Gå til innhold

Dual screen - HD kabel og DVI

Crenos

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 skjermer; hovedskjermen er koblet til med HDMI kabel og den andre med DVI.

Men av en eller annen grunn kan jeg ikke utvide skrivebordet til den andre skjermen. Får bare melding av AMD Vision Engine Control Center: "This operation is not supported based on current display configuration." Fulgt av en Help meny som ikke sier stort.

Min konfigurasjon er enkelt og greit hovedskjermen med HD kabel, satt til Basic oppløsning på 1680x1050@60 Hz, 32-bit og i Landscape. 1680x1050 er max oppløsning jeg kan ta. Har lekt rundt med oppløsningen for å se om det går når den er lavere, men samme sak hver gang.

Jeg får samme meldingen når jeg velger skjermen med DVI kabel som hovedskjerm, og prøver å utvide den til skjermen med HDMI.

Jeg kan heller ikke kopiere skrivebordet så jeg har 2 av samme bilde.

Skjermene mine er 1 stk. BenQ G2420HD, og 1 stk. ViewSonic (Som jeg kan av en eller annen grunn ikke se noe mer en at det står "Generisk PnP-skjerm" i enhetsbehandlingen).

Jeg har kabler så jeg kan utvide skrivebordet på normal måte, men jeg skal bruke den ene av de 2 DVI kablene mine på skolen, så jeg kan sitte med 2 skjermer der også. Myyyye bedre å ha 2 skjermer når man driver på med 3DS Max, photoshop osv rundt hverandre ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker en DVI og en HDMI utgang på ett kort som har 2x DVI og 1X HDMI?

Hvis ja, så kan sannsynligvis skjermkortet bare vise bilde på 2 utganger samtidig. Prøv den andre DVI porten for å se om det er HDMI som "stjeler" funksjonaliteten på den DVI porten du bruker nå?

Lenke til kommentar

Du bruker en DVI og en HDMI utgang på ett kort som har 2x DVI og 1X HDMI?

Hvis ja, så kan sannsynligvis skjermkortet bare vise bilde på 2 utganger samtidig. Prøv den andre DVI porten for å se om det er HDMI som "stjeler" funksjonaliteten på den DVI porten du bruker nå?

Ah, skulle kanskje nevnt at jeg har 2x AMD Radeon HD 6800 satt i CrossFire. Men jeg satt DVI kabelen opp et hakk, og da kom det uten problemer.

Takker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...