Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Finzac - Sigma 150mm f/2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.oktober

post-3230-0-36204900-1317488487_thumb.jpg

Flott tåkediffuserlys på verandaen i morges. Veldig sjelden jeg gjør noe annet i etterbehandling enn å justere litt kurver, beskjære / rette og oppskarpe, men her har jeg juksa litt og fjernet en heller uestetisk stilk.

Gimp ville ikke legge ved metadata så:

ISO 200

1/60s

f10

Lenke til kommentar

Takker. Gårsdagens resultat ble noe helt annet enn det jeg hadde planlagt i utgangspunktet. Med et arsenal av ymse lyskilder var det kun sykkellykta som illuminerte det utvalgte bilde ...

3.oktober

post-3230-0-38262000-1317666199_thumb.jpg

En skikkelig hobbyfotografklisjé idag. Ikke voldsomt fornøyd med antallet brukbare bilder da min nye tredjeparts trådløse blitsutløser har en funksjonsrate på rundt 1 av 4 i tillegg til sviktende blitsbatterier med dertil tilsvarende ladetid. Led også under mangel av en stabil røykkilde. Mulig jeg prøver meg på dette igjen lenger ut i festen, klisjéen til tross.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Her var det jo knallbra abstrakte bilder - både 2., 3., 5. og 6. oktober ble herlige abstrakte former. Mmmh. Likte røyken, som ble et kveilende rør av glass - topp! Likte også spesielt formene 5. oktober.

Artig komp 8. oktober - topp lys! Men - lurer på om jeg ville hatt kjedet enda litt strammere. Eller slakkere. Men det er pirk. :)

Flott fest - gleder meg til å følge videre! :)

Lenke til kommentar

Takk for det, Trondster. Angående kjedet på forrige bilde så var hele seansen med å få steinen i fokus nesten utelukkende hit-and-miss da jeg ikke hadde noe fast oppheng, men dingla smykket fram og tilbake og ut (og ut) av fokus med den ene hånda og trykka vilt på utløseren med den andre. Av flere håndfuller bilder var det her jeg traff steinen best. Objektivet krever tilnærmet stålkontroll på omgivelsene og finnes ikke tilgivende. Selv med liten blender er fokusplanet smaaalt. Men så skal det sies at det blir knivskarpt når fokuset først sitter.

10.oktober

post-3230-0-48193900-1318277320_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...