Helene01 Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei, Jeg vurderer å bestille abonnement Aktiv hos OneCall. Kun for fri bruk av data. Er det noen som vet noe om hastigheten? Andre operaterører har ofte en kvote for å sikre alle et raskt nettverk. Overstiger man kvoten kan man kjøpe mer, eller ha betydelig nedsatt hastighet til tredvedagersperioden er over og det er ny kvote. Har ikke noe hjemmenettverk nå og skal bruke telefonens nettilkobling på pc’en. Abonnementet jeg har har en kvote på 6 GB, som egentlig er mye. Men når det er min eneste mulige tilkobling varer ikke 6 GB veldig lenge. Setter stor pris på svar dersom noen vet noe om hastighet. Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 De har ingen nedlastingsgrense. Hastigheten vil variere alt etter hvilken dekning du har. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Det er bare å sjekke hjemmesiden til One Call så finner du svarene der. "DU KAN FÅ FRI BRUK AV MOBILDATA I ET HALVT ÅR. Under kampanjen reduserer vi ikke lenger hastigheten etter brukte 5 GB, slik som vanlig." onecall.no Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Takk for svar. Snakket med en kundebehandler hos OneCall som først var sikker på at det ikke var noen grense, for så å være helt sikker på at det var en maksgrense på 6 GB. Dette til tross for at jeg refererte til at det stod at maksgrensen på 5 GB ikke gjaldt under kampanjen. Ble usikker og tenkte at her er det sikkert noen som vet hva som stemmer Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Virker som de har strupt hastigheten til meg etter 5GB, men ifølge Facebooksidene til OneCall skal det ikke være noe struping. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Så du har brukt 5 GB på 2 1/2 døgn? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Alle disse "fastpris" abonnementene struper hastigheten etter en viss mengde databruk, selv om de får lov til og kalle det ting som "ubegrenset" osv.. Bruken er sikkert ubegrenset, men ikke hastigheten. I starten husker jeg leste noe om at det var ca 10% av brukerne som brukte opp 90% av kapasiteten (tallene er tatt ut fra løse luften) i enkelte områder på 3G/mobilbredbånd, som sikkert brukte det til torrent nedlastinger osv.. så da satte de en maksgrense på bruk før de setter ned hastigheten, slik at alle som betaler for det skal ha mulighet til og bruke det. Endret 3. oktober 2011 av Blunderguff Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Så du har brukt 5 GB på 2 1/2 døgn? Tok vel ikke stort mer enn 1 døgn :-) Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Det ville vel, som Blunderguff er inne på, verte problematisk dersom "alle" skulle prøve å laste ned titals GB i månaden. Men det er iallefall bra at nokon "testa" grensa så kjapt, og eg meiner at One Call burde opplyse om det same som alle andre operatørar skriv med lita skrift, altså at hastigheita vert sett ned til x kb/s ved bruk over y GB. Edit: Ser no av lenka lenger oppe i tråden at One Call faktisk skriv rett ut på si eiga heimeside at farten ikkje vert strupt ved bruk over 5 GB under kampanjen. Det kunne vore interessant å få vite kva One Call svarar dersom du prøver å klage. Dersom mange lastar ned 5 GB på nokre timar utan at dei kan gjere noko med det er det kanskje ikkje så lenge ein har One Call som operatør. Endret 3. oktober 2011 av torbjornen Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Sendt mail med spørsmål om hastigheten reduseres eller ikke, og at en redusert hastighet ikke er i samsvar med informasjonen på sidene deres. Kjøpsloven gir jo kjøper rettigheter når det foreligger en mangel. Type mangel bestemmer hva kjøper har krav på. Min mening er at dersom hastigheten senkes er dette en vesentlig mangel som man må anta har hatt betydning for kjøpet, og dermed også grunnlag for heving av kjøpet etter §18. Forhåpentligvis vil de motta så mange klager at hastigheten ikke reduseres. Å redusere hastigheten er villedende markedsføring og ulovlig. At hastigheten ikke senkes under kampanjen står helt eksplisitt på hjemmesiden. Forstår ikke hvordan OneCall kan vri seg unna det, og at de i realitieten da ikke har noe særlig valg. (Så sant det er et faktum at hastigheten reduseres og ikke et reslutat av andre ting som feks dårlig dekning eller mange på samme nett samtidig.) § 30 (1) Dersom det foreligger mangel og denne ikke skyldes kjøperen eller forhold på hans side, kan han etter §§ 31 til 40 kreve retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning samt holde kjøpesummen tilbake etter § 42. Kjøpslovens §18 § 18. Opplysning om egenskaper eller bruk. (1) Reglene om mangler gjelder også når tingen ikke svarer til opplysninger som selgeren i sin markedsføring eller ellers har gitt om tingen, dens egenskaper eller bruk og som kan antas å ha innvirket på kjøpet. Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Virker som de har strupt hastigheten til meg etter 5GB, men ifølge Facebooksidene til OneCall skal det ikke være noe struping. Hva sier One Call? Hadde hastigheten blitt nedsatt, eller hadde de en annen forklaring på den eventuelt lave hastigheten? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Vet ikke hvordan det er med onecall, menj kanskje det er samme prinsipp som chess surfking? Der har man 4GB begrensning, men man kan fylle opp 1GB for vanlig sms-takst (koster egentlig 99,-) Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Hva sier One Call? Hadde hastigheten blitt nedsatt, eller hadde de en annen forklaring på den eventuelt lave hastigheten? De sier de ikke struper hastigheten, for min del løste jeg problemet med å bytte til et annet sim-kort fra OneCall. Ingen struping der ennå. Passert godt og vel 5 GB på det også nå. Skal se om jeg husker å teste det andre sim-kortet etter jobb i dag. EDIT: Hastigheten er slik den skal være nå. Endret 7. oktober 2011 av Krokan Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det står jo på hjemmesidene til Onecall at de har samme struping som alle andre operatører på sine MBB. "For å sikre at alle våre kunder opplever tilgang til og god ytelse på Mobilt Bredbånd forbeholder One Call seg retten til å begrense overført mengde mobildata når bruken overstiger 5 GB i løpet av en kalendermåned. Begrensningen vil gjelde i maksimum 30 dager. " Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Det står jo på hjemmesidene til Onecall at de har samme struping som alle andre operatører på sine MBB. Hvis du leser hele tråden så ser du at dette ikke gjelder for denne kampanjen. Du vil til og med finne en link til One Calls hjemmeside hvor dette står svart på hvitt. Endret 4. oktober 2011 av azetlitz Lenke til kommentar
Helene01 Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 De svarte at hastigheten ikke ble senket for telefoner, men at grensen fremdeles gjaldt mobilt bredbånd. Ta kontakt med dem hvis du ikke har full hastighet. De svarte at hastigheten ikke ble senket for telefoner, men at grensen fremdeles gjaldt mobilt bredbånd. Ta kontakt med dem hvis du ikke har full hastighet. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) At kampanjen gjeld vanlege telefoniabonnement og ikkje abonnement på mobilt breiband visste ein frå før. Og One Call kan ikkje vite om datatrafikken går til ein mobiltelefon eller ein PC. Så i følgje kampanjen skal eg for den del kunne laste ned 5 TB i månaden utan at One Call kan setje ned farten. (Mitt forbruk vert nok ganske beskjedent, så eg er eigentleg godt fornøgd med å kunne surfe fritt i eit halvt år for kr. 0.) Endret 4. oktober 2011 av torbjornen Lenke til kommentar
TMB Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Vi har allerede en tråd hvor dette kan diskuteres https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1379869 Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg har fri bruk av data til 199,- hos Telenor. Struping på 10gb Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. desember 2012 Del Skrevet 21. desember 2012 I følgje Telenor er grensa for dette abonnementet på 5 GB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå