Gå til innhold

Oktoberfest - Ekko - Nikkor 50mm


Anbefalte innlegg

Prøver meg på

 

EntusiastKandidat

Nikkor 50mm

D70s

 

Ellers ingen ekstrautfordringer.

 

 

Edit:

Jeg merker at kombinasjonen med mørke korte kvelder, småbarn og jobb gjør at ambisjonene var litt store i utganspunktet.

Etter å ha tatt 2 bilder på 4 dager må jeg derfor nedjustere ambisjonene og ta meg selv litt i nakken for fortsettelsen.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Oktober:

Her var jeg i bryllup og hadde selvsagt store ambisjoner om å ta endel bilder utover dagen. Urutinert nok gikk batteriet tomt etter utenfor-kirken-bildene var unnagjort og jeg hadde kun tatt bilder av brudepar og gjester. Siden jeg ikke hadde backupbatteri og ikke har lyst å legge ut bilder av kjentfolk må den dagen bli blank.

 

2. Oktober

Greide etterhvert å bevege meg utendørs mens det fremdeles var lyst, men merket en gang en "respekt" for alle de kreative bildene akams/diskusjons brukere legger ut i utfordringene. Det er ikke så lett å være kreativ, spesielt ikke når man ikke har en eneste begrensing på hva man skal ta bilder av. Jeg visste rett og slett ikke hvor jeg skulle begynne.

 

Jeg fant meg tilslutt et motiv, ikke egentlig særlig fornøyd med hverken det eller bildene, men har satt meg som mål å gjennomføre måneden og kanskje lære litt og få litt inspirasjon.

 

F/2.2

1/1000

ISO 200

post-31177-0-13755100-1317885248_thumb.jpg

Lenke til kommentar

3. Oktober:

Nok en dag uten bilde. Jeg har funnet ut at jeg må redusere ambisjonsnivået til kandidat.

 

4. Oktober:

I mangel på godt utelys ble det et innebilde idag. Gikk mer for den kreative varianten enn den fototeknisk gode.

 

F/1.8

1/200

ISO 200

post-31177-0-39449800-1317885471_thumb.jpg

 

 

Jeg skjønner godt hvordan du har det, -er der litt sjøl, men bildet av tastaturet med smilsjokoladen i bakgrunnen tyder på at det er håp!! Tror det lønner seg å tømme hodet for hva som ellers legges ut av flotte bilder, og heller senke skuldrene og knipse i vei på timng du selv synes er flott, pent, artig etc, og så kommer resten av seg selv etter hvert. Lykke til!

Lenke til kommentar

Greide etterhvert å bevege meg utendørs mens det fremdeles var lyst, men merket en gang en "respekt" for alle de kreative bildene akams/diskusjons brukere legger ut i utfordringene. Det er ikke så lett å være kreativ, spesielt ikke når man ikke har en eneste begrensing på hva man skal ta bilder av. Jeg visste rett og slett ikke hvor jeg skulle begynne.

 

Jeg fant meg tilslutt et motiv, ikke egentlig særlig fornøyd med hverken det eller bildene, men har satt meg som mål å gjennomføre måneden og kanskje lære litt og få litt inspirasjon.

Læring og inspirasjon er en del av pointet med disse festene.

Tror du har litt overdreven respekt. Det første bildet f.eks., mangler hverken på idé eller utførelse.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Læring og inspirasjon er en del av pointet med disse festene.

Tror du har litt overdreven respekt. Det første bildet f.eks., mangler hverken på idé eller utførelse.

Helt enig.

 

For å komme igang, så kan det vær en ide å lage seg en liten liste over potensielle motiver. Så kan du gå ut å prøve å fange akkurat det, ofte finner du andre motiver som blir bedre og du kan prøve igjen senere.

Lenke til kommentar

5. Oktober

 

Ble nok et innebilde idag, denne gang fra musikkøving. Hadde egentlig et annet motiv jeg foretrakk, men da bildene kom på større skjerm (enn D70s) så jeg at de led under bevegelsesuskarphet eller litt feilplassert fokus. Mulig jeg forsøker å ta det bildet igjen en annen dag, da med stativ og litt bedre tid.

 

Av de resterende bildene ble dette det beste. Må ærlig si at jeg at jeg igjen føler meg generelt lite kreativ, men man tager hva man haver.

Oppdager og nå når jeg legger inn bildene mine at klokken i apparatet er en time feil, var fortsatt 5. oktober da jeg tok bildet.

 

F/2.2

1/20s

ISO 200

post-31177-0-04699700-1318018468_thumb.jpg

Lenke til kommentar

6. Oktober

 

Fikk sneket meg ut mens det enda var lys og tatt noen bilder. Ble et høstmotiv denne gangen. Tanken var å ha det røde bladet ensomt i bildet blandt grønne og gule. Ser at jeg skulle blitt kvitt de små røde kantene som snek seg inn oppe til høyre, men føler at cropping etterpå er litt i konflikt med det å ha en utfordring på fast optikk.

 

f/2.8

1/160s

ISO200

post-31177-0-95630000-1318018671_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Morsomt førstebilde - fint motiv - kunne godt vært en hammer eller noe satt ned i en stein.

Likte det enslige røde bladet mot det grønne - skulle gjerne hatt vekk det grønne bladet foran som gjør det røde bladet litt utydelig, men det er pirk.

Likte linjene i kunstinstallasjonen 7. oktober - fine former, og man lurer på hva det er for noe.. :)

Lenke til kommentar

Likte 7. oktober! ...men så har jo jeg stort sett bare slike halvabstrakte bilder selv da. Personlig så tenker jeg ikke på hva jeg skal ta bilde av i løpet av dagen. Jeg vet at jeg skal ta et, og har det litt i bakhodet ettersom dagen går. I den første oktoberfesten jeg deltok på var jeg mer aktiv og gikk ut for å søke etter motiver. Denne gangen tar jeg det som det kommer, og om dagen begynner å røyne på så leter jeg litt i huset eller utenfor etter noe som kan fungere. Det har skjedd et par ganger så langt. Lykke til videre i festen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...