Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

I kjøleskapet hjemme er det varmt...

Anbefalte innlegg

Jepp, i kjøleskapet mitt (innebygget Whirlpool, ca 4 år gammelt) er det godt og varmt, ihvertfall i enkelte deler av det. Jeg har latt termometeret prøve ulike steder i kjøleskapet, og som et utvalg kan jeg nevne:

* Nederst i døra (der melka står og surner): 13 grader

* Øverst i døra: 12 grader

* Innerst på øverste hylle: -11 grader

* Innerst på nederste hylle: -8 grader.

Gjennomsnittstemperaturen er altså ikke så verst...

Så kommer spørsmålet: Må jeg bytte det ut, eller kan jeg prøve noen "triks" først?

Kan også nevnes:

* Jeg kan godt tenke meg at sirkulasjon inne i kjøleskapet er viktig for å få jevn temperatur. Men jeg har sjekket at jeg ikke har store påleggsbrett eller andre ting som hindrer sirkulasjonen, og generelt har jeg nok mindre mat i kjøleskapet enn folk flest (siden jeg bor alene i øyeblikket). Så sirkulasjonen burde være god nok.

* Jeg kan også godt tenke meg at sirkulasjon rundt kjøleskapet er viktig for å få god effekt. Men skapet er innebygd, og det er lagd luftekanaler av "anbefalt" størrelse, så dette burde jo egentlig være greit.

* Jeg leste et sted at man skal støvsuge bakplaten på kjøleskapet "minst hvert år". Dette er jammen ikke lett når det er innebygget! Bruker folk å demontere kjøkkenet hvert år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tøm det for innhold og legg det forsiktig flatt. Luftlåser som er dannet vil med hell løsne.

Det hender patenten funker.

Klart problematisk med et innbygget kjøleskap, men skal du sjekke radiatoren for en evt støvsuging eller drive feilsøking må du finne på ett eller annet.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...