Gå til innhold

Oppgradering av PC til høstens storspill!

Anbefalte innlegg

God dag!

Sitter nå å ser fram til høstens store begivenheter og ser at den stasjonære trenger en oppgradering for full nytelse. Da jeg er student har jeg ikke altfor mye penger, men en 8000 vil gå bra.

Nåværende specs:

Intel Core duo E8400 CPU

Foxconn X38 hovedkort

Nvidia 8800GT Grafikkort

4GB DDR2 399MHz Minne

Tenker å bytte til:

GFX kort:

GIGABYTE GEFORCE GTX 580

eller

ASUS Radeon HD 6950

CPU:

Intel® Core™ i5-2500K

Hovedkort:

ASUS P8P67

Mål:

• Kombinasjon av høy grafikk og fps til kommende spill en stund framover
  • Mest mulig for pengene og minst mulig flaskehals

Spørsmål:

Passer dette sammen?

Bør jeg også kjøpe nytt minne?

Er det verdt å investere i en SSD?

Alle forslag er høyst verdsatt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  Modsiw skrev (På 30.9.2011 den 19.01):

Takker for godt input. Godt du sa det med minnet.

Ser for meg en Crucial M4 på 60GB.

Noen tanker om gode DDR3 brikker og hvilket skjermkort som yter best? Er CPU'n god to go for overkokking?

MSI sitt Twin Frozr yter bitte litt bedre enn ASUS kortet (6950)

Disse brikkene er veldig gode: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010

Men hvis du skal ha en tredjeparts cpu-kjøler som feks Noctua må du velge low profile brikker siden det er det eneste som passer under Noctua kjølere.

CPUen er absolutt god nok for overklokking. Du får den lett opp i 4.5Ghz med stock kjøler. Men hvis du vil ha lavere temperaturer og lavere støynivå ville jeg gått for en tredjeparts CPU-kjøler. Noctua er annbefalt, men da må du som sagt velge lavprofil minnebrikker.

Lenke til kommentar

Har heldigvis mer en ok lagringsplass utenom SSD og prøver å handle med måte. Satser på at 60gb holder for systempartinasjonen en stund framover.

Vil jeg egentlig trenge noe mer en 4-4,5Ghz? Vil det ikke bare dannes en flaskehals et annet sted i systemet?

Jeg antar at med stock kjøler menes standardkjøleren?

Lenke til kommentar
  Modsiw skrev (På 30.9.2011 den 21.00):

Har heldigvis mer en ok lagringsplass utenom SSD og prøver å handle med måte. Satser på at 60gb holder for systempartinasjonen en stund framover.

Vil jeg egentlig trenge noe mer en 4-4,5Ghz? Vil det ikke bare dannes en flaskehals et annet sted i systemet?

Jeg antar at med stock kjøler menes standardkjøleren?

Det må du nesten bedømme selv. Med "vanlig" bruk og spilling holder den lenge som den er.

Men skal du klokke mye vil jeg uansett annbefale tjedjeparts kjøler.

Lenke til kommentar

Flott da, ser det er 580 og ikke 570 jeg har lagt til i handlekurven også, stor forskjell der?

Vet ikke hvordan jeg sjekker dette uten å åpne pc'n, men mener at den er i 800-850. Dette burde holde så lenge jeg ikke kjører SLI eller har ekstra kjølere?.

Lenke til kommentar
  Modsiw skrev (På 30.9.2011 den 22.25):

Ser også at 570 er rundt 1500kr billigere en 580, er jo nesten så man kan kjøre to. Jeg kjører 1920x1080, hvordan vil 570 holde seg mot si BF3/Skyrim/COD? Vil det holde i si to år?

Eg har dette : http://www.dustinhome.no/product/5010596164 - og f.eks Crysis 2 i 1920x1080 med alt på ULTRA går helt knirkefritt med 60 + fps.

I Battlefield 3 beta med samme oppløsning og ultra, ligger eg mellom 50-80fps (average på 63 når eg målte idag), helt etter hvor på kartet eg befinner meg.

Så du blir nok fornøyd med GTX570'n ja :yes:

...så kan du jo heller smokke i et GTX6xx når det kommer om et par år (det er planen min) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...