tho_kva2 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg har disse: 5870 5870 Kortene (spesielt det ene) blir gloheit under heavy load, pga tett intill hverandre og viften drar bare inn varme fra det andre :S Finnes det vannkjøling til disse? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ja. http://www.ekwaterblocks.com/shop/ek-fc5870-v2.html til den første og http://www.ekwaterblocks.com/shop/ek-fc5870.html til den andre. Da vil du måtte punge ut med ca 1200,- for vannblokkene i seg selv. Eller du kan prøve deg på et par MCW82 (jeg har ikke sjekket om den passer, men det gjør den sikkert og det er lett å finne ut av), som blir noe billigere. Da trenger du noen kjøleribber til resten av komponentene på kortet. Blokker + pumpe + slange/koblinger + radiator + vifter + tank 1200 + 700 + 400 + 700 + 300 + 300 = 3600,-. Det er i verste tilfelle, du kan få ting en del billigere men du kommer nok ikke under 2500,-. Da er det kanskje like greit å kjøpe nye kort, jeg vet ikke. 1 Lenke til kommentar
tho_kva2 Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Oi, det er såpass dyrt ja. Da tror jeg dessverre ikke det blir noe av =/ men takk for fyldig og godt svar! Endret 1. oktober 2011 av tho_kva2 Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Klart, det finnes alternativer. Du må bare finne ut hva som passer til hva. Det første kortet ditt er ikke basert på referanse-designet til PCB-plata, men det er det andre. Det finnes også en hel rekke kabinetter som har viftehull i sidedøren rett ovenfor grafikk-kortene. Monterer man noe kraftig der + en slags vegg mellom kortene så vil du forebygge at den varme luften fra det ene suges inn i det andre. Du kan jo også kjøpe et annet hovedkort som lar deg montere dem lenger fra hverandre. Endret 1. oktober 2011 av vhaarr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå