Gå til innhold

Alienware M18x tråden

Straffa

Anbefalte innlegg

alienware-m18x-off-2.jpg

Alienware M18x

Tråden for oss som har eller ønsker Alienware M18x :)

Du velger selv hva du ønsker og ha, dette er hva du kan velge:

Prosessor

Intel® Core™ i7 prosessor2630QM (2,0Ghz, 6MB, 4C)

Intel® Core™ i7 Processor 2760QM (2.40Ghz, 6MB, 4C)

Intel® Core™ i7 Processor 2860QM (2.50 Ghz, 8MB, 4C)

Intel® Core™ i7 2960XM Overclocked Turbo Boost (8MB Cache)

Operativsystem

Ekte Windows® 7 Home Premium, 64-biters, Norsk

Ekte Windows® 7 Professional, 64-biters, Norsk

Ekte Windows® 7 Ultimate, 64-biters, Norsk

Minne

4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

6144 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [1 x 2048 + 1 x 4096]

8192 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 4096]

8192 MB 1600 MHz tokanals DDR3 SDRAM [4 x 2048]

16 GB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [4 x 4096]

16 GB 1600 MHz tokanals DDR3 SDRAM [4 x 4096]

4096MB (2x2GB) 1600MHz DDR3 Dual Channel

32768 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [4 x 8192]

Video Card

1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 460M

Dual 2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6970M CrossfireX™

Dual 2GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 6990M CrossFireX™

Dual 2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 580M SLI™

Dual 1.5GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 560M SLI™

Skjerm

18.4-tommers -skjerm (1920x1080)

Lyd og høyttalere

Intern, avansert 5.1 HD-lyd med WavesMAXX Audio (Standard)

Intern, avansert 5.1 HD-lyd med SoundBlaster MB-programvare (tilleggsutstyr)

2.1 høyttalerkonfigurasjon med subwoofer

Lyd fra Kipsch®

7.1 digital lydutgang med HDMI-tilkobling eller S/PDIF optisk port.

Harddisk

Opptil 1500 GB7 SATA harddisk (7200 rpm)

Opptil 512 GB7 Solid State harddisk

Optisk stasjon

Tolags DVD-brenner med innstikksplass (DVD+-RW, CD-RW) (standard)

Tolags Blu-ray-leser med innstikksplass (BR-ROM, DVD+-RW, CD-RW)

Strøm

Tolvcellers litiumionbatteri med høy kapasitet (97 wh)

Kamera

Video- og bildekamera på 3,0 megapiksler med HD og to digitale mikrofoner

Wireless

Alternativer for nettverk og Wi-Fi

Integrert 10/100/1000 Mbps Gigabit Ethernet NIC (Standard)

Intel® Advanced-N 6200 a/g/n 2x2 MIMO-teknologi (Standard)

Intel® Ultimate-N WiFi Link 6300 a/g/n 3x3 MIMO-teknologi (tilleggsutstyr)

60 GHz WirelessHD trådløs skjerm - trådløs HDMI-gjengivelse (tilleggsutstyr)

Mulighet for Bluetooth

Intern Bluetooth® 3.0 (Standard)

Porter, spor og kabinett

Kontakter på utsiden av kabinettet

1 strømkontakt

1 RJ-45 Gigabit Ethernet IPv6

2 SuperSpeed USB 3.0-porter

2 Hi-Speed USB 2.0-porter

1 kombinasjonsport for eSATA 3Gb/s + USB 2.0 (med PowerShare-teknologi)

1 Mini-Display Port

1 HDMI 1.4 lyd- og videoutgang

1 HDMI 1.3 lyd- og videoinngang

1 VGA-port

1 9-i-1-mediekortleser

2 1/8" lydutganger

1 kombinert S/PDIF optisk utgang / analog hodetelefonutgang (7.1 digital lydutgang via S/PDIF)

1 1/8" mikrofoninngang (kan brukes til 5.1 analog lyd ut)

1 sikkerhetsport

Mål

Høyde

foran: 53,00 mm (2,09")

Bak: 54,20 mm (2,13")

Dybde: 322,00 mm (12,68")

Bredde: 436,00 mm (17,17")

Vekt fra: 5,41 kg

Fargealternativer

Space Black eloksert aluminium

Nebula Red eloksert aluminium

Tastatur

Firesoners flerfarget RGB, tastatur med 82 taster og AlienFX™ lyskontroller

5 programmerbare taster som gir opptil 15 forskjellige funksjoner per program eller spill

Alienware M18x

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fikk min i posten i dag :)

Har ikke rukket å teste den ut skikkelig ennå, men kvaliteten er det ingenting å si på.

Har aldri hatt en Alienware bærbar før men har hatt en drøss med andre high end stasjonære og bærbare. Har alltid vært skeptisk å betale så mye for en bærbar som Alienware bærbare koster, men når jeg har den foran meg så er det bare en fryd.

Må nesten oppleves :)

Legger ut noen bilder av herligheten

997646.jpeg 997647.jpeg 997649.jpeg

Lenke til kommentar

Uten tvil den råeste bærbar jeg har hatt.

Kjører Crysis 2, The Withcer 2 på full pupp i 1080p og det er en fantastisk fin "bærbar" og ha på pulten. Selv om det er en bærbar så er det ikke noe du har på fanget akkurat.

Har 3 bærbare til her som er litt bedre å ha på fanget om jeg ønsker det.

PC:

i7 2760

6990M i Crossfire (2 skjermkort)

16GB 1600 MHz

750 GB harddisk (7200 rpm). Det er en ledig plass til så blir enten en 750 GB til eller en SSD

18.4" 1080p WLED LCD skjerm

Alienware ryggsekk

Endret av Straffa
Lenke til kommentar

Det er bra å se at 6990M ikke ligger langt bak og i flere spill så ligger den helt oppe under eller faktisk litt forbi GTX 580.

Vurderte å bruke noen ekstra tusen på GTX 580 men glad jeg ikke gjorde det.

Tror du skal klare deg med 6990m crossfire ja. :whistle:

Har du vurdert å skaffe anti-glare skjermbeskytter? Jeg opplevde at M17X ble som et speil da jeg satt ved lamper/vinduuer, og bestemte meg for å kjøpe en skjermbeskytter fra ebay. Fungerte helt fantastisk, så deilig å slippe å se meg selv i "speilet" hele tiden.

Lenke til kommentar

Flott pc du har fått deg, skulle gjerne hatt en selv. Føler du at den er verdt pengene ? Du har fått valuta for kronene du ga synes du ?

Å ja! Jeg har nærmest vært motstander av spill bærbare i denne prisklassen og har som regel holdt meg på prisnivå av halvparten av denne og mente det var mere enn nok. Der tok jeg feil :)

Det koster å være kar, men etter noen dager med en slik bærbar og du ser deg aldri tilbake.

Man må heller ikke ha det aller beste hardwaren i en slik data, selv med enkelt skjermkort, cpu og ram så sitter du fortsatt med den samme maskinen utenpå og den er helt fantastisk.

Skjermen, tastaturet og det hele er så utrolig gjennomført og det hele føles så deilig.

Å betale litt ekstra for å få den kvaliteten er noe jeg sterkt anbefaler, det er ikke bare hardware som teller men helheten og jeg tviler på at du finner den like bra et annet sted til en lavere pris.

Endret av Straffa
Lenke til kommentar

Den eneste konkurrenten (bærbar med SLI/CrossFire) er Clevo X7200. Den er enda kraftigere på prosessor/hovedkort, og billigere (med tilsvarende hardware). Kvalitetsmessig vil den også hevde seg godt, og den har et litt mer nøkternt design, som nok mange vil foretrekke - da særlig blant de "godt voksne".

Den vil bli oppdatert rundt årsskiftet, kommer da med Intel's nye Sandy Bridge-E desktop prosessorer, og vil sannsynlig få modellnavnet P 270WM - her i landet da Multicom Kunshan P 270WM. Det vil da bli den desidert kraftigste "bærbare" noensinne, som forgjengeren også var (er).

Den vil spille minst like bra som Alienware M18x, og pga at den har desktop prosessorer, og kan utstyres med Nvidia Quadro skjermkort, er den også bedre egnet som en kraftig workstation erstatter, for mer "seriøst" bruk.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Eneste "problemet" med X7200, er at det er den laptoppen som bråker mest av alle laptopper. Det er målt 63DB under load (har satt vifta på min M17X på 100% 59DB, og det hørtes ut som et lite fly som skulle ta av), noe som er 10 mer enn M18X. Den kan nesten heller ikke defineres som bærbar når den veier så mye som den gjør, og bare har 30 min batteri, mens M18X har målt opp i 6 timer.

Den er selvfølgelig en desktop erstatter XXL, men kan ikke skjønne hvem som ville hatt en så stor og støyende sak på bordet, når man kan kjøpe to stasjonære med samme specs + vannkjøling (35DB) til samme pris.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Eneste "problemet" med X7200, er at det er den laptoppen som bråker mest av alle laptopper. Det er målt 63DB under load (har satt vifta på min M17X på 100% 59DB, og det hørtes ut som et lite fly som skulle ta av), noe som er 10 mer enn M18X. Den kan nesten heller ikke defineres som bærbar når den veier så mye som den gjør, og bare har 30 min batteri, mens M18X har målt opp i 6 timer.

Den er selvfølgelig en desktop erstatter XXL, men kan ikke skjønne hvem som ville hatt en så stor og støyende sak på bordet, når man kan kjøpe to stasjonære med samme specs + vannkjøling (35DB) til samme pris.

Hmm, pussig. Hvis den hadde vært så ille som du vil ha det til, så hadde vi vel sett på Clevo-forum en drøss av folk som sier "næh, sendte den tilbake, den var så bråkete at det ikke var til å holde ut!" ... men jeg har ikke sett noe til en sånn klagestorm.

Men nok om det - dette er en tråd som skal handle om M18x, jeg bare kom med en faktaopplysning og en kommentar til Straffa, om at jo, det finnes et alternativ, som er minst like kraftig, og som faktisk er billigere. Mye billigere, faktisk.

Men - hvis du ikke skjønner hvorfor noen ville skaffe seg en X7200 til fordel for en stasjonær, hvordan kan du bedre skjønne at noen vil skaffe seg en M18x? For å bruke din egen argumentasjon - man kommer langt billigere og bedre ytelsesmessig fra det, ved å kjøpe seg en stasjonær i stedet.

Men det er en helt håpløs argumentasjon, som jeg håper vi slipper mer av - det er jo temmelig innlysende hvorfor folk kjøper seg slike bærbare i stedet for stasjonær, er det ikke? De vil nemlig ha noe som er mye enklere å klappe sammen og ta med seg, enn en (vannkjølt!?) stasjonær. Og er villige til å betale det det koster for å få det til. Slutt nå med den tåpelige diskusjonen der.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...