Gå til innhold

Boliglån saksbehandler vil ikke inkludere innkjøp av hvitev. i huslån

mobil_brukeren

Anbefalte innlegg

Jeg skal gi et eksempel.

Jeg vil kjøpe en bolig til 2 350 000 kr og jeg har fått et tak på kjøp av bolig på 2 400 000 med en egenkapital på 500 000 kr. Da har jeg 50 000 til overs på konto så i tilfelle det skulle skje noe. Den boligen vi vil kjøpe er uten hvitevarer så jeg spør om vi kan bruke 470 000 av egenkapitalen og låne 1 880 000. Da har vi 30 000 til hvitevarer og jeg ha 50 000 på bok til uforutsette utgifter.

Saksbehandleren er ikke medgjørlig og sa at jeg må bruke av de 50 000 jeg har på bok eller kjøpe en leilighet med hvitevarer. Jeg har fåt lån pga egenkapitalen på 500 000.

Har jeg en vanskelig saksbehandler eller er det rett og riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså: Har lånebevis på 1900' som sammen med 500' i EK (egenkapital) blir potensiell kjøpesum på opptil 2400'. Det ville gitt en belåning på 79,2%.

Du skal kjøpe bolig 2350' og ønsker å ta opp lån på 1880' og bruke EK 470'. Noe som gir en belåning på nøyaktig 80%.

Det brude være helt greit. Men dere får sjekke deltajene i lånebevis, jeg antar du har noe skriftelig fra banken. Normalt ville det der stått at dere kan ta opp et lån på inntil 1900' med forutsetning om at det ville ligge innenfor 80%. De to vilkårene fyller dere så ser ikke helt problemmet.

Forstår jeg det riktig at banken nå kun vil gi et lån som er på 1850'? Det er 78,7% i belåning. Makes no sense.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...