Finzac Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Bruker: Finzac Objektiv: Sigma 150mm f/2.8 APO Macro DG Nivå: Pingle Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 1.oktober Flott tåkediffuserlys på verandaen i morges. Veldig sjelden jeg gjør noe annet i etterbehandling enn å justere litt kurver, beskjære / rette og oppskarpe, men her har jeg juksa litt og fjernet en heller uestetisk stilk. Gimp ville ikke legge ved metadata så: ISO 200 1/60s f10 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Gult. Jeg tror jeg har mine ord i behold når jeg sier at det er gult. Men det er også skarpt, med behagelig tekstur. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Syns at dette var en god start på oktoberfesten. Skarpt og fint. Ingenting og utsette på komposisjonen. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 2.oktober Lek med lys og geometri på morgenkvisten. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Spennende, særs spennende. Du er nå i et "landskap" jeg kan like... Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 2 oktober ble bra. Meget bra.. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 2. Oktober falt i smak. Fint lyssatt Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Spennende bilde, fin SH-konvertering og lys Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Takker. Gårsdagens resultat ble noe helt annet enn det jeg hadde planlagt i utgangspunktet. Med et arsenal av ymse lyskilder var det kun sykkellykta som illuminerte det utvalgte bilde ... 3.oktober En skikkelig hobbyfotografklisjé idag. Ikke voldsomt fornøyd med antallet brukbare bilder da min nye tredjeparts trådløse blitsutløser har en funksjonsrate på rundt 1 av 4 i tillegg til sviktende blitsbatterier med dertil tilsvarende ladetid. Led også under mangel av en stabil røykkilde. Mulig jeg prøver meg på dette igjen lenger ut i festen, klisjéen til tross. 3 Lenke til kommentar
Rmatt Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Flott bilde med et fint lys. Likte også fargen og de myke formene. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Motivet har kanskje vært benyttet før, men dette var en særdeles delikat versjon av det. Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 5.oktober Noe abstrakt. Ikke helt sikker på hva jeg prøvde å få til i dag - alt kokte bort i forsøk på å forstå litt grunnleggende lyssetting og bruk av provisoriske reflektorer (regningskonvolutter). Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 3 Oktober var elegant utført. Godt jobba! Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2011 6.oktober Tror ikke jeg har malt med månen før ... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det er nok mange som har malt månen, men ikke med den. Trodde først du hadde bøyd til et eller annet. Kanskje du har startet en trend her... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 9. oktober 2011 Del Skrevet 9. oktober 2011 Her var det jo knallbra abstrakte bilder - både 2., 3., 5. og 6. oktober ble herlige abstrakte former. Mmmh. Likte røyken, som ble et kveilende rør av glass - topp! Likte også spesielt formene 5. oktober. Artig komp 8. oktober - topp lys! Men - lurer på om jeg ville hatt kjedet enda litt strammere. Eller slakkere. Men det er pirk. Flott fest - gleder meg til å følge videre! Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2011 Takk for det, Trondster. Angående kjedet på forrige bilde så var hele seansen med å få steinen i fokus nesten utelukkende hit-and-miss da jeg ikke hadde noe fast oppheng, men dingla smykket fram og tilbake og ut (og ut) av fokus med den ene hånda og trykka vilt på utløseren med den andre. Av flere håndfuller bilder var det her jeg traff steinen best. Objektivet krever tilnærmet stålkontroll på omgivelsene og finnes ikke tilgivende. Selv med liten blender er fokusplanet smaaalt. Men så skal det sies at det blir knivskarpt når fokuset først sitter. 10.oktober Lenke til kommentar
DiscoKetchup Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Dagens synes jeg er kjempesterkt – kan hvile øynene på det leeenge. Flott diagonal komp i bildet også, ikke å forglemme. Du har øyne for struktur i det abstrakte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå