Contra Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Noen som vet hvordan man setter opp FTP server på egen maskin? Har fast IP og W2k. Noen enkel måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
terjef Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Bruk serv-u, eller G6 ftp server. velødig lette å sette opp og veldig små programmer. [ Denne Melding var redigert av: terjef på 2002-02-06 20:00 ] Lenke til kommentar
enl Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Ja, det er veldig enkelt. Du må bare passe på å ha Microsoft Internet Information Services (ISS) installert på maskinen. Det legges til ved å gå til leggtil/fjern programmer,legg til/fjern windows komponeneter og velge internet information services. Du finner konfigurasjonsprogrammet under administrative verktøy. Lenke til kommentar
z0nic Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Vil ikke anbefale å bruke ISS, da dette er noe skummelt noe som har fått mye pepper for dårlig sikkerhet.... mitt råd, AVinstaller ISS...! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 08:45, z0nic skrev:Vil ikke anbefale å bruke ISS, da dette er noe skummelt noe som har fått mye pepper for dårlig sikkerhet.... mitt råd, AVinstaller ISS...! Eh... kjør en windowsupdate så er en kvitt ptoblemet ? Hvor vanskelig er det da... Lenke til kommentar
Pirken Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Man har da ikke bruk for ISS for å kjøre FTP server.. Eneste du må gjøre vist du skal dele flere maskiner over ftpen.. dvs vist du har feks spill liggende på en anna maskin å skal dele den mappa til ftp serveren. må du inn i services å sette at ftp serveren bruker admin kontoen.. ellers vil den ikke la ftp programmet bruke net disker.. ISS er jo bare tull å bruke på en hjemme maskin. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei! Eg også ville vært litt skeptisk til å bruke IIS.Da den har vært avdekka ein del skumle sikkerhetshull i den i det siste.. Ftp-U fungerer ok. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Ingen vits å ISS innstallert, det åpner bare maskinen unødvendig Lenke til kommentar
labri Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Last ned f.eks G6 FTP server eller et annet server program. Done deal. Så kan du lage en adresse ved å gå på dyndds.com tror jeg det var. Lenke til kommentar
petter_n Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 ISS ville ikke jeg bruke i min pc heller, bruker dem heller til å gjøre rent i hus osv. Men IIS er vell ganske grei å bruke, har brukt den i 2 år og har ikke hatt noe tull med den og Serv-U er vell for ekspertene det tror jeg;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå