terryG Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Edit. Varene er bestilte, og er på vei. Et par nye spørsmål i siste post om dere gidder Hei! Beklager nok et slikt topic som dette, men jeg føler jeg må ha mitt eget istedet for å bare lese og eventuelt skrive inn mine spørsmål i andres topics. Budsjettet tenker jeg ca 10k, men om nødvendig kan jeg gå opp et par tusen. Det skal være en gamer PC. Ikke noe film- eller bilderedigering. Jeg vet ikke om jeg skal overklokke. Dette har jeg aldri gjort, og håper det ikke blir nødvendig med det første, men kanskje i fremtiden. Da må dere eventuelt hjelpe meg med det også... Fra før har jeg: Windows 7 64 bit ultimate BenQ M2700HD (27 tommer 1920x1080) Tastatur og mus og headset/høyttalere. Jeg trenger egentlig et kabinett med alt av innmat, og ingen eksterne ting. Etter å ha trålet dette forumet en ukes tid har "jeg" valgt ut disse tinga: Intel Core I5 2500k Netshop 1599,- Asus P8Z68-V Pro Netshop 1295,- Gigabyte GTX570 OC Dustin 2649,- Corsair Vengance DDR3-1600 8GB (2x4) CL9 Netshop 495,- Corsair HX 750W Netshop 1099,- Sony AD-5260 (optisk enhet) Netshop 149,- Fractal Design Define R3 Black Pearl USB3 Netshop 845,- Samsung Spinpoint F3 1 TB Dustin 409m,- Crucial m4 128GB mpx 1295,- Totalt med frakt fra alle 3 butikkene: 10360,- Samme deler totalt m/ frakt komplett.no: 11015,- I tillegg til dette må jeg ha et trådløst tastatur og mus, da min nåværende PC skal bli medie PC. Jeg vil kanskje ville spille litt FPS spill i stua, så den trådløse musa bør være av grei kvalitet. Tastaturet trenger ikke å være fancy. I dag spiller jeg på Razer Deathadder mus, og Razer Black Widow Ultimate tastatur. (Syns razer mamba blir litt drøy for en medie PC). Noen anbefalinger her? Så? Hva ville dere endret? Jeg vet noen ikke anbefaler SSD disk, men det vil jeg ha, så la den være i fred (om dere ikke vil bytte merke eller noe da). 1. Er rammen grei? For stor, for dårlig? Fant ikke noen low profile i farten. 2. Ville dere gått for CPU kjøler med en gang? Vannkjøling? Den noctua greia? 3. Er GTX570 kortet verdt pengene? Spytte i litt og gå for 580 heller? Evt. hvilket? 4. Er ikke veldig opptatt av støy. Ville dere da valgt et annet kabinett? Vurderte HAF, men. 5. Må jeg ha ekstra kabinettvifter for god kjøling? Evt hvilke? 6. Noe jeg har glemt? Bør jeg skaffe meg noen ekstra ledninger eller noe? Noen av de som følger med som blir for korte for fin kabelsortering etc? 7. Noen som har veldig dårlige opplevelser med disse nettbutikkene? Jeg syns komplett funker fint, men det er jo litt penger å spare. Håper linkene virker nå, slik at ikke hele topicen blir seende så forbanna stygg ut. mvh Terry Endret 3. oktober 2011 av terryG Lenke til kommentar
terryG Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 ingen? hadde tenkt å bestille den før jeg la meg i kveld.. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Jeg har CM HAF 932 Advanced kabinettet og det er kjempebra Det ser ut til at alt passer sammen Skjermkortet ser veldig bra ut, og har en veldig god kjøler. PSUen er av høy kvalitet. Jeg har en Corsair F80 SSD og den er super! Lenke til kommentar
losid Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Heilt likt oppsett som eg har, bortsett fra PRO versjonen av hovudkortet. Ellers er alt likt. Har hatt min PC i noen dager, er veldig fornøyd! Dustinhome er raske å sende, og du sparer penger. gtx580 er en del dyrere enn gtx570, og forskjell på ytelser er ikkje så stor - så du får mye for pengene ved å gå for 570. (Har akkurat samme versjon av 570'n du linka til. Crysis 2 på ULTRA i 1920x1080p med 60fps ++ og BF3 beta med det samme, men litt lavere FPS (ligger mellom 50 - 80, etter hvor man befinner seg) Kjøling er opp til deg selv, om du skal overklokke eller ikkje. Eg har standard kjøling, og er ikkje veeeldig imponert over temperaturene. Er oppi 68 grader på prosessoren ved spilling.. (ikkje klokket) Så trur eg kjøper meg ei bedre CPU vifte om ei stund. Kjør på og bestill Endret 30. september 2011 av losid Lenke til kommentar
greenman Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 1. Ramen er grei, men for stor om du skal ha en Noctuakjøler. 2. Kommer ann på om du skal overklokke eller er optatt av lavt støyniva/lave temperaturer. 3. GTX570 er bra for pengene. Det vil takle det meste på oppløsningen din (1920x1028) 4. Kabinettet du har valgt er veldig bra mtp temperaturer og støy. Veldig fornøyd med mitt. 5. Jeg har ikke det i mitt, men det er plass til mange ekstra vifter. Fractal-viftene er veldig gode. 6. Alt av ledninger du skal trenge skal følge med hovedkortet og PSU. 7. Både netshop, Dustin Home og MPX er flinke og seriøse butikker. Har ikke hatt noe problem med noen av dem. Lenke til kommentar
terryG Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Takker folkens! fant denne rammen, bør vel gå? kingston blablabla Er detgod plass til den svære dingsen noctua NH-D14 i kabinettet da? syns den er stygg og sexy på samme tid jeg edit: rammen ikke på lager lenger... hva med denne ram'en? ram Endret 30. september 2011 av terryG Lenke til kommentar
greenman Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 (endret) Disse: http://www.dustinhome.no/corsair-8gb-ddr3-vengeance-lp-pc3-12800-1600mhz-cl9-(2x4gb)/product/5010598525 er på lager =) De vil passe under en Noctua =) Edit: Ser du fant de selv. Endret 30. september 2011 av Bibow Lenke til kommentar
terryG Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 rett før jeg la inn bestillingen kom jeg på trådløst tastatur/mus. noen tips i farten? vil ha grei mus, men ikke så dyr. tastaturet betyr lite, bare signalene rekker 2-3 meter Lenke til kommentar
terryG Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Noe spesielt jeg må vite før varene kommer? Forhåndsregler, utstyr som trengs etc? Jeg har kikket litt rundt på guider til bygging, og stusser egentlig mest på dette med kjølepasta. Det ser ut til å være 100 forskjellige måter å gjøre det på. Jeg kjøpte forresten den svære Noctua d14 eller hva den nå heter. Hva anbefaler dere å gjøre her? Gnikke flatene med alkohol til tross for at de er nye (noctua d14 + i5 2500k)? Legge på en klump med ertestørrelse og skru i vei? Lenke til kommentar
terryG Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Bittelitt off topic, men.. Jeg har win7 på min nåværende maskin, og det vil jeg heller ha på gameren som kommer morgen. Mitt beste alternativ til min nåværende maskin er da win XP pro. Win7 er nå installert på en vanlig HD, og jeg antar jeg formaterer før jeg legger inn XP. Jeg har også en annen HD på denne PCen, med masse filmer etc. Blir det et problem å beholde innholdet på denne ekstra HD når jeg legger inn XP? Noe kompatibilitetsprosjekt? Er bare filmfiler... (begge harddiskene jeg snakker om er interne om det skulle ha noe å si. Den med filmene på er WD green 2TB. Funker den i hele tatt med XP?) Lenke til kommentar
terryG Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Fractial Design R3: skal harddiskenes koblinger stikke ut sånn at jeg stapper i ledningene rett fram ved å åpne "det vanlige" sidedekselet, eller skal de stå sånn at ledningene stapps inn "bak", atlså på den siden av kabinettet som HK er? Har egentlig forlegst sluttet å bry meg om utseende inni kabinettet, da det ser ut som en velforet robot har deffikert i det.. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Er meningen at de skal peke "bakover". Altså du skal ikke se de når du åpner det vanlige dekslet. Lenke til kommentar
terryG Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Er meningen at de skal peke "bakover". Altså du skal ikke se de når du åpner det vanlige dekslet. takk takk! det var det jeg trodde, men siden jeg allerede hadde satt dem inn feil vei, tenkte jeg å spørre først... Angrer på selvbygging kjenner jeg. Totalt ubrukelig til å bygge noe som helst. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Hva har du problemer med da? Er egentlig ikke så vanskelig. Bare les manualen til hovedkoret, så ser du hvor det meste skal =) Lenke til kommentar
terryG Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Hva har du problemer med da? Er egentlig ikke så vanskelig. Bare les manualen til hovedkoret, så ser du hvor det meste skal =) Joda, tror jeg får ting sånn noenlunde på rett sted, men tror faktisk jeg klarte å få HK inn litt på skakke, og fikk det ikke ut igjen, da avstandsstykkeskruene fulgte med hovedkortskruene da jeg ville løsne. Da tenke jeg som vanlig bare "fuck it", og festet igjen. Strømforsyningen står bittelitt på skakke, da det er en vifteutheving i bunn som den måtte hvile på. Manglet vel en millimeter eller to for å få den på rett plass. Satte i den enorme Noctua før jeg festet ledninger, og så satte jeg i HK. Hadde store problemer med å få i visse ledninger i nærheten av kjøleren etter jeg hadde satt i HK. Jaja masse sånne ting, selv om jeg sånn noenlunde vet hvor ting skal hen. Tror jeg blir religiøs om maskinen i hele tatt starter opp, men tar ikke sorgene på forskudd. Skal skrike ut om den virker eller ei.. Hva har du problemer med da? Er egentlig ikke så vanskelig. Bare les manualen til hovedkoret, så ser du hvor det meste skal =) Joda, tror jeg får ting sånn noenlunde på rett sted, men tror faktisk jeg klarte å få HK inn litt på skakke, og fikk det ikke ut igjen, da avstandsstykkeskruene fulgte med hovedkortskruene da jeg ville løsne. Da tenke jeg som vanlig bare "fuck it", og festet igjen. Strømforsyningen står bittelitt på skakke, da det er en vifteutheving i bunn som den måtte hvile på. Manglet vel en millimeter eller to for å få den på rett plass. Satte i den enorme Noctua før jeg festet ledninger, og så satte jeg i HK. Hadde store problemer med å få i visse ledninger i nærheten av kjøleren etter jeg hadde satt i HK. Jaja masse sånne ting, selv om jeg sånn noenlunde vet hvor ting skal hen. Tror jeg blir religiøs om maskinen i hele tatt starter opp, men tar ikke sorgene på forskudd. Skal skrike ut om den virker eller ei.. edit: aner ikke hvorfor innlegget ble dobbelt.. edit 2: et faktisk spørsmål. Den der HD audio fra kabinettet, må jeg feste den til HK? Ledningen var litt kort, og må legges oppa alt for å rekke bort. Klarer jeg meg uten? Jeg tar rennefart og driter i om headphone/mic jackene på kabinettet ikke virker.. Endret 7. oktober 2011 av terryG Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Noctua viftene er såpass store at det er lurt å montere de til slutt. Men du får ha lykke til i alle fall Lenke til kommentar
terryG Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 Noctua viftene er såpass store at det er lurt å montere de til slutt. Men du får ha lykke til i alle fall Takk takk Sikkert ikke dumt å ta noctua til slutt nei,, angående HD audio spørsmålet fra sist post? Har du et svar på det også nå som du er her og hjelper til ? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Du må ikke koble den til nei. Hvis du ikke kommer til å bruke utgangene oppå kabinettet kan du bare la de være =) Lenke til kommentar
terryG Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2011 sitter i skrivende stund på ny PC. Den funka! Helt utrolig. Nå kunne jeg tenkt meg å funnet ut om den faktisk virker som den skal? Hvor kan jeg teste ut ting? Benchmark greier? Kunne også tenkt meg å vite temperaturer. Må jeg ha tilleggsprogram? Er det noe innebygd (utenom i BIOS)? Jeg har særdeles lite peiling, men siden JEG bygde den, må jo noe være galt med den tenker jeg. Lenke til kommentar
stepking2 Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Dustinhome er raske å sende, og du sparer penger. Vil bare si at Dustin er drit trege å levere... Bestilt på søndag fikk det på en torsdag. Komplett: Bestilte en ordre på over 40kg, på en søndag, fremme tirsdag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå