Gå til innhold

BK: Høst i parken

Anbefalte innlegg

Høst i parken

Bildet er fjernet.

Beskrivelse:

Høsten kommer litt senere på våre kanter av landet, så det er ikke så mye høstfarger enda. Men litt er det jo, og den lave høstsolen skaper et vakkert lys og gir fargene en herlig glød.

Bildet er fra byparken i Kopervik

Evalueringsnivå Tips:

Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer.

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fin situasjon i fine omgivelser, liker plasseringen av hundelufteren i motivet. Desverre er det mye lilla kanter fra fargebrytningsfeil også i dette bildet, om jeg var deg så vet jeg hva jeg hadde ønsket meg til jul :yes:

Når det er sagt så rakk jeg å se s/h-versjonen av dette bildet før det forsvant i går, og må si jeg likte det veldig godt - et bilde som tiltalte meg mye mer enn fargeutgaven og som hadde fine gråtoner fra lyst til mørkt.

Lenke til kommentar

Fin situasjon i fine omgivelser, liker plasseringen av hundelufteren i motivet. Desverre er det mye lilla kanter fra fargebrytningsfeil også i dette bildet, om jeg var deg så vet jeg hva jeg hadde ønsket meg til jul :yes:

Når det er sagt så rakk jeg å se s/h-versjonen av dette bildet før det forsvant i går, og må si jeg likte det veldig godt - et bilde som tiltalte meg mye mer enn fargeutgaven og som hadde fine gråtoner fra lyst til mørkt.

Nei nå må du gi deg :)

Høstbilder må jo ha farger, derfor sletta jeg S/H bildet...

Når det er sagt, må jeg enten ønske meg en ny skjerm, eller et nytt objektiv til jul. For jeg klarer ikke å se de lilla fargebrytningsfeilene du snakker om.

Eller kanskje jeg bare trenger bedre briller.

Men det jeg ser når jeg studerer det litt bedre er noen cromatiske abration, eller hva det heter

Uansett - jeg jobber med saken, og takk for at du tar deg tid til å kommentere bildene mine - setter stor pris på det

Endret av wasco
Lenke til kommentar

:yes:

snip

Nei nå må du gi deg :)

Høstbilder må jo ha farger, derfor sletta jeg S/H bildet...

Når det er sagt, må jeg enten ønske meg en ny skjerm, eller et nytt objektiv til jul. For jeg klarer ikke å se de lilla fargebrytningsfeilene du snakker om.

Eller kanskje jeg bare trenger bedre briller.

Men det jeg ser når jeg studerer det litt bedre er noen cromatiske abration, eller hva det heter

Uansett - jeg jobber med saken, og takk for at du tar deg tid til å kommentere bildene mine - setter stor pris på det

Kikk langs trestammene til venstre og på greinene i det løvløse området oppe i høyre hjørne, der er det lettest å se det lilla - ellers finnes det en del ellers rundt i bildet. Det er optikken som har skylden, og det kan være plagsomt på kontrastrike motiver som hvitt mot blå himmel osv. Jeg hater å skylde på utstyr og at det er utstyret det står på - men siden objektivet også har dårlig skarphet ut mot kantene, så mener jeg du bildemessig har mye å tjene på anskaffelse av et objektiv med bedre kvalitet. Det behøver ikke bety at 18-200 zoomen er dårlig på andre brennvidder, det kan faktisk være fullt brukbart - det er bare det at det antagelig er i den vide enden ved 18mm den er dårligst. En "billig" zoom som spenner over et så stort brennviddeområde er et teknisk kompromiss som ikke vil levere like bra overalt, her er det altså i den vide enden som svakheten sitter :yes:

Lenke til kommentar

Er nok brillene ja,for dette kan du bedre...ikke noe å si på kompen og noen av fargene..for hang meg opp i det lilla skjæret jeg med..og lyset i bakgrunnen fikk jeg ikke helt til å stemme heller.Har du prøvd den her blend if?...haha;)...den siste var en spøk,men kjenner jeg deg rett skjønte du vel det;)

Jeg var nok litt for trøtt i dag morges :)

Ser jo hva dere snakker om, bare at jeg ser det som rosa og ikke lilla...hehe

Motlyset er brukt bevist, så her ville det etter min mening være galt å legge på en ny himmel

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...