Kariyaki Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hei! Vett ikke helt om dette er den rette plassen for dette temaet, men eg prøver. Eg har tenkt å gå ned i vekt. Er 166 cm og 69 KG, og vil ned til 60 kg. Har et treningssenter i byen, og går på corebar hver mandag (når eg kan) og evt styrke to ganger i uken. Men for å kunne gå ned når eg trener på denne måten, må eg jo ha et bra kosthold. Problemet er at eg vett ikke hvordan eg kan kunne gå ned fort, effektivt og allikavell holde meg der. Sliter mye med selvtilliten, og vil gjerne gå ned på grunn av det. Håper noen kan hjelpe meg med dette! Har slete med det lenge :/ Lenke til kommentar
Corey Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Heisann! Dette er garantert rette plassen å spørre om dette Det er jo mange måter å gå ned i vekt på, men først og fremst; hvorfor vil du gå ned i vekt? Jeg syns vekten din høres helt normal ut. Kanskje fokuset burde være på å bygge muskler istedenfor? Endret 30. september 2011 av Corey Lenke til kommentar
Kariyaki Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Vil gå ned i vekt av flere grunner. Har en del kilo rundt magen og lårene, og når eg da har en type så føler eg det hemme litt sexlivet. Eg føler meg ikke lika komfortabel, og blir mer sjenerte på en måte. Vil kunne gå i fine inntesittanes klær til vanlig, og føle meg fin. Så er ikke kiloene det går i egentlig, men føler at viss eg hadde låge på rundt 60 KG, hadde eg hatt mindre rundt magen og lårene. Og eg blir ofte fortere sjalu ang andre jenter. Føler at typen (og andre) vil heller ha folk som er tynnere (mer normale), for de kan automatisk gå i finere klær, og se bedre ut. Når selvtilliten er bedre og, så stråler de også mer. Hørres kanskje dumt ut dette her, litt sånn tenåringsaktig, men er en tanke eg har hatt lenge. At det hadde vært herligt å fått vekk litt! Lenke til kommentar
Corey Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Dette er jo isåfall et glimrende utgangspunkt for din del. Men igjen må jeg spørre deg; vil du gå ned i vekt eller vil du bli muskuløs? Personlig foretrekker jeg jenter som ser veltrente ut istedenfor "syltynne". Det "negative" med det er jo at du ikke går så mye ned i vekt, men det eventuelle fettet blir til muskler. Men, jeg kan sitte å ramse opp tusenvis av ting her som gjør at du går ned i vekt etc., men spørsmålet er vel hva/hvilke øvelser du tror du liker og hva du ser for deg? Lenke til kommentar
Kariyaki Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Vil vell kanskje en liten mellomting. Bli tynnere, og samtilig litt muskuløs (men ikke for mye at det ser overdreve ut). For du mister jo overflødig fett når du får muskler, så du blir vell automatisk litt tynnere da? Øvelser eg liker og kan evt gjør, er ting som finner på normale treningssentre. Har også en treningssykkel hjemme. Kan også gjør øvelser hjemme, men er ofte litt mer motiverende kanskje å vær på treningssenter. Og må vell eventuelt kjøpe treningssutstyr skal eg trene godt hjemme? Endret 30. september 2011 av Kariyaki Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Når du får muskler blir du tynnere ja, for musklene trekker overflødig fett til musklene. Det jeg syntes du burde fokusere på er kondisjons-økter (som feks. sykling, jogging etc.) og trening av store muskelgrupper (som feks. knebøy, situps, back raise osv.). En annen ting, som jeg føler er en fellesnevner for jenter, er en plan over hva du gjør. Ikke la øvelsene bli tatt på dagfølelsen, for da kommer du aldri inn i en skikkelig rytme. Sett opp et program (lag kanskje også en treningslogg her på forumet), og følg dette slavisk. Feks: 2 dager i uken med kondisjon og 2 dager i uken med styrke. Eller 1 uke med 2 kondisjon og 1 styrke, og neste uke med 2 styrke og 1 kondisjon. Steg 3 her er jo selvfølgelig kosthold. Dette har jeg ingen oversikt over hva du tenker selv, men antar at du har en plan her også Lenke til kommentar
Kariyaki Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Ja det hørtes ut som en god plan! Både sykling (ute og inne) har eg mulighet til, og selvfølgelig jogging. Så den delen skal gå fint. I tillegg er eg medlem i et treningssenter, der eg har full tilgang til treningsapparater. Så det eg nok komme til å gjør, er å lage meg en plan, og følge den slavisk i starten, til det eg har kommet inn i en rytme. Kosthold har eg sånn ca en plan over, men det er ikke vanskelig å lage Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå