Gå til innhold

Hjelp til død 50" plasma?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått en LG 50PM1MA i dag.

Jeg fikk den fordi den stod i en kjeller, hvor den var blitt satt fordi den ikke ville gå på hver gang, men stod og blinket gult.

Da jeg plugget den i ville den ikke gå på(og det kom ikke noe lys av noe slag. Hverken gult rødt eller grønt). Slo på hovedbryteren, men jeg har ikke kontrollen og tven har ingen power-knapp annet enn hovedbryteren. Prøvde å trykke på volum -og kanalknappene på den, men ingenting skjedde.

Jeg åpnet den og målte gjennomgang i alle ledninger, og at bryteren funket som den skulle. I tillegg sjekket jeg alle sikringer jeg kunne finne. Alt ser ut til å være ok. Jeg har ikke kunnet måle spenningen, siden multimeteret mitt ikke funket på voltmåling lenger, men bryteren funker, og ledninger og sikringer er ok.

Nå har jeg altså kommet til veis ende med min egen kunnskap. Jeg kan absolutt ingenting om kretskort, så derfor lurte jeg på om noen her har forslag til hva jeg kan gjøre videre? Noen typiske feil som jeg kan sjekke?

Jeg har Googlet en del, men jeg finner ingen referanser til akkurat denne feilen.

Det er lite aktuelt å sette den på verksted uten i det minste en viss idé om hva som feiler den, for det er en relativt gammel skjerm nå, og å bruke mye penger på den er ikke aktuelt.

Hadde satt stor pris på noen tips, hvis noen der ute har det. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...