ZedoRk Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei Skal kjøpe gamer pc, med et greit skjermkort. Senere i tid vil jeg sikkert kjøpe et nytt skjermkort og installere det i pc'en. Kan jeg da kjøpe hvilket som helst nytt skjermkort(GTX 580) eller må jeg ha et nytt hovedkort og andre ting?? HJEEELLPPPP Hovedkort er: ASUS P8P67 LE, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, Crossfire, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, BT, EFI Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Du kan kjøpe hvilket som helst grafikkort med PCI Express tilkobling (altså de nyeste), som passer i kabinettet ditt og som strømforsyningen din er bra nok for. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Skjermkort kan byttes om hverandre, og er ikke hovedkort avhengig. Så lenge man har PCI-E x16 port på det. Noe alle hovedkort har i dag. Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 ok, så jeg kan så å si kjøpe hvilket som helst nytt skjermkort nå? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ja, bare tenk om CPU er kraftig nok, og strømforsyningen kraftig nok hvis du tenker på en av de dyrere kortene (1500,- og opp) Lenke til kommentar
ZedoRk Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Det blir en: Corsair HX 850W PSU ATX 12V........så det skal vel holde?? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 (endret) Senere i tid vil jeg sikkert kjøpe et nytt skjermkort og installere det i pc'en. Dersom du tenker på å bytte skjermkort senere, går det som tidliger nevnt i tråden greit med hvilket som helst PCI-E skjermkort. Eller mener du på sette inn et ekstra kort (SLI eller crossfire)? Da blir ting mye mere låst med tanke på hvilke kort du kan velge, og krav til strømforsyning blir høyere. Edit: ser nå at hovedkortet er ASUS P8P67 LE, da er SLI utelukket. Endret 2. oktober 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det blir en: Corsair HX 850W PSU ATX 12V........så det skal vel holde?? Det skal holde i massevis. Litt overkill hvis du ikke går for de dyreste skjermkortene. Men alltig godt med litt headroom når det kommer til kraft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå