Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkohol og vekt

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

I morgen blir det vors og byen. Tenkte å drikke to Grevens cider uten tilsatt sukker. Dette blir 300 kcal. Blir nok også litt sprit (37,5 %), men med Sprite Zero. Har ikke drukket alkohol på ca en mnd, ble vel ca like mye drikke da, kanskje litt mindre. Jeg er nettopp ferdig med en slankeperiode, så er litt redd for å legge på meg igjen. Hører overalt at alkohol er noe av det verste, men er det jeg har nevnt så ille? Har en kosedag i uken, så hvis jeg bytter ut snop med alkohol, blir vel dette ca det samme? Har gått på lavkalori, så er litt kjipt hvis jeg skulle risikere å gå opp en kg lissom, har jobbet veldig hardt for å komme dit jeg er nå, med strengt kosthold. Men føler jeg må være litt sosial og, spesielt nå med min nye kropp :) Jeg liker ikke vin, vet at dette egentlig er bedre, men får det ikke ned. Og er rusbrus bedre enn sprit?

På forhånd takk.

Postet av anonym: 5d3827bbb18e6dc7c43bb3df18545816

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alkohol er rimeleg kaloririkt, kan ein seia, nokre døme:

1 lita flaske rusbrus, 300-400 kcal

25 ml vodka (40 %), kring 200 kcal

125 ml rødvin, kring 150 kcal (avheng av alkoholnivå og kor søt han er, vanleg tørr bordvin)

100 ml øl (5 %), kring 70 kcal

1 glas Pina Colada, kring 800 kcal

1 lite glas sherry eller konjakk, 200-250 kcal.

Til samanlikning:

100 gram fin konfekt, 350-400 kcal

100 gram melkesjokalde, 400-425 kcal

100 gram smågodt kring 350 kcal

1 stor kule fyldig iskrem (utan saus) 60-70 kcal

700 kcal kroppen ikkje treng = 100 gram fett...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...