Gå til innhold

Oktoberfest 2011 – DiscoKetchup – 25mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for fine tilbakemeldinger! Samtidig skal jeg se litt på skjermen hjemme, mulig den gir meg for lyst bilde... jeg ser bildene blir i overkant mørke her jeg sitter på jobben. Riktignok skal det være høststemning, men jeg håper det er detaljer hos andre seere. Fargekalibrering er et utfordrende håndverk, men det er jammen ikke lett å gi subtile s/h-nyanser på en monitor heller. :hmm:

Lenke til kommentar

6. oktober: Det ser ut som om fotografen er litt for nærgående, og modellen søker trygghet der det er aller mest trygt. Eller - kanskje dette var tilfelle allerede før fotografen dukket opp.

 

7. oktober: Du er ikke alene. Slett ikke. Kraftspenn m/master er utrolig fascinerende. Skyene er statisten som fyller ut helheten i bakgrunnen-

 

8. oktober: Solid kontrast mellom en stakkars plante på hell, og truende lysmaster i bakgrunnen. Her også, hjelper himmelen til.

 

10. oktober: Fugler på ledninger kan danne fiffige mønstre. Sånt må jo bare knipses.

 

11. oktober: Det ser søren ikke ut som NSB har funnet ut hvor de egentlig skal kjøre. Eller var det fulle skinneleggere? Resultatet er like fullt en S, noe som jo er et kjent kompositorisk grep.

 

14. oktober: Enig med Mr. Sunhill her. Velplassert syklist som gir dynamikk, egentlig helt greit at syklisten er på vei ut av bildet.

 

16. oktober: Gamle jernbanespor er jo bare et eldorado, her er det sikkert enda mer og hente.

 

17. oktober: Man skal ikke kimse av stearinlys. Ref. Mr. Kubrick, og objektivet som måtte til da han insisterte på stearinlys som eneste kilde i den ene scenen i Barry Lyndon.

Lenke til kommentar

6. – 17. oktober

Hjertelig takk for en nærmest encyclopedisk gjennomgang med mange gode kommentarer! Jeg synes det var kult at du fanget opp symbolikken i mastene bak blomsten. Ellers har jeg stor respekt for øvelsen med å uttrykke det estetiske i ord. Jeg synes det er noe av det mest utfordrende man kan gjøre.

Jepp, jeg er veldig glad i jernbanespor, særlig de som kanskje ikke blir brukt så mye mer.

Takk også for Kubrick-referansen. Jeg vet hvilken film jeg skal lete etter nå! :thumbup:

 

Bra komposisjon på 17. Lyset bare delvis synlig var bra ellers hadde den tatt oppmerksomheten. Nå er det den slitne kvisten som får fokus. :)

Takk! Mottoet i går ble, Når lyset feiler – øv på komposisjon. :)

Endret av DiscoKetchup
Lenke til kommentar

Flotte greier! Komposisjonen var meget bra, og kontrastene like så. Bra sorthvitt bilde! :)

Takker! Synes treverket i dette fortjente en god porsjon kontrast.

 

Flotte b/w bilder her, fine komp og lys. Fin speiling i dette siste bildet flott b/w.

Takk! Og det er noe av det morsomme med dette bildet, at man ser inn i bygården, men det ser ut som et speilbilde.

 

Bilde 20. Det er godt å ha noen trofaste vegger og murer…

post-261008-0-95481800-1319140727_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...