Gå til innhold

angrerett med liten ripe?

3xt

Anbefalte innlegg

Hey folkens!

Jeg har nå hatt en macbook air i 8 dager, og er missfornøyd med den :( Siden jeg kjøpte den hos apple.no, så lurte jeg på hvordan jeg kan få tatt den på angreretten? siden jeg ikke fikk noe skjema med i pakken :s I tillegg så har jeg klart å få en pitte liten ripe i lokket, men er kun synlig hvis du faktisk leter etter riper, eller ser veldig nøye på lokket, vil dette være en dealbreaker for meg nå :S?

Noen som har hatt erfaringer med apple, når en vil ta i bruk angreretten sin?

EDIT: glemte å si at den var kjøpt med studenttorgets tilbud + jeg fikk 550kr som gave kort, har aktivert den men ikke brukt noe av pengene enda, hvis det har noe å si

MvH Tommy

Endret av 3xt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey folkens!

Jeg har nå hatt en macbook air i 8 dager, og er missfornøyd med den :( Siden jeg kjøpte den hos apple.no, så lurte jeg på hvordan jeg kan få tatt den på angreretten? siden jeg ikke fikk noe skjema med i pakken :s I tillegg så har jeg klart å få en pitte liten ripe i lokket, men er kun synlig hvis du faktisk leter etter riper, eller ser veldig nøye på lokket, vil dette være en dealbreaker for meg nå :S?

EDIT: glemte å si at den var kjøpt med studenttorgets tilbud + jeg fikk 550kr som gave kort, har aktivert den men ikke brukt noe av pengene enda, hvis det har noe å si

MvH Tommy

Hei!

Prøv å ta kontakt med stedet du kjøpte den, ring dem eller send en liten mail og spør om det med angrerett.

Ang. ripa: Om det er som du sier, kun synelig hvis man leter etter riper. Så er det sannsyneligvis ikke noe problem.

Ut av ren nysgjerrighet;

Hvorfor er du misfornøyd? :)

Lenke til kommentar

Hey folkens!

MvH Tommy

Hei!

Prøv å ta kontakt med stedet du kjøpte den, ring dem eller send en liten mail og spør om det med angrerett.

Ang. ripa: Om det er som du sier, kun synelig hvis man leter etter riper. Så er det sannsyneligvis ikke noe problem.

Ut av ren nysgjerrighet;

Hvorfor er du misfornøyd? :)

Maskinen blir usaklig varm mtp kun lett surfing + youtube :( trodde det var den perfekte portable pc som var under 13", men pga varme er den ikke aktuell lenger :( og at ved bilderedigering eller last, så høres det ut som om noen driver å støvsuger.. som er ihvertfall uaktuell mtp jeg trenger den på skolen.

ringte apple istad, men det var tydeligvis for sent :8 må vente til mandag og håpe på lykken

Endret av 3xt
Lenke til kommentar

Forskjell på macbook pro og macbook air..... Men høres rart ut at macbook air skal lage så mye lyd under bruk.

word!

Hadde jeg visst hvordan den hørtes ut under last... hadde aldri kjøpt air :(

Lurer fortsatt på om noen som har hatt erfaringer med apple ang bruk av angrerett?

går det rimelig enkelt og greit? eller må det bli mye styr og masing før de gir seg?

Endret av 3xt
Lenke til kommentar

Det er to krav som begge må være tilstede for at angreretten ikke skal gjelde i ditt tilfelle; varen kan ikke leveres tilbake i tilnærmet samme stand, og grunnen til det må være uaktsomhet eller manglende omsorg fra din side.

Hvis ripen er så minimal at gjenstanden fremdeles er i tilnærmet samme stand gjelder fremdeles angreretten uansett hvordan ripen har kommet til.

Hvis ripen ikke er så minimal, så er spørsmålet om ripen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra din side, eller om varen fra produsentens side har en slik egenskap at den lett får riper selv ved normal aktsomhet og normal omsorg.

"§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke

a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side [...]"

Se http://www.lovdata.no/all/nl-20001221-105.html for hele angrerettloven.

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...