jepp300 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Prøver en gang til å legge ut ett bilde uten noen skrev noe... Så hva tro dere om dette bilde Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Bildet er tatt 1/10 sek for seint. Burde være litt luft mellom armaturen og måsen. Ut over det, en flott komposisjon. Lenke til kommentar
jepp300 Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Bildet er tatt 1/10 sek for seint. Burde være litt luft mellom armaturen og måsen. Ut over det, en flott komposisjon. Hmm får håpe jeg kommer over no som linger det samme som dette bilde Takk for flott kommentar Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Så mye måser som det er i dette landet, bør ikke det være noe problem. Frekke er de også, en gang jeg rastet på kaia i Kristiansund, stakk en måse av med kyllingmiddagen min da jeg snudde meg rundt for å se Bremsnesferja legge til. :O lol Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Her har du fått til lyset som manglet i de forrige bildene. Bortsett fra at lampa er i veien så har du antydninger til glorier som trekker litt ned. (En lys kant rundt de mørkeste partiene og en mørk kant rundt de lyseste partiene.) Hvis du fortsetter sånn så ender du opp med et blinkskudd snart. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Her har du fått til lyset som manglet i de forrige bildene. Bortsett fra at lampa er i veien så har du antydninger til glorier som trekker litt ned. (En lys kant rundt de mørkeste partiene og en mørk kant rundt de lyseste partiene.) Hvis du fortsetter sånn så ender du opp med et blinkskudd snart. "Glorie" er nok ikke fotografens skyld, men komprimering av digitalt bilde. Kan jo retusjeres i PhotoShop og liknende programmer, jeg prøvde en gang, men forbrruket av tid sto ikke i samsvar med forbedringene. Lyktestolpen hører jo med om den ikke er direkte vakker. Hos Frode Alnæs (Dans with a Stranger) har måsene fått eget måsestativ å sitte på. Dra dit Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. oktober 2011 Del Skrevet 6. oktober 2011 Det kan være D-Lighting eller noe annet i kameraet som lager glorien men det vil garantert være mulig å bli kvitt den ved å forandre instillinger på kameraet eller i programvaren man behandler bildet med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå