Anemic Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Hei. (ps. Den er ikke bestilt ennå, alt kan forandres på om ønskelig. ser noen trodde den allerede var bestilt) Skulle gjerne hatt hjelp til å velge siste del, cd/dvd. Trenger ikke være noe flashy me blueray osv, denne pcn skal bare spilles på. Og hadde hatt stor pris på om noen kunne sett igjennom delene, om de passer sammen, og om det er noen andre deler som ville vært bedre i rundt samme prisklasse. Maskinen skal brukes til en spille pc, vil ha den rimelig god, men ikke for enhver pris, derfor de (jeg mener og tror) er økonomiske valg, som gir mye for pengene. Overklokking er noe jeg ikke kan, så er ikke det jeg sikter mest på. det er selvfølgelig om det blir veldig avansert, er det lett å ha med å gjøre så er jeg gjerne med på den. Takker for alle svar, ville vært til stor hjelp da jeg er litt "grønn" :!: Åh ja glemte nesten, her er pc'n jeg har lagt sammen https://prisguiden.no/liste/124457 Endret 1. oktober 2011 av Anemic Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Når det gjelder optisk drev så er det vel ikke store forskjellene, velg den billigste som er på lager når det gjelder rambrikkene du har valgt tror jeg kanskje du kan få problemer med den store cpu kjøleren og de høye varmesprederene på ram. Lenke til kommentar
Anemic Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Når det gjelder optisk drev så er det vel ikke store forskjellene, velg den billigste som er på lager når det gjelder rambrikkene du har valgt tror jeg kanskje du kan få problemer med den store cpu kjøleren og de høye varmesprederene på ram. Pga lite kabinett? hva vil de stå i veien for? Så med mindre jeg ikke skal cd/dvd stasjon til noe annet enn spill, så er det akkurat samme hvilken jeg velger? Lenke til kommentar
terryG Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) RAM brikkene dine har kjøler på ryggen som bygger dem litt opp. Den Noctua cpu kjøleren du har kjøpt er ENORM, og du må muligens ha RAM brikker uten kjøler (low profile / lp). RAM kommer altså i veien for kjøleren. (noctua artikkel fra hw.no) DVD-rom er for de fleste en ganske uvesentlig del av PCen, men hvis du bruker den ofte, brenner mye etc, kan du kanskje legge i litt, for de har en tendens til å bråke når de snurrer. kanskje disse hadde gjort nytten: low profile ram (nb, jeg har ikke peiling selv, bare snakker utifra ting jeg har lest på dette forumet de siste ukene. bestilte pc i går med hjelp av andre) Endret 1. oktober 2011 av terryG Lenke til kommentar
Anemic Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 RAM brikkene dine har kjøler på ryggen som bygger dem litt opp. Den Noctua cpu kjøleren du har kjøpt er ENORM, og du må muligens ha RAM brikker uten kjøler (low profile / lp). RAM kommer altså i veien for kjøleren. (noctua artikkel fra hw.no) DVD-rom er for de fleste en ganske uvesentlig del av PCen, men hvis du bruker den ofte, brenner mye etc, kan du kanskje legge i litt, for de har en tendens til å bråke når de snurrer. kanskje disse hadde gjort nytten: low profile ram (nb, jeg har ikke peiling selv, bare snakker utifra ting jeg har lest på dette forumet de siste ukene. bestilte pc i går med hjelp av andre) Jo jeg ser at prosessor kjøleren er rimelig stor, og samme på det du nevner på RAM brikkene. Men trdde ikke det hadde noe å si? bygger ikke de bare rett utover i kabinettet, der det er nok av plass? Lenke til kommentar
terryG Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 RAM brikkene dine har kjøler på ryggen som bygger dem litt opp. Den Noctua cpu kjøleren du har kjøpt er ENORM, og du må muligens ha RAM brikker uten kjøler (low profile / lp). RAM kommer altså i veien for kjøleren. (noctua artikkel fra hw.no) DVD-rom er for de fleste en ganske uvesentlig del av PCen, men hvis du bruker den ofte, brenner mye etc, kan du kanskje legge i litt, for de har en tendens til å bråke når de snurrer. kanskje disse hadde gjort nytten: low profile ram (nb, jeg har ikke peiling selv, bare snakker utifra ting jeg har lest på dette forumet de siste ukene. bestilte pc i går med hjelp av andre) Jo jeg ser at prosessor kjøleren er rimelig stor, og samme på det du nevner på RAM brikkene. Men trdde ikke det hadde noe å si? bygger ikke de bare rett utover i kabinettet, der det er nok av plass? som sagt så er det ikke jeg som bør svare deg, da alt jeg liksom "kan" av dette er ting jeg har lest her på forumet de siste dagene. folk sier at high profile ram blir for høye for Noctuaen. Da antar jeg at de har rett. Bestilte min PC i natt, så jeg kan ikke svare deg på om det går eller ei, men hvis det ikke er for sent, ville jeg bytta til lp ram på ordren din, eventuelt bare bestilt en ny RAM og brukt angreretten på den andre. Eller vente på at noen med faktisk peiling svarer deg Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Eller bare lese litt i denne lista og se at nei, det går ikke. Og ikke kall RAM uten skyhøy kjøler for low profile, det er unøyaktig. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 cpu kjøleren er ikke bare høy(opp fra hovedkortet) men også bred (bygger langt ut på sidene av cpu sokkel) og bygger ut over ramsoklene. her har du et bilde ferdig montert på et p8p67 pro: http://www.google.se/imgres?q=noctua+nh-d14+on+asus+p8p67&um=1&hl=en&safe=off&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=956&tbm=isch&tbnid=figt-uEP_whM1M:&imgrefurl=http://www.prisjakt.no/product.php%3Fg%3D831130&docid=iT3qCGxj0VjfDM&w=850&h=638&ei=K_2GToTXHpHEtAb2p8ngAQ&zoom=1&iact=rc&dur=880&page=1&tbnh=129&tbnw=172&start=0&ndsp=46&ved=1t:429,r:32,s:0&tx=97&ty=82 Lenke til kommentar
Anemic Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 cpu kjøleren er ikke bare høy(opp fra hovedkortet) men også bred (bygger langt ut på sidene av cpu sokkel) og bygger ut over ramsoklene. her har du et bilde ferdig montert på et p8p67 pro: http://www.google.se/imgres?q=noctua+nh-d14+on+asus+p8p67&um=1&hl=en&safe=off&client=firefox-a&sa=N&rls=org.mozilla:en-US:official&biw=1920&bih=956&tbm=isch&tbnid=figt-uEP_whM1M:&imgrefurl=http://www.prisjakt.no/product.php%3Fg%3D831130&docid=iT3qCGxj0VjfDM&w=850&h=638&ei=K_2GToTXHpHEtAb2p8ngAQ&zoom=1&iact=rc&dur=880&page=1&tbnh=129&tbnw=172&start=0&ndsp=46&ved=1t:429,r:32,s:0&tx=97&ty=82 Ok ja jeg ser det nå på linkene deres. hmmm.. Spørsmålet er da hva jeg gjør videre, bytter cpu kjøler eller RAM? Og passer denne kjøleren i antec 600 i det hele tatt? ser på specs på kabinett å sånn som jeg ser skal det vel gå, men er veldig mulig jeg tar feil Setter pris på alle svar, dette hjelper mye på feil jeg ville begått. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg er ikke sikker, men etter et kjapt googlesøk ser det ut som om kjøleren skal passe i kabinettet, og det er en fantastisk kjøler, så da ville i alle fall jeg beholdt kjøleren og heller gått for noen rambrikker med lavere kjøleløsning. Lenke til kommentar
Anemic Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Jeg er ikke sikker, men etter et kjapt googlesøk ser det ut som om kjøleren skal passe i kabinettet, og det er en fantastisk kjøler, så da ville i alle fall jeg beholdt kjøleren og heller gått for noen rambrikker med lavere kjøleløsning. Noen forslag? ser jeg riktig da de skal være max 44mm høy? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-xms3-intel-i5-i7-pc12800-1600mhz-%282x4gb%29/product/5010485739 som jeg vet at passer under NH-D14 på et P8p67 Deluxe Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Jeg ville ha byttet hovedkort til Z68 (ASUS P8Z68 V Pro) og SSD til Crucial M4 SATA3 (6Gbps). Bytte fra Corsair Vengeance til 'vanlig XMS3 1600Mhz 8GB CL9 sett med 2x4GB moduler'. Som er 'akkurat' de samme men med normal heatspreder. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616803 Bytte "green disk" med en 7200RPM disk , eks Samsung F3 eller WD Black. Begrunnelse: - Asus Z68 V-Pro , (Z68) gir flere features , bla SSD caching , tilgang til intern IGP , m.m . - Crucial M4 lider ikke av samme feil/problemer som sandforce baserte SSD i eldre og nyere versjon. Og du får 6Gbps speed. - Vengeance sine kjøleribber stikker høyt opp og kan føre til problemer/krasj med CPU kjøler - Samsung Spinpoint F3EG 2 TB - tilegnet ECO og ikke ytelse - tregere og 5400RPM Endret 1. oktober 2011 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Anemic Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Alt på liste byttet over, noen som ser noen ting som burde vært endret på, eventuelt andre deler i ca lik prisklasse eller noe høyere men mye mer ytelse? Og for meg som bare skal spille, er det bedre å kjøpe pro enn home? eller er pro for mer avansert bruk? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Du trenger ikke Windows Professional sålenge du ikke skal knytte PCen til et bedrifts domene , eller ha behov for å ta ibruk bitlocker for å kryptere innholdet på din/dine harddisker. Home er tilstrekkelig for alle "hjemme bruker PCer" . Lenke til kommentar
Anemic Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Allright! Takk for alle svar, og spesielt syar2003 som fikk dette unnagjort i en fei Da vil jeg si at jeg er fornøyd å her ble sluttresultat: https://prisguiden.no/liste/124457 Ses nok igjen når jeg skal bygge den Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 RAM-brikkene du har satt opp er et sett med 4 brikker, altså 4x2 GB. Pass på at du bestiller et sett med 2x4 GB. Lenke til kommentar
Anemic Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 RAM-brikkene du har satt opp er et sett med 4 brikker, altså 4x2 GB. Pass på at du bestiller et sett med 2x4 GB. Hehe fint at folk tar seg tid å passer på, men er fullt klar over dette fant bare ikke 2x4 brikkene på prisguide til å legge i listen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå