Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt asus hovedkort, pcen slår seg av og på fort..

Anbefalte innlegg

I dag kjøpte jeg et nytt asus p8p67 hovedkort med i5 2500k prosessor og corsair 1600 mhz 8 gb ram. Har holdt på en god stund med å installere alt nå,men pcen vil ikke starte ordentlig! jeg har satt alle kabler som bruksanvisningen viser, og hd led og sw power osv. trenger ikke å trykke på slå-på knappen en gang, så fort jeg kobler til strøm til pcen,slår den seg på sånn at alle LED lysa slår seg på fort, så slår alt seg av, på, av, på, av osv..

Et lys som skal vise problemet blinker, det står sb_pws over det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du er sikker på at alt er koblet riktig? At hovedkortet får nok strøm der det skal, og så videre? Det at maskinen slår seg på "automatisk" når du kobler i strømmen, høres ut som at pinnene som på-knappen er koblet til blir kortsluttet....sikker på at powerknappen er koblet på riktig sted, med riktig polaritet? (pluss/jord)

Lenke til kommentar

Og du er sikker på at alt er koblet riktig? At hovedkortet får nok strøm der det skal, og så videre? Det at maskinen slår seg på "automatisk" når du kobler i strømmen, høres ut som at pinnene som på-knappen er koblet til blir kortsluttet....sikker på at powerknappen er koblet på riktig sted, med riktig polaritet? (pluss/jord)

Er temmelig sikker på at alt er koblet riktig. Har hvertfall 1000 w (vet at strøm er ampere) og har aldri hatt noen problemer med den før! Alt starta og gikk i går, har bare flytta kabinettet. Forresten, den ledningen som gir strøm fra startknappen er power sw? den lille 2 pinnærn? har hvertfall jobba en del med power sw, hd LED og reset sw, og det er først når jeg kobler i de den begynner å surre. Funka ikke med min andre strømforsyning på 550w heller. ang polaritet, kan jeg teste meg litt fram :)

Lenke til kommentar

Er temmelig sikker på at alt er koblet riktig. Har hvertfall 1000 w (vet at strøm er ampere) og har aldri hatt noen problemer med den før! Alt starta og gikk i går, har bare flytta kabinettet. Forresten, den ledningen som gir strøm fra startknappen er power sw? den lille 2 pinnærn? har hvertfall jobba en del med power sw, hd LED og reset sw, og det er først når jeg kobler i de den begynner å surre. Funka ikke med min andre strømforsyning på 550w heller. ang polaritet, kan jeg teste meg litt fram :)

Ja, det er Power SW. Og for guds skyld, ikke prøv deg fram med polaritet, da kan ting bli ødelagt. Det står på den hvilken vei den skal settes på, og det står merket på HK/manualen hva som er pluss/minus. Det kan hende på-knappen din har hengt seg opp eller noe, er ikke sikker egentlig.

Lenke til kommentar

Ja, det er Power SW. Og for guds skyld, ikke prøv deg fram med polaritet, da kan ting bli ødelagt. Det står på den hvilken vei den skal settes på, og det står merket på HK/manualen hva som er pluss/minus. Det kan hende på-knappen din har hengt seg opp eller noe, er ikke sikker egentlig.

Oki. Det blinker forresten fort på et sted det står : cpu LED nå.. og fortsatt samme problemet

Lenke til kommentar

Hvis det skjedde etter at du flyttet kabinettet bare, så er den mest logiske forklaringen at på-knappen har fått seg en støyt og har delvis hengt seg opp, slik at power_sw blir kortsluttet ved jevne mellomrom som igjen fører til at maskinen skrur seg på/av.

Så lenge du er sikker på at alt annet er koblet slik det skal, selvsagt.

Lenke til kommentar

Da er noe nødt til å være koblet feil. PCen trekker ikke så mye strøm at sikringer kan gå ved vanlig bruk....anbefaler at du stripper kabinettet helt og bygger opp alt fra bunnen av igjen, og gjør det så alt blir koblet 100% riktig. Se på guider eller manualer dersom du ikke er helt sikker på hvordan noe skal gjrøes, eventuelt spør på forumet :)

Lenke til kommentar

Da er noe nødt til å være koblet feil. PCen trekker ikke så mye strøm at sikringer kan gå ved vanlig bruk....anbefaler at du stripper kabinettet helt og bygger opp alt fra bunnen av igjen, og gjør det så alt blir koblet 100% riktig. Se på guider eller manualer dersom du ikke er helt sikker på hvordan noe skal gjrøes, eventuelt spør på forumet :)

Får vel gjøre det da.. er bare så kjipt :S sikker på at det ikke er feil på hovedkortet da?m litt kjipt isåfall, skal på polarparty til tirsdag.

Lenke til kommentar

Hvis det funka bra før så kan det vel ikke være noe feil med HK? Siden du skriver at det skjedde etter du hadde flytta kabinettet så har det vel skjedd mens du flytta det.

Da har jeg nok forklart litt dårlig, jeg kjøpte det nytt i dag. bytta det med et annet gigabyte hovedkort jeg har

Lenke til kommentar

Har fulgt en guide og er sikker på at alt sitter riktig, det starter fortsatt ikke.

Så problemene oppsto etter at du byttet hovedkort?

EDIT: Du skriver at du har kjøpt nye deler i dag, men at alt funka i går...skjønner ikke helt :p

Ja, tenkte på at kabinettet funka fint i går

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...