Etalim Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Hei! Sitter her med et Nvidia GeForce 9600GT 1GB som begynner å dra litt på årene og tenker på å investere i en større oppgradering. Noe av det første jeg spør meg selv om da (jeg liker å tenke fremover) er: "Skjermkortet jeg kommer til å kjøpe kommer nok til å ha PCI Express 2.0, men i og med at 2.1 allerede finnes på markedet, vil standarden snart komme til å bli erstattet med en ny og bedre buss?", og ettersom jeg stusser litt mellom GTX580 og GTX590 (blir nok 580 uansett da 590 er noe dyrere enn hva jeg ønsker å gi for litt mer ytelse) lurer jeg også på om Nvidia brygger på noen nye GPU-er som kommer til å bli utgitt i nærmeste fremtid. Bør jeg vente litt til Nvidia evt. gir ut noe nyere enn 590? Takk! Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Siden du ikke skrev andre specs, så fant jeg de på profilen din. MSI P7N SLI Platinum, Intel Core2Quad Q6600, Nvidia 9600 GT 1GB, OCZ Gold 2x2048MB DDR2 Skal jeg tro det er riktig, så tror jeg du vil ha litt liten glede av å gå for et så dyrt grafikkort som 580, det kommer nok til å bli ganske flaskehaslet av en gammel 775 cpu som q6600... Hadde jeg vært deg hadde jeg sett etter feks et 6870 så billig som mulig og oppdatert hele PCen når den er for svak Lenke til kommentar
Etalim Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Hei! Tusen takk for svar. Beklager at jeg ikke tok med mine specs, men de er lite relevante til hva jeg egentlig planlegger. Dette er kanskje noe jeg burde ha lagt til, men spørsmålet er ikke om jeg burde kjøpe et kort i den klassen eller ikke, men derimot mer hvilke kort i klassen jeg bør gå for eller om det kommer nye ting fra Nvidia i nærmere fremtid. Jeg holder på med en gradvis oppgradering av maskinen, men ønsker dog litt ekstra juice grafikkmessig. Jeg har tatt det steg for steg med oppgradering av ting som jeg kan bruke videre i fremtidig(e) oppsett som kabinett, SSD, PSU, CPU-kjøler med støtte for 775 og 1155 mm. Det jeg ser nå, er at i og med at hovedkortet har PCIe 2.0, vil eg oppgradering av skjermkort passe til det. Det eneste jeg er i tvil om (da dette vil helt klart bli en av de større investeringene jeg foretar meg) er om det vil komme ut et nytt grensesnitt mtp. PCIe, eller en ny GPU snart. Håper inderlig jeg klarte å presisere min problemstilling litt bedre nå. Jeg burde nok ha tatt med disse detaljene i første innlegg. Men rent oppsummert, så skal ikke kortet brukes i dette oppsettet over en lengre tidsperiode. Det skal bare være midlertidig inntil jeg kliner til med nytt HK,CPU,RAM og PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå