan: Takker, høstens lys er bare flott generelt egentlig. k.n.b: Takker å bukker høsten byr på flotte farger absolutt. Rmatt: Takk takk, Skal se hva jeg får til, man lærer alltid noe hele tiden. Endret 20. oktober 2011 av Jann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå