Gå til innhold

Kan mediaoppmerksomheten til Apple iPhone virke manipulerende? *Oppdatert førstepost*

237 stemmer

1. 1. Får Apple iPhone ufortjent mye oppmerksomhet i forhold til sine topp-konkurrenter? (f.eks iPhone 4 vs. Galaxy S II)

Anbefalte innlegg

... kjente GPS-apper som Tomtom og Navigon gjorde Android-mobilene ustabile.

Fins TomTom på androide altså?

Forøvrig bør du sjekke endel iPhone og apple tråder her og se om du ser om ditt virker H E L E tiden stemmer .... litt fanboy uttalelse muligens?

Hei, jeg tok feil vedrørende TomTom-appen, jeg forvekslet den med Sygic tror jeg. Forøvrig tar d u feil når med denne fanboy-greia. Som sagt, jeg investerte mye penger på Android. Jeg ønsket virkelig at flaggskipene til Samsung og LG skulle fungere. Jeg tror neppe noen hadde vært mer fornøyd enn meg om de hadde gjort det. Jeg er stor fan av store skjermer og det har desverre ikke IPhone. Jeg hadde dessuten også en mislykket affære med Nokia N8, så det er neimen ikke rart jeg nå holder meg til IPhone, etter å ha brukt så mye penger på mobiler som ikke holder mål.

Men, det er sikkert en utvikling med Android også, og spesielt de store lekkerbiskene til Samsung fortjener å få apper som 'kler' dem. Det er fantastiske mobiler og den dagen Android leverer like gode og driftssikre apper som Apple, skal jeg være den første til å skaffe meg en fet Samsung/HTC/LG med 4+" skjerm.

Hilsen Fanboy av ting som fungerer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fruktelsker:

Det vært en enorm utvikling på stabilitet både hos smartmobilene og applikasjoner siden du kjøpte din LG. Det er ikke mye forskjell lenger på App Store og Android Market. Det begynner å bli utlignet. Det mest populære applikasjonene som er laget til iOS er også på Android Market, og er laget av de samme utviklerne. Du skal bla godt nedover i listene for å finne mindre gode apper nå. Ser du på en mobil som f.eks SGS II, så har jeg ikke en eneste bekjent som har rapportert noe som helst problem, til og med ikke de som tidligere hyllet iPhone. Du må inn å leite i forumtråden for å finne tilfeller. Du har vist frem din opplevelse, noe vi alle skal respektere. Det virker forøvrig som om du snakker for majoriteten, og da blir det kraftig feil.

Min Desire HD og min nåværende SGS II har jeg bare aldri hatt problemer med. Disse to high end devices er veldig stabile. Skjermstørrelsen samt teknologien bak denne på SGS II gjør rett og slett skam på iPhone, for å heller ikke snakke om surfeopplevelsen. Se link og film, så ser det jo ut som det knapt virker målt opp mot SGS II.

Når du snakker om mac, så står jeg helt og fullt bak påstandene dine. Du sier at applikasjoner til iOS er bedre enn konkurrentene, noe som også blir helt feil! Windows Phone stiller med de klart beste applikasjonene. De setter iOS og Android i skyggen på nesten samtlige områder.

Over til temaet igjen som er i førstepost. Legg merke til aviser som vg, dagbladet, aftenbladet osv. Se hvor mye de kommer til å skrive om Nexus Prime frem til lanseringen. Her snakker vi kanskje om årets råeste spec, samt en skjerm som setter aller andre i skyggen. Det blir også presentasjon av Android 4.0. Men hva skjer? Jo det blir lite publisitet rundt det. Urettferdig?

Jeg innrømmer lett at jeg får vann i munnen når jeg hører snakk om Nexus Prime. Det er meget mulig jeg kjøper meg en slik. Jeg bor for tiden i utlandet så jeg kunne trengt en tlf til mitt norske som-kort.

Når det gjelder temaet som i utgangspunktet dreide seg om den skjevfordelingen man ser er der når det gjelder Apple og 'de andre' så burde jeg også nevnt den formidable jobben avdøde Steve Jobs gjorde. Han må tillegges mye av skylda for at det er slik. Steve Jobs er(var) i likhet med produktene han presenterte, rett og slett annerledes.

Lenke til kommentar
Men det er ikke til å stikke under en stol at hovedårsaken selvsagt er at Apple er bortimot best i klassen i alt det foretar seg. Bare se på de bærbare mac-maskinene, de er totalt overlegne alle sine konkurrenter. Ingen musiker, eller fotograf/videoredigerer med respekt for seg selv, bruker noe annet enn MacBook pro. Det er selvfølgelig ingen tilfeldighet at alle i nyhetsredaksjonen hos f,eks NRK bruker MacBook pro i sine sendinger. Det virker faktisk som om alle proffe, i nær sagt enhver profesjon, skaffer seg nettopp dette Apple-produktet.

Jeg har ingen erfaring med Imac, bortsett fra at jeg gjenkjenner systemet og derfor vet at den er helt overlegene komputere fra andre produsenter. Den skiller seg kraftig ut iom at det bare ser ut som en skjerm, men en titt på innholdslista viser at den er komputernes svar på romfergen Discovery. Og nå, etter innføringen av app-store også på datamaskinene, er hegemoniet ytterligere konsolidert.

Har du noensinne hørt ordet "produktplassering"? Dette er blant annet Apple god på. http://no.wikipedia.org/wiki/Produktplassering

imac er komputerens svar på Discovery-fergen? Åh herre... Og de bærbare mac-maskinene er totalt overlegne alle sine konkurrenter? På tide å komme seg ned på jorda en tur...

Apropos romferger: vet du hvilke systemer NASA bruker/har brukt?

Lenke til kommentar

Uten å ha lest noe i tråden, så skal det sies at iPhone også får VELDIG mye negativ omtale i media, hver gang det er noe.. Syns verken det er ufortjent positiv eller negativ omtale i media.

Synd det er så lite kritikk til Android i media. For det er jo mange store feil der også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Dessuten, etter en tid gikk det ikke en dag uten at en eller annen app måtte "Forcecloses" eller som regel slettes og reinstalleres.

Når det blir slik hjelper det lite at mobilen er en 4,3" lekkerbisken med SuperAlomed+ eller kan skilte med Tegra2. Da holder jeg meg heller til det som

funker, h e l e tiden

Og en iPhone funker hele tiden? Da må jeg tydeligvis sitte på et mandagseksemplar. For min er på ingen måte feilfri. Den fungerer stort sett, men støtt og stadig opplever jeg at den kaster meg ut av applikasjoner. Nå sist for fem minutter siden når jeg skulle åpne en mail (i standard mailklienten på mobilen). Plutselig stod jeg ute i hjemmeskjermen. Åpnet mailprogrammet på nytt, klikket på mailen jeg skulle lese. Og bråttom var jeg tilbake i hjemmeskjermen.

Jeg har også noen ganger opplevd at mobilen tappes hurtig for strøm selv om jeg har gått ut av alle applikasjoner, samt at iphonen da også blir glovarm. Må da reboote mobilen, og deretter går det som "normalt" igjen.

Hva jeg synes om selve iphone'n for øvrig, skal jeg holde utenom denne tråden.

Lenke til kommentar

Vi kan begynne å lure hvor obsessed folk virkelig er!:

http://www.engadget....first-24-hours/

Tipper det er sektmøte som Apple arrangerer som gjør at de rekruterer såpass med nye medlemmer til Applekirken. For man skulle jo tro at det hele tiden var Apple fansen som kjøpte iPhone. Men denne gruppen mennesker blir bare større og større.

Er det så forbanna vanskelig å tenke seg at iPhone faller i smak fordi folk rundt om verden liker hva de får? De får kanskje ikke de råeste specsene som ett par her inne får ståkuk av, men noe er det i allefall de liker.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper det er sektmøte som Apple arrangerer som gjør at de rekruterer såpass med nye medlemmer til Applekirken. For man skulle jo tro at det hele tiden var Apple fansen som kjøpte iPhone. Men denne gruppen mennesker blir bare større og større.

Må være det mest kreative svaret jeg har lest når det gjelder Apple :!:

Uten å ha lest gjennom hele tråden tror jeg grunnen til at så mange velger iPhone er at det er en veldig enkel og brukervennlig smarttelefon som er meget enkel å lære seg. Men jeg tror også det har mye å gjøre med det at Apple per i dag er desidert best på markedsføring av teknologiprodusentene, ved å lage produkter som skiller seg ut. Man ser det på Macbookene med det lysende eplet. Det er en meget liten andel av pcene i dag som er Mac's, men fordi de er så tydelige virker det som om "alle" bruker Mac. Det er også det at de har skapt en veldig tydelig merkevare og klarer å nok blest rundt produktene sine til at de selger bra.

Edit: Det ble visst litt offtopic..

Ontopic: Jeg synes Apple får mye oppmerksomhet, men på grunn av ett latterlig bra markedsføringsarbeid, som til slutt sponses av diverse mediers blest rundt nye produkter, egentlig er ganske fortjent. Men selvfølgelig, hvis vi går ut ifra at verden er rettferdig får de ufortjent mye oppmerksomhet.

Endret av ChristianL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger en standardisering. Og iProdukt er i ferd med å vinne det løpet. iDigstene er meget optimalisert og brukeropplevelsen er høyere enn på konkurrentene.

At iDingstene ikke forandrer seg fra måned til måned som de gjør hos feks HTC som spyr ut telefoner- gjør at tilbehørprodusentene og tjenestetilbyderene tør i større grad å satse på et idingst som plattfor fremfor feks android som er i stadig ending og som ikke har noen som helst form for standardisering eller ferdigstillelse.

Derfor er nok apple mer i lyset enn konkurrentene. Og basert på kvaliteten de tilbyr- så er det dem vel unt. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel bare å ta en titt på for eksempel hvor mange iphone-artikler amobil spydde ut i tiden før oppgraderingen av iphone 4 kom, hvor mange iphone-artikler de spydde ut den aktuelle dagen, og hvor mange iphone-artikler de nå spyr ut for å fortelle om interessen rundt mobilen.

Snart kommer det vel en artikkel om at Anna Horsehead i Indre Gokk endelig fikk iphone i bursdagsgave.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger en standardisering. Og iProdukt er i ferd med å vinne det løpet. iDigstene er meget optimalisert og brukeropplevelsen er høyere enn på konkurrentene.

Jepp, det behøves standardisering. Problemet er at Apple ikke ønsker noen felles standard, men heller vil kjøre på med sine egne løsninger som gjør brukerne i størst mulig grad bundet til deres løsninger. Og det er IKKE standardisering men derimot monopolisering. Hvilket IKKE er gunstig for oss forbrukere.

Dessverre får Apple enorm drahjelp fra media. Jeg hører på P4 stort sett gjennom dagene, og i Radiofrokosten går det stort sett ikke en eneste dag uten at de skal reklamere for apple. iphone ditt, ipad datt.

Lenke til kommentar

Huff da. Blir du irritert? Om ikke ett rekord salg på 4 millioner på 3 dager, altså dobbelt så mye som forrige iPhone, og unikt i mobilverden, er verdt en artikkel, hva er?

Kommer nok en artikkel i kveld/morgen angående Apples finansresultater som legges frem kveld.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff da. Blir du irritert? Om ikke ett rekord salg på 4 millioner på 3 dager, altså dobbelt så mye som forrige iPhone, og unikt i mobilverden, er verdt en artikkel, hva er?

Kommer nok en artikkel i kveld/morgen angående Apples finansresultater som legges frem kveld.

Irritert? Nei. Men bare oppgitt. Forventer dog at amobil følger opp denne saken også: http://www.dinside.no/880556/her-slipper-de-iphone-4s-og-galaxy-s-ii

Det er jo langt mer relevant enn xx antall artikler om kø i en Apple-butikk og noen foreløpige salgstall. Men det er jo en sak som går i Apples disfavør, så jeg tviler egentlig på at de våger å publisere en sak på dette.

Lenke til kommentar

Rekordsalget til iPhone 4s er absolutt er artikkel verdig. Det er historie innenfor mobilmarkdet.

Nå det er sagt så vil jeg igjen si at hysteriet til 4s har nådd Nrk, Tv2 og God morgen Norge. Er dette med på å påvirke en hel del til å vente på denne telefonen tross at de ikke vet noen ting om den? Tja det kan tenkes.

Uansett hvor god Prime skulle vise seg å bli, og hvor mange som måtte stå i kø for denne mobilen, så kan jeg si med sikkerhet at det ikke når nyhetene på noen av de største kanalene i Norge.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...