Euklid Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Heldigvis - dette er jo mye mer interessant Ja, flotte bilder Euklid. Takk begge to! Har brukt en del tid på sikkerhetsprosedyrer i oljeindustrien, med slike forutsetninger lurer man litt på hvor man skal begynne når det dukker opp en bil som har funnet det for godt å bruke hanske istedet for tanklokk. Jepp, det er en Ford traktor.. Fjong sak. Rustne traktorer er sjelden feil. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Litt mer stjerner. Ser man godt etter kan man også skimte et stjerneskudd IMG_7811-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr 2 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Et par bilder fra Målselv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Enda mere sorthvitt.. Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Litt mer stjerner. Ser man godt etter kan man også skimte et stjerneskudd Fine resultater dette. Hvilket ojektiv, ISO, lukkertid og blender brukte du? Jeg kunne nok ha kjørt litt lenger lukkertid, forgrunnen ble litt mørk. Eller burde ha tatt to bilder, et med tanke på forgrunn og et med tanke på stjernene og så satt de sammen i PS. Kan det være svakt nordlys jeg har fått med? Så ikke noe med det blotte øye. Endret 11. oktober 2011 av awesnes 1 Lenke til kommentar
Erlend R B Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Høststemning hengende i en tunn tråd. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 tok en fototur med søstra mi idag, liten forsmak: 2 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) Kan det være svakt nordlys jeg har fått med? Så ikke noe med det blotte øye. Jepp det er nokk det. Ikke alltid man kan se den lille strålingen som er med øyet - har faktisk blitt overasket par ganger selv. Flotte stjernehimmel bilder forresten Breni og awesnes! Endret 11. oktober 2011 av Jann. Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Var på 40-års lag på Wallmans i helgen, og hadde med 85mm 1.8 som jeg prøvde meg litt med. Satt nesten inntil scenen så 85 ble litt trangt. Wallmans Wow! dinner show by tech8 nor, on Flickr 2 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Tøffe sopper Bjørnli. Litt fra (gårs)dagens oktoberfestbidrag... Lenke til kommentar
Breni Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Fine resultater dette. Hvilket ojektiv, ISO, lukkertid og blender brukte du? Jeg kunne nok ha kjørt litt lenger lukkertid, forgrunnen ble litt mørk. Eller burde ha tatt to bilder, et med tanke på forgrunn og et med tanke på stjernene og så satt de sammen i PS. Kan det være svakt nordlys jeg har fått med? Så ikke noe med det blotte øye. Takk! Jeg brukte Sigma 10-20 f/3.5 påmontert et Canon 50D. Av instillinger er blenderen vidåpen, ISO 1600 og lukkeren mellom 20-30 sek. Merket at stjernene ble litt "dratt" på 30 sekunder så jeg prøvde å holde meg rundt 20. Men som sagt er jeg helt ny på dette så har sånnsett ganske lite peil. Likte bildene dine veldig godt og du var heldig som også fikk med litt nordlys på det første bildet. Jeg brukte selv 2 bilder med forgrunn og stjernehimmelen. Resultatet ble ikke veldig annerledes ettersom månen lyste såpass godt opp at forgrunnen ble relativt lys uansett. Gjorde du det veldig forskjellig med tanke på instillinger, objektivvalg osv enn det jeg gjorde? Flotte stjernehimmel bilder forresten Breni og awesnes! Takker Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 (endret) På 20 mm vil 30 sekunder gi sporing. Prøv 25 sekunder. Tommelregel på sporing: 600 / # mm = lukkertid ved sporing. Endret 11. oktober 2011 av Dragen Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Tøffe sopper Bjørnli. takktakk Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Tok ett par bilder av månen igjen i går med den gamle 300mm linsen. Moon (2) by josteinsen, on Flickr Moon by josteinsen, on Flickr Endret 13. oktober 2011 av josteinsen 1 Lenke til kommentar
egilh Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Litt mer fra Narvik, ikke landskap denne gangen: Laget en ny versjon av ett par bilder: Ikke store endringene, men litt nysjerrig på om folk mener disse var bedre eller dårligere (selv om det ikke er rette tråden for det ) 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Et par Oktoberfest rejects: 2011-10-11-22-35-01 by tomsi42, on Flickr 2011-10-11-08-03-48 by tomsi42, on Flickr Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kom meg opp tidlig i dag, men skulle gjerne hatt en mer spenstig himmel når jeg først kom meg opp før soloppgang. Har ikke tatt så alt for mange landskapsbilder, så det var uansett på tide. Morning Light by torbus, on Flickr 4 Lenke til kommentar
Breni Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Nydelig stemning og morgenlys i bildet ditt Keyzer28 ---------- Her er et bilde fra meg; Kveldssol på toppen av Storåsen, Sjusjøen. IMG_7699-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr 7 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Årets første sidensvans bilder. Vær og lysforhold var ikke bra i dag, men det ble noen ok shots. 1 Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Her er et bilde fra meg; Kveldssol på toppen av Storåsen, Sjusjøen. Vil du dele hemmeligheten bak bilde? Selv prøvd å få til noe slikt som dette, men får aldri eksponering og annet til å sitte slik at det blir noe bra. Gjerne redigering hvis noe er gjort. Dette var veldig bra syntes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå