DarrenShan Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hei, jeg sliter med et dikt av Georg Johanessen som vi fikk i løse lufta av læreren og vi skal tolke dette. Egentlig står jeg helt tom fordi jeg aldri greier å forstå denne typen dikt, som er så mystisk for meg. kan noen hjelpe? 5. Uke Mandag Lærere, elever, snøplassen er grå av fotspor i alle retninger, i brutte buer eller mest i ring Været er i vinden, verden er uvær, godvær er kunst Det er ikke snøen som forteller dette Ikke regnet heller, i det hele tatt: Været har ikke greie på noe, været er vitenskap Elevene skrev på tavlen: Vi vil ikke ha Noa med Lærerne sa: Ta ansvar for egne regnklær Barn av to kjønn ror i hver sin pram Jeg tror første strofe er om et dårlig vær og noen skolebarn. I siste storfe skal de ut på båttur eller noe, men ellers forsto jeg nesten ingenting. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Kanskje denne lille animasjonen kan hjelpe deg på vei? Selv ville jeg nok tolket det som et spark til samfunnet/tiden vi lever i. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå