Gå til innhold

Tisser du i dusjen?

€uropa

343 stemmer

1. 1. Tisser du i dusjen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er retardert nå, men hva gjør det om du sparer de litrene det brukes når du bruker do? Kloakken går ut i havet, vannet fordampes og regner ned til vann du kan bruke om igjen? Hvor er det du gjør noe som er miljøfarlig?

Selv har jeg urinert i dusjen kanskje 2-3 ganger i løpet av livet mitt, og det er nok 5-6 år siden jeg gjorde det sist kun fordi det var veldig nødstilfelle. Har faktisk hendt at jeg har måttet tisse helt utrolig mens jeg dusjer, går ut av dusjen og tisser for så å dusje videre.

Grunnen til at jeg ikke tisser i dusjen er fordi jeg syns det er uhygienisk.

Problemet er at det er knapphet på rent vann og at vi stadig bruker mer vann enn det som rekker å regne ned og fylle på vannkildene våre. Dette går ikke ut over oss selv i stor grad, men i fattige land lider de på grunn av dette.

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_resources

Lenke til kommentar

Som sagt, så tisser jeg regelmessig i dusjen på treningssenteret. Jeg dusjer alltid på den samme plassen i hjørnet. Jeg har aldri hørt noen utenforstående klage verken der eller hjemme.

Jeg har aldri merket noe andre steder heller. Denne tråden viser jo at omtrent 60% av alle tisser i dusjen, så det er usannsynlig at jeg aldri har dusjet hos noen som gjør dette.

Lenke til kommentar

Jeg pisser ikke i dusjen, rett og slett fordi jeg ikke visste det var et reelt alternativ. Tror nesten jeg må høre med damen om vi bare kan selge toalettet, vi har jo tross alt et meget fint dusjkabinett.

Bare fordi jeg ikke pisser i dusjen må dere ikke tro jeg er noe miljøsvin, jeg tar både klesvasken og oppvasken i samme maskin.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig jeg er retardert nå, men hva gjør det om du sparer de litrene det brukes når du bruker do? Kloakken går ut i havet, vannet fordampes og regner ned til vann du kan bruke om igjen? Hvor er det du gjør noe som er miljøfarlig?

Selv har jeg urinert i dusjen kanskje 2-3 ganger i løpet av livet mitt, og det er nok 5-6 år siden jeg gjorde det sist kun fordi det var veldig nødstilfelle. Har faktisk hendt at jeg har måttet tisse helt utrolig mens jeg dusjer, går ut av dusjen og tisser for så å dusje videre.

Grunnen til at jeg ikke tisser i dusjen er fordi jeg syns det er uhygienisk.

Problemet er at det er knapphet på rent vann og at vi stadig bruker mer vann enn det som rekker å regne ned og fylle på vannkildene våre. Dette går ikke ut over oss selv i stor grad, men i fattige land lider de på grunn av dette.

http://en.wikipedia.org/wiki/Water_resources

Bruker ikke du lokalt vann da? Sier du at du tar rent vann fra fattige barn i den tredje verden når du skyller ned i do?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker ikke du lokalt vann da? Sier du at du tar rent vann fra fattige barn i den tredje verden når du skyller ned i do?

Vannet i do kommer nok ikke fra fattige land, nei. Men den økte etterspørselen i vår verdensdel fører til at vi må hente vann fra andre steder. For eksempel bruker Coca Cola Company grunnvann fra India for å lage brus.

Det eneste forsvarlige er å tisse i dusjen hvis man har muligheten. Hvis hele Norges befolkning gjorde dette, ville vi spart millioner av liter hver dag. Hvis hele Europa gjorde det, ville vi spart milliarder av liter. Vi har faktisk muligheten til å gjøre en forskjell. Det er ikke bare verdenssamfunnet som tjener på dette, men du sparer også penger selv ved å kutte vannforbruket ditt med noen hundre liter i året.

Lenke til kommentar

Jeg, som en del andre her, ser ikke problemet med å urinere i dusjen. Det er ikke som om man gjør det på seg selv. Faktisk så er det fint få forskjeller fra å gjøre det i do. Jeg kan se for meg at det er litt "mindre heldig" hvis man har en dusj som ikke får bort alt vannet med en gang, slik at man har et par cm. med vann rundt beina hele tiden.

Når det kommer til hvorfor er min forklaring som følgende: Jeg skal dusje. Jeg må ikke særlig tisse. Men, når jeg går inn i dusjen, naken, og hører lyden av rennende vann kan det fort hende at pipen får en annen lyd. Da gidder jeg ikke å gå ut av den varme dusjen, i det kalde badet, for å stå(etv. sitte), der i ett minutt eller to, for å gjøre noe som strengt tatt også kan gjøres i varmen.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...