fredderen Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Bruker: fredderen Objektiv: Canon 24mm TS-E f/3.5 Deltakernivå: Hardcore Utfordring, fotografere alt i sort/hvit. Vil i all hovedsak fokusere på arkitektur og landskap. Endret 30. september 2011 av fredderen Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Perdón? Ups, sorry. Var lat å kopierte din. Skal fikse det nå. Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hehe, tenkte meg det (: Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Kongeobjektivet. Gleder meg til å følge med på festen.. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 Har desverre ikke tilgang til min pc i dag, så får ikke postet før i morgen. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2011 Kjedelig lys både i går og i dag. Ble ikke så veldig bra, men det er helt ok. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg likte i hvert fall godt den stien som forsvinner inn mellom de dystre trærne, og samtidig skaper stor dybde i bildet. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Jeg likte i hvert fall godt den stien som forsvinner inn mellom de dystre trærne, og samtidig skaper stor dybde i bildet. Takk for det. Håper på bedre lys når jeg skal fotografere byggninger senere i dag. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Liker dybden - herlig befriende å kunne tilte kameraet opp eller ned uten å samtidig få konvergerende linjer. Føles mer behagelig og "riktig" å kunne se ned på steiner og trestamme og allikevel kunne se fram og følge stien opp i skogen uten å se trærne som "skjeve". En veldig fin ro du har over bildene. Ellers: Har lest i tester at objektivet har noen veldig få svakheter - det skal ha krumt fokusplan på stor blender, i alle fall på kort hold, og hvis du tilter objektivet veldig og justerer fokus helt tett innpå, for å flytte fokusplanet veldig den ene veien, så blir ting litt uskarpt i kantene. Dette siste fordi objektivet er korrigert for fokusering i nærområdet - funker veldig bra når du fokuserer tett innpå, men ikke når du fokusere tett på for å flytte fokusplanet så det treffer noe som er langt unna.. Og dæven, som jeg har lyst på en sånn 24mm.. Lenke til kommentar
fredderen Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Liker dybden - herlig befriende å kunne tilte kameraet opp eller ned uten å samtidig få konvergerende linjer. Føles mer behagelig og "riktig" å kunne se ned på steiner og trestamme og allikevel kunne se fram og følge stien opp i skogen uten å se trærne som "skjeve". En veldig fin ro du har over bildene. Ellers: Har lest i tester at objektivet har noen veldig få svakheter - det skal ha krumt fokusplan på stor blender, i alle fall på kort hold, og hvis du tilter objektivet veldig og justerer fokus helt tett innpå, for å flytte fokusplanet veldig den ene veien, så blir ting litt uskarpt i kantene. Dette siste fordi objektivet er korrigert for fokusering i nærområdet - funker veldig bra når du fokuserer tett innpå, men ikke når du fokusere tett på for å flytte fokusplanet så det treffer noe som er langt unna.. Og dæven, som jeg har lyst på en sånn 24mm.. Takk for det. Ja, det er veldig befriende å kunne fotografere ting akkurat som jeg vil uten å måtte tenke på optiske svakheter i objektivet. Har dog merket det du nevner her med fokuseringen. Når jeg tilter for å få alt i fokus, som foreksempel på bildet av treet, vil kantene bli noe uskarp. Merket også at øvdre del av treet ble litt uskarp, mens resten av bildet er 100% i fokus. Det er nok fremdeles en god del jeg har å lære med dette objektivet. Vil si at det er den beste investeringen jeg har gjort etter å ta steget over til fullformat. Lenke til kommentar
egilh Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Herlig leketøy du bruker i Oktober Liker begge bildene, bra plassert skarphet og svart/hvit fungerer veldig bra. Spennende å se hva du får til med dette utover måneden. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Stien var herlig, veldig deilig følelse man får av å se på den stien gå inn i evigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå