Gå til innhold

Tisser du i dusjen?

€uropa

343 stemmer

1. 1. Tisser du i dusjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Mange som tydeligvis ikke har tenkt på at når man dusjer og, for å si det rett ut, gnukker seg i fua, så ville jeg personlig si at det er veldig mye mer uhygenisk å ha i sluket, enn steril væske.

Jeg kan se for meg at det er litt "mindre heldig" hvis man har en dusj som ikke får bort alt vannet med en gang, slik at man har et par cm. med vann rundt beina hele tiden.

Bestemor og bestefar har en hytte langt uti skogen(på Finnskogen), hvor dusjen begynner å se sine siste dager. Der er det akkurat det som er problemet. Det kan ta opptil 5 min før vannet faktisk renner ut, så man blir jo selvsagt fort ferska :roll:

Endret av Spritty
Lenke til kommentar

Urin er sterilt inni blæra. Så fort du får det gjennom systemet og ut så er det absolutt ikkje garantert sterilt lengre.

For øvrig ser eg ikkje heilt kva det har med saken å gjere. Du urinerer ikkje i vasken på kjøkenet eller badet (eg veit nokon gjer det og). Avfallsprodukt frå kroppen skal i toalettet, ikkje dusjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sant nok. Og jeg synes det er ekkelt hvis man liksom står og prøver å treffe så langt unna sluket som mulig. Jeg prøver alltid å få det oppi sluket, så slipper man at det ligger igjen i dusjen ;)

Jeg også har flere ganger kommet i situasjoner hvor jeg må urinere i vasken, og det har jeg aldri hatt problemer med.

Lenke til kommentar

Hvis jeg står i dusjen og kjenner jeg må pisse , går jeg absolutt ikke ut av dusjen og bort til toalettet. Da tar jeg det like så godt i dusjen.

De som har problemer med dette må være oppvokst i et 100% sterilt miljø og tvunget til å gå med pustemaske og sykkelhjelm når de var små.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg pusser da tennene. Det har da ingenting med det å gjøre :p

Det er bare at man får en heftig trang gjerne litt etter at man har begynt å dusje.

Sannsynligvis er det mer møkk på deg selv, enn det lille som skvetter ut, at kan ikke se at det skal ha noen forskjell.

Lenke til kommentar

Neivel.

Din logikk er like slåande som han som ikkje pussa tennene for å spare tid.

Nei. Hvis man lar være å pusse tennene, så får det konsekvenser for tannhelsen. Det er absolutt verd å pusse tennene for å beholde tennene noen tiår til, og ikke minst unngå å være avskrekkende i møte med andre. Hvilke ulemper hører med å tisse i dusjen?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men om det renner like fort unna som alt det andre vannet, hvorfor ikke da pisse i vasken samtidig som man vasker henda, pisse på oppvasken mens man gjør den eller pisse i vasken når man heller ut kafferestene? Det renner jo like fort ut som det andre vannet så hvorfor kan man ikke gjøre det da? Logikken er akkurat lik som når man beskytter pissing i dusjen med at pisset renner like fort ut som vannet. Det er en ekstremt dårlig uvane beskyttet med at man "sparer" vann.

Lenke til kommentar

Det de tenker på er vel lukt, men det har jeg aldri merket, og det skulle ikke forundre meg om jeg ikke er den eneste i familien som gjør det.

Aldri merket flekker eller andre ting heller, og badekaret(som er både badekar og dusj), har stått der siden vi flyttet inn, i 2002.

Lenke til kommentar

Men om det renner like fort unna som alt det andre vannet, hvorfor ikke da pisse i vasken samtidig som man vasker henda, pisse på oppvasken mens man gjør den eller pisse i vasken når man heller ut kafferestene? Det renner jo like fort ut som det andre vannet så hvorfor kan man ikke gjøre det da? Logikken er akkurat lik som når man beskytter pissing i dusjen med at pisset renner like fort ut som vannet. Det er en ekstremt dårlig uvane beskyttet med at man "sparer" vann.

Det er litt forskjell på å pisse i dusjen kontra de eksemplene du kommer opp med.

Endret av Neptjune
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Aldri merket noe lukt jeg". *facepalm*. Er ikke folk klar over at man blir vandt med drittlukt? Jo lengre man lever med drittlukt, jo mindre legger man merke til det. Prøv deg noen måneder uten å pisse i dusjen så skal jeg love deg du merker forskjell.

Det er litt forskjell på å pisse i dusjen kontra de eksemplene du kommer opp med.

HVA er forskjellen? Det havner i et sluk begge steder ikke sant? Om vannet renner unna like fort uansett er det ikke noe forskjell om man tenker på en slik måte. Like urenslig begge deler.

Lenke til kommentar

"Aldri merket noe lukt jeg". *facepalm*. Er ikke folk klar over at man blir vandt med drittlukt? Jo lengre man lever med drittlukt, jo mindre legger man merke til det. Prøv deg noen måneder uten å pisse i dusjen så skal jeg love deg du merker forskjell.

HVA er forskjellen? Det havner i et sluk begge steder ikke sant? Om vannet renner unna like fort uansett er det ikke noe forskjell om man tenker på en slik måte. Like urenslig begge deler.

Du ser ikke forskjellen på å stå i dusjen og pisse i sluket, og det å pisse på oppvasken?

Lenke til kommentar

Lukta setter seg ikke i hele huset fordi man tisser i dusjen hvis det hadde medført lukt). Hvis du trener og svetter i kjelleren eller et annet rom, så merker du forskjell hver gang du går inn eller ut av rommet. Du blir ikke vant til lukta, ved mindre du tilbringer all tiden din med svettelukt, men da er så klart problemet noe helt annet.

Du må gjerne tisse i vasken også så lenge vannet renner. Jeg ser ikke noe galt i det, men det kan være tungvint å åpne smekken, reise seg opp på tærne og slenge pølsa over kanten på kjøkkenbenken. Jeg skjønner at det ikke er så appetittvekkende å tisse på kopper og fat man skal bruke senere. Det kan også være sjenerende for andre mennesker som måtte befinne seg på kjøkkenet, at du tar deg til å pisse i vasken. I dusjen er du allerede naken og trenger ikke å anstrenge deg mer enn å la en muskel slippe taket.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...