BuffyAnneSummers Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hvorfor tar du utgangspunkt i at alle har nyaøktig samme forutsetninger som deg? Hvordan skal folk vite at det ikke er deg? Hvordan skal folk vite at det bare er tøys og tull fra din side? Hvordan skal folk vite at det refererer til en TV serie? Er det ikke bare bedre å anmelde slikt til Kripos med en gang slik at de kan finne ut av saken? bedre å være på den sikre siden ikke sant? Hvis man virkelig ikke har vett nok til å koble mitt brukernavn til bildet og se koblingen ved ett enkelt googlesøk og de virkelig føler seg truet, why the heck not? Hvorfor skal jeg nekte noen å betrygge seg selv om at de har gjort det de kan, i tilfelle det er en ordentlig trussel? Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Idioter frekventerer internett, and what else is new? Jeg ser ikke helt hva han skal anmeldes for. Smakløshet er, ja, smakløst, men neppe lovstridig. Og det burde det heller ikke være. Ron Paul sa det ganske greit: vi har ikke ytringsfrihet så vi kan snakke om været. Videoen burde møtes på samme måte som alt det andre støtende og smakløse en ramler over på nettet; med et simpelt . Spre nå i alle fall ikke videoen rundt dersom du mener at den ikke burde ses eller fortjener oppmerksomhet. Gitt at denne mannen har sonet for de forhold han selv skryter på seg, så regner jeg med at han allerede er under politiets oppsyn uansett. Mer tid gidder jeg ikke vie denne mannen. EDIT: En står selvfølgelig fri til å tipse politiet om at en er bekymret for innholdet i videoen. Jeg skummet gjennom tråden og plukket opp at noen hadde gått til anmeldelse, som blir noe ganske annet. Uansett, det burde være mulig å tipse politiet om videoen uten først å gi den reklame på et av landets største nettforum. Endret 3. oktober 2011 av KEBABavSVIN Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Men hvor forsvant egentlig rettigheten til å melde sin bekymring om en persons oppførsel til Kipros? Og hva med ytringsfriheten til å si at man synes at han er forkastelig og at han burde meldes inn? Eller gjelder bare ytringsfriheten hvis man har lyst til å fortelle verden at man voldtar 8 år gamle barn og ''leker'' massemorder på video? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Men hvor forsvant egentlig rettigheten til å melde sin bekymring om en persons oppførsel til Kipros? Og hva med ytringsfriheten til å si at man synes at han er forkastelig og at han burde meldes inn? Eller gjelder bare ytringsfriheten hvis man har lyst til å fortelle verden at man voldtar 8 år gamle barn og ''leker'' massemorder på video? Ingen har mistet eller skal miste noen rettigheter her. Hvor har du det fra? Det det handler om, som du selv er inne på i forrige innlegg, er å ha litt vett til å undersøke ting før man blir hysterisk og løper til politiet. Endret 3. oktober 2011 av Vice Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ingen har mistet eller skal miste noen rettigheter her. Hvor har du det fra? Det det handler om, som du selv er inne på i forrige innlegg, er å ha litt vett til å undersøke ting før man blir hysterisk og løper til politiet. Når noen vitser med en tragedie som ikke skjedde for så lenge siden og i tillegg vitser med en kniv og pedofili så er det forståelig hvorfor man ønsker at politiet skal være oppmerksom på denne personen. 3 Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Altså, personlig tror jeg denne personen bør få en eller annen slags sinnstest. Man kan ikke være helt 100% i hodet når man gjør noe slikt. Det er nok ingen vist i å melde ham til politiet, ettersom vi har ytringsfriheten i Norge. Endret 3. oktober 2011 av Grøgger Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Når noen vitser med en tragedie som ikke skjedde for så lenge siden og i tillegg vitser med en kniv og pedofili så er det forståelig hvorfor man ønsker at politiet skal være oppmerksom på denne personen. Så om bare du selv definerer vitsingen som grov nok og som tragedien som stor nok, så er det altså en jobb for politiet? Hvor lang tid skal det gå før slik vitsing ikke bør meldes til politiet? Er det greit å vitse med 9/11? Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Altså, personlig tror jeg denne personen bør få en eller annen slags sinnstest. Man kan ikke være helt 100% i hodet når man gjør noe slikt. Det er nok ingen vist i å melde ham til politiet, ettersom vi har ytringsfriheten i Norge. Man trenger ikke medisinutdanning for å se at han er gal. 2 Lenke til kommentar
Grøgger Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Mhm. Men noe som var enda rarere var at på en annen video så jeg at han hadde kjæreste. Litt sykt? Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hun virket ikke som om hun var helt på stasjonen hun heller, så jeg tipper de bor i en omsorgsbolig eller lignende. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Men hvor forsvant egentlig rettigheten til å melde sin bekymring om en persons oppførsel til Kipros? Og hva med ytringsfriheten til å si at man synes at han er forkastelig og at han burde meldes inn? Eller gjelder bare ytringsfriheten hvis man har lyst til å fortelle verden at man voldtar 8 år gamle barn og ''leker'' massemorder på video? Hvis man virkelig er så bekymret, hvorfor gir man personen og videoene så mye mer oppmerksomhet, istedet for å bare melde sin bekymring? Og hvorfor skal ytringsfriheten og rettigheter bare gå den ene veien? Hva med ytringsfriheten til å si at man ikke bryr seg om åpenbare internettroll og synes det er tull at en person skal anmeldes for noe som er så åpenlyst useriøst? Eller gjelder bare ytringsfriheten hvis man har lyst til å være med på overmoralistiske og hysteriske hylekor? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Husker det var en i klassen til broren min som skiftet profilbildet sitt på Facebook til ABB. Første skoledag ble han banket opp. Tragiske folk som reagerer slik Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Så om bare du selv definerer vitsingen som grov nok og som tragedien som stor nok, så er det altså en jobb for politiet? Hvor lang tid skal det gå før slik vitsing ikke bør meldes til politiet? Er det greit å vitse med 9/11? Fint at du prøver å tilegne meg meninger jeg ikke har. Jeg har på ingen måte sagt at det er kun min definisjon som er korrekt og at alle burde reagere etter det jeg syns de burde reagere av. Er man bekymret og føler at det er nødvendig så oppfordrer jeg alle til å melde fra, det gjør jo politiet også igrunn. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hvis man virkelig er så bekymret, hvorfor gir man personen og videoene så mye mer oppmerksomhet, istedet for å bare melde sin bekymring? Og hvorfor skal ytringsfriheten og rettigheter bare gå den ene veien? Når man blir invitert til å yte sin mening så gjør man gjerne det. Det er fint å vite at det er flere som deler din bekymring. Hva med ytringsfriheten til å si at man ikke bryr seg om åpenbare internettroll og synes det er tull at en person skal anmeldes for noe som er så åpenlyst useriøst? Eller gjelder bare ytringsfriheten hvis man har lyst til å være med på overmoralistiske og hysteriske hylekor? Så, in other words, så burde man ikke anmelde når man mener at det faktisk er en ordentlig trussel, og at politiet ihvertfall burde bli oppmerksom på det? Alle burde bare bry seg om sitt eget og drite i hva alle andre gjør, selv om det gang på gang er blitt vist i flere saker at hvis man faktisk bare brydde seg mer så hadde det kunnet gå annerledes? Det er det jeg ikke liker noe særlig med det norske folk.. vi skal alltid bry oss så fælt om den enkeltes rettigheter og holde oss unna til vi er 550% sikre på at det er noe kriminelt som foregår, og ofte så er det mishandlede barn som får lide for det i ett dårlig hjem. Trenger ikke å se lenger enn til Christoffer Gjerstad Kihle for å skjønne hva jeg mener. Heller noen ekstra anmeldelser som viser seg å være noe annet enn det man fryktet, enn at de som trenger samfunnet mest blir glemt pga man skal holde seg unna folks privatliv. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Så om bare du selv definerer vitsingen som grov nok og som tragedien som stor nok, så er det altså en jobb for politiet? Hvor lang tid skal det gå før slik vitsing ikke bør meldes til politiet? Er det greit å vitse med 9/11? Fint at du prøver å tilegne meg meninger jeg ikke har. Jeg har på ingen måte sagt at det er kun min definisjon som er korrekt og at alle burde reagere etter det jeg syns de burde reagere av. Er man bekymret og føler at det er nødvendig så oppfordrer jeg alle til å melde fra, det gjør jo politiet også igrunn. Jeg hevder ikke at din definisjon er korrekt og at alle andre bør handle etter denne. Jeg er interessert i din egen versjon som du handler etter. Og utsagnet ditt indikerer at du selv mener det jeg spurte om: Så om bare du selv definerer vitsingen som grov nok og som tragedien som stor nok, så er det altså en jobb for politiet? Om dette ikke er tilfellet for din egen del, hvordan skal man da tolke et slikt utsagn?Når noen vitser med en tragedie som ikke skjedde for så lenge siden og i tillegg vitser med en kniv og pedofili så er det forståelig hvorfor man ønsker at politiet skal være oppmerksom på denne personen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Om dette ikke er tilfellet for din egen del, hvordan skal man da tolke et slikt utsagn? At det er forståelig at folk er skvetne når det kun er noen uker siden noen faktisk sprengte en bombe lagd av gjødsel, for så å dra til utøya og drepe en haug med mennesker med gevær. Han sier faktisk ''Skal vi dra til Utøya??'' med en ''humoritisk'' tone. Det er ikke alle ting man burde ta så alvorlig, men det er lett for oss å si ''han bare tuller'' når det faktisk var noen for en liten stund siden som gjorde akkurat det han ''truer'' med å gjøre. Edit: Altså, det er ikke like ''fjernt'' lenger at noen skyter istykker ungdom, eller sprenger ett bygg. Det skjedde hos oss, og kan lett skje igjen. Det blir annerledes når man får kjent det på sin egen kropp, og man bryr seg faktisk mer når det skjer med deg og ditt folk istdet for ett sted i midtøsten. Endret 3. oktober 2011 av BuffyAnneSummers 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Heller noen ekstra anmeldelser som viser seg å være noe annet enn det man fryktet, enn at de som trenger samfunnet mest blir glemt pga man skal holde seg unna folks privatliv. Nå kan det i høyeste grad diskuteres om det er bedre at personer får sitt liv (og karriere) ødelagt bare fordi noen oversensitive skrullinger fant på å gå til anmeldelse av personen "bare sånn for sikkerhets skyld". Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Nå kan det i høyeste grad diskuteres om det er bedre at personer får sitt liv (og karriere) ødelagt bare fordi noen oversensitive skrullinger fant på å gå til anmeldelse av personen "bare sånn for sikkerhets skyld". Ditt liv og/eller karriere blir ikke automatisk ødelagt av at noen melder inn sin bekymring. Men ja, her ser du poenget mitt også, enkeltes personvern går tydeligvis foran folks sikkerhet. 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Er det greit å vitse med 9/11? Å jaaaaada... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ditt liv og/eller karriere blir ikke automatisk ødelagt av at noen melder inn sin bekymring. Men ja, her ser du poenget mitt også, enkeltes personvern går tydeligvis foran folks sikkerhet. Ikke automatisk nei, på samme måte som ingenting automatisk går galt dersom man ikke anmelder i hytt og pine heller. Det er som sagt lov til å bruke vett og rasjonell tenkeevne før man begynner å renne ned døra til politiet. Hadde egentlig vært interessant å se hvor mye tøys og idioti politiet må sile ut i sitt arbeid. Her har vi hvertfall kommet over et greit eksempel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg