Gå til innhold

De som rykker opp fra adeccoligaen

Havlet

Anbefalte innlegg

Pr i dag er det Sandnes Ulf og Kama som ligger på opprykksplass, med Hønefoss, Sandefjord og Glimt på de neste plassene.

HamKam var i 2. div i fjor og har nok ditto støtteaparat. Sandnes vet jeg ikke et døyt om. Jeg er rimelig bekymra for at det er svake lag som rykker opp og ditto negative effekter for tippeligaen.

Kan jo også argumentere for at klubber som HamKam burde ha egeninteresse av å IKKE rykke opp til Tippeligaen året etter at de rykker opp fra 2. ... Selv om de selvfølgelig ikke bør tape med vilje.

Er konsekvensen av en utvidet tippeliga at adecco blir så tynn at kun er skitlag som rykker opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pr i dag er det Sandnes Ulf og Kama som ligger på opprykksplass, med Hønefoss, Sandefjord og Glimt på de neste plassene.

HamKam var i 2. div i fjor og har nok ditto støtteaparat. Sandnes vet jeg ikke et døyt om. Jeg er rimelig bekymra for at det er svake lag som rykker opp og ditto negative effekter for tippeligaen.

Kan jo også argumentere for at klubber som HamKam burde ha egeninteresse av å IKKE rykke opp til Tippeligaen året etter at de rykker opp fra 2. ... Selv om de selvfølgelig ikke bør tape med vilje.

Er konsekvensen av en utvidet tippeliga at adecco blir så tynn at kun er skitlag som rykker opp?

Tja det er vanskelig å svare på.

Nå er det jo faktisk sånn da, at da spesielt Sandnes, men også Ham-Kam har mange eks- tippeligaspillere som fortsatt er i en fin fotballalder.

Har ikke noe problem med å se de rykke opp, for den som er best over 30 kamper har uansett fortjent det. De lagene som var i Tippeligaen ifjor (Hønefoss, Kongsvinger og Sandefjord) har vel igrunn en stall som ikke er noe særlig bedre enn Sandnes sin.

I Ham-Kam er det vel en del ukjente spillere så vidt jeg vet, men rykker de opp er jeg ganske sikker på at stallene blir forbedret.

Endret av dahl89
Lenke til kommentar

....

Generelt er vel ikke norsk fotball på spesielt høyt nivå.

Og uansett hvem som rykker opp har de ikke særlig lavere nivå en de tippeligaklubbene som rykker ned (nesten rykker ned).

Når du frykter dårlige lag i tippeligaen synes jeg du ser for mye på navnet på klubben å konkluderer ut fra det og ikke spillerne som spiller der.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett så mye på enkeltspillere i klubbene. Det stemmer. Jeg tenker mest på hvilke ressurser både økonomisk og organisatorisk disse klubbene har. Du trenger markedsgrunnlag, sposnorer, ledelse, stadionfasiliteter, medisinsk støtteaparat og trenerteam som klarer å skape en solid organisasjon dersom du skal ha et lag som tåler kjøret oppe i toppen. Det holder ikke med spillerne alene.

Stadioen til Sandnes Ulf har for eksempel en max kapasitet på 3850 tilskuere og ut fra hva jeg klarer å lese meg til så er det en idrettsforening hvor driften av a-laget ikke er skilt ut fra den øvrige driften.

Lenke til kommentar

Ut i fra de klubbene som har mulighet til å rykke opp vil jeg si det er best om HamKam, Sandefjord eller Hønefoss rykker opp med tanke på stadionfasiliteter og støtteapparatet rundt klubben. Nå er det HamKam jeg kjenner best av disse klubbene, og vet at i alle fall de ikke vil forsterke altfor mye med tanke på ett eventuelt opprykk. Støtteapparatet er mye det samme som det var da de lå i Tippeligaen i 2008, selv om en del av stillingene er kuttet. Sponsorene vil også komme inn og støtte ved ett opprykk, og med tanke på at en del av spillerne har Tippeliga-erfaring fra tidligere, vil jeg tro de skal heve seg hvertfall like bra som de dårligste i år.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett så mye på enkeltspillere i klubbene. Det stemmer. Jeg tenker mest på hvilke ressurser både økonomisk og organisatorisk disse klubbene har. Du trenger markedsgrunnlag, sposnorer, ledelse, stadionfasiliteter, medisinsk støtteaparat og trenerteam som klarer å skape en solid organisasjon dersom du skal ha et lag som tåler kjøret oppe i toppen. Det holder ikke med spillerne alene.

SFF (eies av Tore Christiansen) sponser både Viking og Sandnes ULF. Per dags dato får Viking mer enn ULF, rykker der i mot ULF opp. Har Tore sagt at pengene deles likt. Jeg tror også det er flere Sandnes bedrifter som kommer på banen hvis laget går til Tippeligaen.

Når det gjelder tilskuer plasser så ser jeg ikke på det som et problem, det er jo færre og færre som går på kampene uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...