Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komme i prat med gutt!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er da ei jente på 16 år som går første året på vgs.

Greia er at det er en gutt på skolen jeg har fått øynene opp for, og gjerne vil komme i prat med. Vi pleier å ha øyekontakt veldig lenge, men jeg tviler veldig på at det betyr så mye som folk skal ha det til.

Så jeg vil snakke med han, men vet ikke hva jeg skal si. Jeg vil ikke starte med et eller annet sjekketriks, heller ikke bare et hei. Det høres sikker ut som at jeg krever veldig mye, men jeg vil ikke at det skal oppstå pinlig stillhet. Vi tar ofte samme buss, og jeg ser han av og til på treningstudioet jeg vanligvis er på. Så jeg kunne sikkert ha purt han om noe angående det? :)

Haha, det virker sikkert som om jeg har planlagt og gått igjennom dette utrolig nøye. Jeg har egentlig ikke det altså, jeg vil bare at det skal gå bra og at jeg ikke driter meg ut eller noe i den duren. :p

Postet av anonym: c5c716e5914c70b4a22d3ed4f04eccb8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg begynte i første i fjor fant jeg ut at jeg ble mye mer utadvendt. Det er sikkert ikke noe problem for deg heller. Du kan bare sette deg ved ham på bussen eller noe sånt, be han være med i kantina i pausen, hva faen du vil. Hvis han spør hvorfor du ber akkurat han om å bli med kan du bare si "det er greit å bli kjent med folka i klassen da", og det er han helt sikkert enig i.

Lenke til kommentar

Kom litt tidlig til bussen noen ganger (Hvis dere skal ta den fra samme plass, noe dere sikkert gjør hjem fra skolen? ), og vent til han også er der tidlig. Da spør du ham om bussen alltid pleier å være så treig, og vips, dere har en samtale gående ;)

Da er det bare å holde den igang, og det er bare å prate i vei om alt mulig, spør om dagen hans, hva han gjør på til vanlig, fritidsaktiviteter, fortell litt om deg selv osv :)

Lenke til kommentar

Som flere sier så er det en fin anledning å få kontakt på bussen,eller bussholdeplassen.

Gutter liker at jenter tar initiativ og viser interesse.

Men tror du må gjøre det når han er alene,når han ikke har kamerater i nærheten.

Oftest da gutten trekker seg unna,da han blir ubekvem med kameratene i nærheten.

Du kan snakke om nesten hva som helst,om lokal fotball,en film eller musikk.

Er vel høstferie snart så kan jo spørre hva som skjer den uken?

Postet av anonym: 45c4ef19b4e08fcb061690ac638f09dd

Lenke til kommentar

En jente jeg har et øye for på bussen, som går på samme skole som meg også.. Halla!

Men fra spøk til alvor, bare start en samtale med han på bussen, og ta det derifra. Du kan jo alltids prøve å legge litt humor i det; "Hei du, jeg legger merke til at du er både på skolen min, bussen jeg tar og på treningsstudioet jeg trener på.. Alt du trenger å gjøre er å si hei! :)" Men sørg for at han skjønner at du tuller, gutter liker jenter som kan tulle litt på en "smart" måte (jeg gjør værtfall det). Kan dog virke veldig skummelt å smelle på med dette med engang, og kanskje gjøre bussturen din en smule kleinere om det ikke går din vei.. Men, kan jo være det er verdt risken? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...